ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

غول کش لوکس؛ رونمایی از مرسدس بنز EQS 53 در نمایشگاه مونیخ

مرسدس بنز EQS 53 4Matic در نمایشگاه مونیخ به عنوان مدل رده بالای EQS معرفی شد. این محصول از نظر مشخصات فنی قابل رقابت با پورشه تایکان توربو S و آئودی RS E-tron GT است. ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مرسدس بنز EQS 53 4Matic در نمایشگاه مونیخ به عنوان مدل رده بالای EQS معرفی شد. این محصول از نظر مشخصات فنی قابل رقابت با پورشه تایکان توربو S و آئودی RS E-tron GT است.

این محصول از موتور برقی اختصاصی بخش AMG بهره می‌برد.

به طور استاندارد دو موتور الکتریکی در مجموع قدرتی برابر با 649 اسب بخار و حداکثر گشتاور 950 نیوتن متر تولید می‌کند که با انتخاب بسته Dynamic Plus حداکثر قدرت به 751 اسب بخار و حداکثر گشتاور به 1019 نیوتن متر می‌رسد. در نتیجه EQS 53 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 3.4 ثانیه زمان احتیاج دارد.

حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی برابر با 220 کیلومتر است که با انتخاب بسته Dynamic Plus که پیشتر عنوان کردیم به 250 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند.

موتور عقب قدرتمندتر از موتور جلو است و با طراحی 6 فازه اختصاصی مرسدس بنز مجهز به خنک کاری اختصاصی باعث می‌شود تا حداکثر قدرت این موتور افزایش پیدا کند.

بسته باتری به ظرفیت 107.8 KWh با معماری 400V حداکثر برد حرکتی این محصول را به 580 کیلومتر می‌رساند. قابلیت شارژ سریع تا میزان 200KW نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

مرسدس از سیستم تعلیق چندگانه در محور جلو و عقب استفاده می‌کند. گرچه مرسدس بنز این بخش را با توجه به افزایش قدرت و گشتاور به نسبت مدل معمولی ارتقا داده است.

به طور استاندارد این محصول از تعلیق بادی بهره می‌برد که قابلیت کاهش ارتفاع و چرخش چرخ های عقب را دارا است. این سیستم پیش از این در مدل AMG GT 4 نیز استفاده شده بود.

امکان انتخاب بین چرخ های 21 و 22 اینچی نیز وجود دارد و ترمزهای استاندارد AMG از نوع فولادی هستند. گرچه امکان انتخاب لاستیک های سرامیکی به صورت یک آپشن اضافی وجود دارد.

در ظاهر خودرو نیز تغییرات جدی صورت نگرفته و تنها از تریم مخصوص AMG با طراحی متفاوت دیفیوزر، ورودهای های هوای جانبی و یک اسپویلر بزرگ تر استفاده شده است.

در داخل اتاق نیز با طراحی داشبورد یک تکه موسوم به «هایپراسکرین» طرف هستیم که مجهز به 3 صفحه نمایش جداگانه است.

انتظار می‌رود که قیمت پایه این محصول برابر با 80 هزار پوند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی