ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تنفس مصنوعی برای اسطوره؛ اولین دوازده سیلندر توربوشارژ فراری در راه است

فراری همانند دیگر شرکت های خودروسازی مجبور به کاهش حجم و تعداد سیلندر موتورهای خود شده تا خود را با قوانین جدید زیست محیطی و آلایندگی تطبیق دهد. به طور مثال مدل جدید 296 GTB ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

فراری همانند دیگر شرکت های خودروسازی مجبور به کاهش حجم و تعداد سیلندر موتورهای خود شده تا خود را با قوانین جدید زیست محیطی و آلایندگی تطبیق دهد. به طور مثال مدل جدید 296 GTB از یک موتور V6 دو توربو هیبریدی نیرو می‌گیرد و حال طبق اطلاعات جدید احتمالا این مسئله شامل حال موتور V12 این شرکت نیز خواهد شد و فراری تغییراتی در این موتور خواهد داد.

فراری احتمالا حجم موتور V12 خود که در حال حاضر 6.5 لیتر است را کاهش خواهد داد.

فراری سال 1973 میلادی برای اولین بار از موتورهای V8 در محصولات شهری خود استفاده کرده بود. پیش از آن نیز فراری دینو مجهز به موتور V6 بود که در دهه 60 میلادی به بازار عرضه شد.

اما موتورهای V12 از سال 1947 میلادی بخشی از تاریخ پر شکوه این شرکت ایتالیایی است.

در نتیجه فراری تا زمانی که از نظر قانونی امکان ساخت موتورهای V12 را داشته باشد به این کار ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود که اولین شاسی بلند (SUV) این شرکت از موتور V12 نیرو بگیرد. همچنین جانشین مدل 812 و لفراری نیز احتمالا از موتور V12 جدید بهره خواهند بود.

فراری تجربه استفاده از قوای محرکه هیبریدی را در سه محصول لفراری، SF90 و 296 GTB داشته است.

رقیب سنتی شرکت فراری یعنی لامبورگینی نیز قصد انجام چنین کاری را دارد و در آینده نزدیک جانشین آونتادور را مجهز به قوای محرکه هیبریدی خواهد کرد.

فراری پیش از این موتورهای V8 و V6 خود را مجهز به توربوشارژر کرده است و انتظار می‌رود که این مسئله شامل حال موتور V12 نیز بشود.

به احتمال زیاد قوای محرکه جدید را اولین بار در مدل شاسی بلند این شرکت خواهیم دید که از سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ بهره می‌برد و توانایی تولید 1000 اسب بخار قدرت را دارد.

در حال حاضر قدرتمندترین موتور V12 ساخت شرکت فراری در مدل 812 Competizione استفاده شده که توانایی تولید 819 اسب بخار قدرت در حداکثر دور موتور 9500 rpm را دارد.

پیش از این در خبری اعلام کرده بودیم که دولت ایتالیا در حال لابی با اتحادیه اروپا است تا امکان تولید و عرضه موتورهای احتراق داخلی برای دو سوپرخودروساز این کشور یعنی فراری و لامبورگینی همچنان ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی