ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پایان الماس ژاپنی؛ میتسوبیشی از سال ۲۰۲۶ محصولات نیسان را با نشان خود در ژاپن عرضه می‌کند

بر اساس گزارش اخیر نشریه Nikkei Asia میتسوبیشی توسعه هر گونه پلتفرم جدید برای بازار داخل ژاپن را متوقف کرده و در نظر دارد با جایگزینی لوگوی خود روی محصولات نیسان، به فعالیت خود در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

بر اساس گزارش اخیر نشریه Nikkei Asia میتسوبیشی توسعه هر گونه پلتفرم جدید برای بازار داخل ژاپن را متوقف کرده و در نظر دارد با جایگزینی لوگوی خود روی محصولات نیسان، به فعالیت خود در سرزمین مادری ادامه دهد. این حرکت برای سال 2026 برنامه‌ریزی شده و با اجرایی شدن آن میتسوبیشی خواهد توانست ضمن کاهش هزینه‌ها، تمرکز بهتر و سرمایه‌گذاری بیشتری روی مدل‌های برقی داشته باشد.

میتسوبیشی به غیر از تغییر لوگو، بازنگری‌هایی در طراحی بیرونی و داخلی و همچنین پیشرانه نیز خواهد داشت تا مدل‌های تولیدی مطابق با چارچوب‌های این برند خوشنام ژاپنی باشند. استفاده از این استراتژی هر چند باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود، اما از سوی دیگر کاهش بیش از پیش استقلال و آزادی عمل میتسوبیشی را در پی خواهد داشت.

نسل جدید اوتلندر

این کمپانی که در گذشته نه‌چندار به خاطر عرضه محصولاتی هیجان‌انگیز و با هندلینگ بالا دارای طرفداران زیادی بود، پس از رسوایی تقلب در اعلام میزان آلایندگی در سراشیبی سقوط قرار گرفت و چنانچه در گروه رنو نیسان ادغام نمی‌شد، چه بسا که الان خبری از نام آن در صحنه رقابت نبود.

در هر حال میتسوبیشی در چند سال گذشته با مشکل از دست دادن مشتری نیز دست به گریبان بوده و در اروپا حال و روز چندان خوشی ندارد. به همین جهت این شرکت قبلا اعلام کرده دیگر در قاره سبز مدل جدیدی معرفی نخواهد کرد تا 20 درصد از زیان‌هایش کاسته شود. البته در مارس 2021 میتسوبیشی با تجدیدنظر در سیاست خود از ادامه فعالیت در کشورهایی که مردم در سمت چپ خیابان رانندگی می‌کنند، خبر داد. در این کشورها میتسوبیشی محصولاتی مبتنی بر مدل‌های رنو را از سال 2023 عرضه خواهد کرد.

طبق گزارش Nikkei Asia میتسوبیشی تا مارس امسال 8 پلتفرم داشت، ولی تا مارس 2026 تعداد آنها را به 4 کاهش خواهد داد. این پلتفرم‌ها شامل دو پلتفرم برای جنوب شرق آسیا و دو پلتفرم دیگر که با همکاری نیسان توسعه می‌یابند، خواهند بود.

بد نیست اشاره کنیم نیسان در سال 2016 و پس از محرز شدن تقلب میتسوبیشی 34 درصد از سهام آن را خریده و ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی را خلق کرد. با وجود شکل‌گیری یک ائتلاف قدرتمند، میتسوبیشی هنوز نتوانسته خود را به سطح مورد انتظار برساند و در طول این مدت همواره در تنگناهای مالی قرار گرفته است.

نکته تامل‌برانگیز اینکه به غیر از میتسوبیشی، رنو و نیسان نیز اوضاع چندان مساعدی ندارند. این گروه بزرگ خودروسازی برای بهبود وضعیت خود، در اواسط سال 2020 یک استراتژی جدید با نام «کوچک اما زیبا» تدوین کرد. در این استراتژی بر تمرکز برندهای زیرمجموعه روی بازارهایی که بیشترین فروش را دارند و همچنین خروج از بازارهای ضعیف تاکید شده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mos99
    mos99 | ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

    نصف خودروسازی فرانسه با بازار ایران و خیانت به این بازار پابرجا مونده

    جایی که به اسم انتقال تکنولوژی فقط جنس بنجل و از تاریخ گذشته دادند
    بعد هم بدتر از اون به دروغ اون رو نتیجه حمایت از تولید داخل گذاشتند!

مطالب پیشنهادی