ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

برند شخصی
کسب و کار

چگونه برند شخصی خود را برای موفقیت در بلندمدت، رشد و گسترش دهیم؟

رشد نام تجاری شما می‌تواند فرصت‌هایی برای تغییر زندگی‌تان به وجود آورد. اگر شما علاقه‌مند به ایجاد محتوا بر اساس سلیقه خود هستید، می‌توانید از آن به عنوان نوعی روش سرمایه‌گذاری یاد کنید. یک برند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

رشد نام تجاری شما می‌تواند فرصت‌هایی برای تغییر زندگی‌تان به وجود آورد. اگر شما علاقه‌مند به ایجاد محتوا بر اساس سلیقه خود هستید، می‌توانید از آن به عنوان نوعی روش سرمایه‌گذاری یاد کنید. یک برند شخصی می‌تواند شامل زمینه‌های تخصصی شما، رنگ‌ها، الگوها و عبارات کلیدی خاصی باشد که به طور کلی سبک شما را تعریف می‌کند.

در حالی که احساسات شما ممکن است طی چندین سال تغییر کند، برند شخصی شما نیز به ویژه در زمینه‌هایی مانند بازاریابی که وابسته به نوآوری مداوم است، یک روند طبیعی را تجربه می‌کند. در این مطلب نحوه به وجود آوردن و اهمیت یک برند شخصی برای موفقیت‌های بلندمدت را توضیح خواهیم داد.

چرا برند شخصی مهم است؟

برند شخصی

یک برند شخصی جنبه‌های مختلفی از شخصیت حرفه‌ای شما را ایجاد و تعریف می‌کند. در واقع این برند علاوه بر اینکه یک روش عالی برای نشان دادن مهارت و سرگرمی شماست، بیشتر از موارد اشاره شده در رزومه کاری، علاقه و استعداد شما را برای کارفرمایان مشخص می‌کند. بنابراین اگر شما یک فریلنسر هستید، داشتن برند شخصی می‌تواند از چند جهت باعث رشد شود.

به محض اینکه برند شخصی شما روی هر پلتفرم آنلاینی قرار بگیرد، به شما کمک می‌کند تا بهترین کیفیت خود را به نمایش بگذارید. همچنین زمانی که برند شخصی شما در معرض دید سایر افراد قرار می‌گیرد، آن‌ها با شما ارتباط برقرار خواهند کرد و با این روش می‌توان از تجربیات سایر افراد کمک گرفت و به اشتباهات خود پی برد. بنابراین داشتن یک برند شخصی قوی می‌تواند به شما کمک کند تا تخصص خود را به طور گسترده نمایش دهید.

چگونه می‌توانید برند خود را تاسیس کنید؟

برند شخصی

بیشتر افراد به صورت تصادفی برند شخصی خود را تاسیس می‌کنند. برای مثال آن‌ها در ابتدا یک وبلاگ یا پادکست راه‌اندازی می‌کنند تا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. پس از آن نیاز است تا به نحوه توصیف شخصی و حرفه‌ای خود فکر کنید و از دیگران نیز کمک بگیرید.

زمانی که به میزان کافی روی نحوه توصیف خود فکر کردید، روی این موضوع متمرکز شوید که چگونه کلمات و احساسات خود را به یک سبک یا طرح تبدیل کنید.

ایده‌های نوآورانه ایجاد کنید

برند شخصی

داشتن یک سبک و تخصص مشخص برای برند شخصی شما بسیار مهم است، اما به صورت کلی این موارد نمی‌تواند مورد توجه سایر افراد قرار بگیرد. زیرا برای تاثیرگذاری بیشتر یک برند شخصی باید نوآور باشید. به همین منظور در کمتر از یک ساعت، می‌توانید از یک ابزار رایگان مانند Canva برای ایجاد یک تصویر تبلیغاتی جدید استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ایده‌های تاثیرگذار شما اگر از فاکتور مهم نوآوری بهره‌مند نباشند، کسی را جذب نخواهند کرد.

در چه مواردی از برند خود استفاده کنیم؟

هنگامی که برند خود را تاسیس کردید، زمان آن می‌رسد که از قدرت برند استفاده کنید. در موارد مختلفی می‌توانید از برند خود استفاده کنید که چند مورد از آن را برای شما شرح خواهیم داد:

  • تبادل با سایر وبلاگ‌ها: با سایر برندها ارتباط داشته باشد و علاقه آن‌ها را نسبت به تبادل پست‌ها جویا شوید. وقتی مخاطبان شما و سایر برندها همپوشانی داشته باشند، بهترین نتیجه را از این روش کسب خواهید کرد.
  • کنفرانس‌ها: در رویدادهای زنده حضور داشته باشید و برای مخاطبان خود کنفرانس‌های جدیدی برگزار کنید.
  • پادکست‌های و مصاحبه‌های ویدیویی: یکی دیگر از فرصت‌های رشد را شامل می‌شود که از تبلیغ در آن‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.
  • گفتگوهای توییتری: شبکه اجتماعی توییتر و استفاده از هشتگ‌های مشخص شده در آن را نیز فراموش نکنید. با استفاده از این روش، کاربران دنیای اینترنت به راحتی می‌توانند با برند شما آشنا شوند.

در حالی که برند شخصی در بلندمدت می‌تواند به موفقیت تبدیل شود، کسب ارزش شخصی در کوتاه مدت نیز مهم است. این موضوع می‌تواند شامل تبدیل شدن به یک میکرو اینفلوئنسر یا گفتگو با یکی از متخصصان صنعت مورد علاقه خود باشد. با این حال مطمئن شوید که از تمام کارهای خود ارزش کسب می‌کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی