ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۷ سالگی «علی بابا»؛ تیرماه ۱۴۰۰ رکورد سفر در این پلتفرم زده شد

شرکت سفرهای علی‌بابا که امروز یکی از شناخته‌شده‌ترین استارتاپٰ‌های حوزه سفر است با ارائه آمارهایی جالب از دوران کاری‌اش، وارد هشتمین سال فعالیت خود شد. بر اساس این آمار تیر ۱۴۰۰ و بهمن ۹۸ ماه‌های ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۶

شرکت سفرهای علی‌بابا که امروز یکی از شناخته‌شده‌ترین استارتاپٰ‌های حوزه سفر است با ارائه آمارهایی جالب از دوران کاری‌اش، وارد هشتمین سال فعالیت خود شد. بر اساس این آمار تیر ۱۴۰۰ و بهمن ۹۸ ماه‌های رکورددار سفر در سال‌های گذشته بوده‌اند.

فعالیت‌های رسمی این شرکت که در مرداد سال ۹۳ و با اولین فروش رسمی بلیط هواپیما آغاز شد، در این سال‌ها با توسعه در حوزه‌های بلیط هواپیمای داخلی و خارجی، قطار، اتوبوس و هتل همراه شده تا علی‌بابا را به یک شرکت بزرگ در صنعت گردشگری تبدیل کند. این‌درحالی است که اخیرا خدماتی مثل رزرو تور و اقامتگاه نیز به سبد خدمات این مجموعه اضافه شده است. مطالعه آمار فروش تاریخ علی‌بابا در رابطه با این فعالیت‌ها خالی از لطف نیست:

تعداد بلیط‌های پرواز داخلی و خارجی۱۸,۵۳۳,۷۰۰
تعداد بلیط سایر خدمات سفر (قطار و اتوبوس)۱۶,۵۷۷,۳۲۰
سرویس‌های جدید علی‌بابا (هتل و تور)۵۴۵,۴۸۰

مجید حسینی‌نژاد، بنیان‌گذار علی‌بابا درباره دستاوردهای این شرکت می‌گوید: «علی‌بابا در ابتدا تنها با ۲ نفر شروع کرد، اما از همان روز اول رویای خلق یک برند ملی در صنعت گردشگری را در سر می‌پروراند. خوشبختانه در طی این سال‌ها با جذب استعدادهای کشور و البته جسارت گروه مدیریتی در ایجاد تغییرات بسیاری در زمینه‌های مختلف، موفق شدیم بسیاری از موانعی که بر سر راحت خرید سریع، امن و باکیفیت مردم بود را برداریم. ما معتقدیم همان‌طور که وضعیت کنونی، روزی رویای استارتاپ علی‌بابا بود؛ خلق آینده نیز همچون گذشته از مسیر برنامه‌ریزی درست و راهبری می‌گذرد. بنابراین تمام توان و سرمایه خود را برای ایجاد تعریفی نوین از گردشگری در کشور و خلق ثروت برای مناطق محروم در سال‌های آینده معطوف کرده‌ایم.»

به باور حسینی نژاد برخی از اقداماتی که حالا در گردشگری آنلاین از جمله علی بابا رخ می‌دهد در گذشته شبیه به رویا بوده ولی فناوری توانسته به کمک حل این مشکلات بیاید: «روزی خرید بدون دردسر بلیط، استرداد بدون جریمه، بازپس‌گیری هزینه عدم حضور در پرواز (No Show) و پاسخگویی در صنعت گردشگری شعاری عجیب بود؛ اما امروز بخش عمده‌ای از تماس‌های واحد پشتیبانی ما به این درخواست‌ها اختصاص دارد. علی‌بابا همیشه خود را متعهد به خلق ارزش برای مردم این سرزمین می‌داند و هرروز به دنبال تحقق رویایش، «توانمندسازی جامعه برای تجربه شایسته سفر» است.»

این شرکت همچنین بخشی از داده‌های در دست خود را که به‌واسطه مطالعه رفتار کاربران در طی این سال‌ها جمع‌آوری‌شده منتشر کرده و حائز نکات قابل‌تأملی است. طبق این آمار شهرهای مشهد، اهواز، شیراز، تبریز و بندرعباس از مبدا تهران پرترددترین مقاصد کشور و پروازهای تهران-استانبول، تهران-دوبی، تهران-نجف، تهران-تفلیس و تبریز-استانبول با فاصله زیاد، بیشترین تقاضا را در میان سفرهای خارجی به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه این آمار بازدید از وب‌سایت بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون عنوان‌شده است. همچنین بهار ۱۴۰۰ و پاییز ۹۸ به ترتیب به از لحاظ حجم ریالی و تعداد سفر پرفروش‌ترین فصل‌ها و به همین ترتیب تیر ۱۴۰۰ و بهمن ۹۸ (درست یک ماه پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور) ماه‌های رکورددار سفر در سال‌های گذشته بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • بازار بین ایران بین
    بازار بین ایران بین | ۱ مهر ۱۴۰۰

    علی بابا ! عملکرد بسیار ضعیف در B2B

    • بازار بین ایران بین
      بازار بین ایران بین | ۳ مهر ۱۴۰۰

      دقیقا موافق هستم، آقاي حسینی‌نژاد باید روی این موضوع تمرکز داشته باشند، بی توجهی به حوزه B2B برابر هست با شکست. موفق باشید

    • alireza M
      alireza M | ۳ مهر ۱۴۰۰

      B2C موفق هستند

مطالب پیشنهادی