ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از سرویس گیمینگ ابری برای تلویزیون‌های تایزن رونمایی کرد

سامسونگ در نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود از سرویس گیمینگ ابری‌اش رونمایی کرد که در تلویزیون‌های این کمپانی با سیستم عامل تایزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس باید در بازار با پلتفرم‌هایی مانند ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

سامسونگ در نطق اصلی کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ خود از سرویس گیمینگ ابری‌اش رونمایی کرد که در تلویزیون‌های این کمپانی با سیستم عامل تایزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سرویس باید در بازار با پلتفرم‌هایی مانند گوگل استادیا، جی‌فورس Now و ایکس باکس گیم پس رقابت کند، البته کره‌ای‌ها اطلاعات کاملی درباره آن منتشر نکرده‌اند.

سامسونگ در بخش پرسش و پاسخ وب‌سایت خود می‌گوید هدف آن‌ها از راه‌اندازی سرویس گیمینگ ابری ایجاد بستری است که امکان اجرای جدیدترین بازی‌ها را روی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ که از پلتفرم تایزن استفاده می‌کنند، فراهم کند. با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد که با سرویسی اختصاصی برای تلویزیون‌های سامسونگ طرف هستیم، اما شرایط ممکن است در آینده تغییر کند.

این غول فناوری کره‌ای می‌گوید با همکاری شرکای خود مشغول کار روی این سرویس است و با استفاده از فناوری‌های وب به توسعه آن می‌پردازد. این شرکت هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر درباره این سرویس پاسخی نداده اما چنان‌چه اطلاعات بیشتری در این باره منتشر شود آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

سامسونگ در اوایل دهه ۲۰۱۰ با یک شرکت استریم بازی به نام Gaikai وارد همکاری شد تا نسخه اولیه استریم ابری بازی را به تلویزیون‌های خود بیاورد. آن سرویس دقیقا قرار بود شرایطی مثل سرویس جدید گیمینگ ابری سامسونگ داشته باشد و به کاربران اجازه دهد از طریق اینترنت روی تلویزیون خود بازی کنند. حاصل این همکاری مشترک حتی به مرحله راه‌اندازی بتا رسید، اما سونی به عنوان مالک جدید Gaikai تصمیم گرفت مسیر دیگری را دنبال کند. سونی در ادامه از فناوری‌های Gaikai برای ساخت سرویس PlayStation Now خود استفاده کرد.

سامسونگ که حالا در سال ۲۰۲۱ تصمیم به راه‌اندازی سرویس ابری استریم بازی گرفته، با رقابت سنگین‌تری از سوی بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای فناوری روبرو است. گوگل با استادیا، آمازون با لونا و مایکروسافت و انویدیا هم با سرویس‌های اختصاصی خود خدمات متنوع و قدرتمندی را در این زمینه ارائه می‌کنند و کار سامسونگ برای کسب سهمی از این بازار بسیار سخت‌تر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی