ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار به فعالیت خود در بخش ویدئو تا پایان آبان ماه خاتمه می‌دهد

بازار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد فعالیت بخش ویدیو که از اواخر سال 97 آغاز شد، تا پایان آبان ماه امسال به طور رسمی پایان می‌یابد. تمرکز بیشتر بر ارائه خدمات و توسعه محصولات در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۷

بازار با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد فعالیت بخش ویدیو که از اواخر سال 97 آغاز شد، تا پایان آبان ماه امسال به طور رسمی پایان می‌یابد. تمرکز بیشتر بر ارائه خدمات و توسعه محصولات در حوزه برنامه و بازی، دلیل این تصمیم عنوان شده است.

این شرکت در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده است ارائه‌‌ راهکارهای نوآورانه‌ فناوری‌محور و بهبود تجربه‌ میلیون‌ها کاربر اندرویدی در ایران، همواره هدف و مزیت اصلی بازار بوده است. محصول ویدیو نیز با همین رویکرد پاسخگویی به نیاز کاربران بازار به تماشای آسان برنامه‌های ویدیویی (اعم از فیلم و سریال) راه‌اندازی شد.

این بستر در حال حاضر میزبان بیش از 5 میلیون کاربر ماهانه‌ و 32 میلیون دقیقه تماشای روزانه است. اما به رغم این رشد چشمگیر و با وجود اینکه شیوه‌های متفاوتی از جمله فروش اشتراک یا تماشای رایگان همراه با تبلیغات توسط بازار آزموده شده تا به بهترین مدل ارائه خدمات به کاربرانش دست یابد، این مجموعه پس از سه سال به این باور رسیده‌ که توسعه محصول ویدیو نیازمند تمرکز بیشتر در زمینه‌های دیگری است که مانع تمرکز تیم‌های خلاق و فعال آن‌ها روی توسعه محصول بازار و ایفای نقش اصلی خود در جایگاه «میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در ایران» می‌شود:

«بنابراین با توقف خدمات ویدیویی و با انتقال توان نیروهای فنی و غیرفنی، بیش از پیش بر ارائه خدمات و توسعه محصولات از جمله در حوزه برنامه و بازی تمرکز خواهیم کرد.»

بازار در بخش پایانی اطلاعیه خود به درس گرفتن از تجربه‌های ناموفق و تمرکز روی گام‌های بعدی اشاره می‌کند:

«همواره کوشیده‌ایم که با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه مخاطب، محصولی ارائه دهیم که رضایت کاربران را در پی داشته باشد و اگرچه بخشی از خدماتی که ارائه می‌کنیم، ممکن است به نتیجه یا بازخورد مطلوب نرسد، اما از تجربه‌ها درس می‌گیریم و روی گام‌های بعدی متمرکز می‌شویم.»

سرویس ویدیویی بازار در واقع یک AVOD محسوب می‌شد که فعالیت خود را چند سالی بود آغاز کرده بود. بازار در این حالت بازاربه نوعی بازارگاه (مارکت پلیس) VODها به شمار می‌رفت به طوری که محتوای ویدیویی منتشر شده در سایر پلتفرم‌ها را به طور یکجا گردآوری کرده و با سر زدن به بخش ویدیوی بازار، در واقع دسترسی به تمامی محتواهای منتشر شده در اکثر VODها امکان پذیر بود. به نظر می‌رسد با توجه به حجم تبلیغاتی که در خود فیلیمو و نماوا قرار دارد و بالطبع کاسته شدن میزان تبلیغات در پلتفرم بازار، این سرویس به سوددهی کافی نرسیده و چالش‌های مالی باعث تعطیلی این سرویس شده است.

ناگفته نماند مایکت نیز اخیرا در همین راه قدم برداشته و البته رویکرد کمی متفاوت‌تر را اتخاذ کرده و باید دید سرنوشت این سرویس در دیگر بازیگر استور اندرویدی به کجا می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ آبان ۱۴۰۰

    من که از فیلمگردی استفاده میکنم
    حداقل محتوا مناسب بچه ها هست
    فیلیمو که معلوم نیست برای مثبت چنده

مطالب پیشنهادی