ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ربات اطلس بوستون داینامیکس اکنون می‌تواند حرکات شبیه پارکور را انجام دهد [تماشا کنید]

بوستون داینامیکس به تازگی ویدیوهای جدیدی از ربات دو پای خود، اطلس منتشر کرده که در حال انجام حرکات شبیه به پارکور است و توانایی‌های فیزیکی شگفت انگیز را در کنار حفظ تعادل بسیار عالی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

بوستون داینامیکس به تازگی ویدیوهای جدیدی از ربات دو پای خود، اطلس منتشر کرده که در حال انجام حرکات شبیه به پارکور است و توانایی‌های فیزیکی شگفت انگیز را در کنار حفظ تعادل بسیار عالی از خود نشان می‌دهد.

البته ربات اطلس یک محصول تجاری محسوب نمی‌شود و همان طور که بوستون داینامیکس در گذشته اشاره کرده است، تنها یک پروژه تحقیقاتی به شمار می‌رود که هدف آن، ایجاد شناخت بهتر برای مهندسان این شرکت پیرامون سیستم‌های کنترل و ادراک است. اگرچه واحد تحقیق و توسعه این شرکت معمولاً دوست دارد با انتشار ویدیوهای پیشرفت‌های اخیر خود در اینترنت، توجه و تحسین همگان را به سوی تلاش‌های خود جلب کند. 

با این حال بسیاری از کارشناسان اشاره دارند که بوستون داینامیکس با انتشار چنین ویدیوهایی در حال گمراه کردن عموم جامعه پیرامون قابلیت‌های ربات‌های خود است. با این که چنین ویدیوهایی بسیار حیرت انگیز به نظر می‌رسند اما در شرایطی بسیار کنترل شده صورت می‌گیرند و ربات‌ها زمان زیادی را برای انجام صحیح چنین حرکاتی صرف کرده‌اند. در واقع اطلس نمی‌تواند یک حرکت جدید را به سرعت انجام دهد و نیاز به تمرین جهت آماده‌سازی محاسبات خود دارد. در سوی دیگر می‌توان گفت که انسان‌ها نیز نمی‌توانند بسیاری از حرکت پیچیده ورزشی را بدون تمرین انجام دهند و شاید اطلس از این جهت تفاوت چندانی با سازندگان خود نداشته باشد.

مهندسان بوستون داینامیکس در پست اخیر وبلاگ خود، روند پیشرفت ربات‌های این شرکت را در طی سال‌های اخیر شرح داده‌اند. اطلس اکنون می‌توانند بدون بهره‌گیری از بینایی اقدام به انجام حرکات مختلف کند؛ البته تا زمانی که شرایط محیطی ثابت باقی بماند. در واقع ربات‌ها اکنون اتکای بیشتری بر قابلیت‌های ادراکی خود جهت ناوبری دارند و کدهای از پیش تعیین شده تاثیر کمتری در این زمینه از خود نشان می‌دهند. همچنین مهندسان نیازی به برنامه‌ریزی مجدد آن ها جهت یادگیری حرکت‌های فیزیکی جدید هنگام مواجه شدن با موانع جدید نخواهند داشت و رفتارهای تطبیقی در چنین مواردی بسیار عملکرد چشمگیری از خود نشان می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی