ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیاست شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل ۱۰ میلیارد دلار به شبکه‌های اجتماعی ضرر زده است

طبق بررسی صورت گرفته از سوی «فایننشال تایمز»، شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌چت، فیسبوک، توییتر و یوتیوب بر اثر تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل، ۹.۸۵ میلیارد دلار درآمد از دست داده‌اند. سال گذشته میلادی اپل از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

طبق بررسی صورت گرفته از سوی «فایننشال تایمز»، شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌چت، فیسبوک، توییتر و یوتیوب بر اثر تغییر در سیاست‌های حریم خصوصی اپل، ۹.۸۵ میلیارد دلار درآمد از دست داده‌اند.

سال گذشته میلادی اپل از سیاست شفافیت ردیابی اپ (ATT) رونمایی کرد که طبق آن، اپلیکیشن‌ها برای ردیابی دیتای کاربران باید از آن‌ها اجازه بگیرند. این سیاست در آوریل سال جاری میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۰) اجرایی شد و نحوه ردیابی داده‌های کاربران را تغییر داد.

فیسبوک بطور خاص به این سیاست واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد. این کمپانی که حالا متا نام دارد، حتی برای مخالفت با این سیاست از تبلیغات روزنامه‌ای استفاده کرد. حالا گزارش فایننشال تایمز نشان می‌دهد که چرا رهبران این کمپانی از چنین تغییر سیاستی انتقاد می‌کردند. طبق این گزارش، فیسبوک بیشترین درآمد را از این تغییر سیاست از دست داده است.

در کنار فیسبوک، اسنپ‌چت هم ضرر زیادی را متحمل شده چرا که تبلیغات آن وابستگی شدیدی به گوشی‌های هوشمند دارند. با توجه به عدم ارائه نسخه دسکتاپ این پلتفرم، چنین موضوعی منطقی است.

شبکه‌های اجتماعی

طبق گزارش جدید، برخی کمپانی‌ها که ضربه بزرگی از این تغییر سیاست خورده‌اند، بخصوص فیسبوک، باید زیرساخت‌های جدیدی ایجاد کنند که این کار حداقل یکسال طول می‌کشد. ابزارها و فریمورک‌های جدید باید از پایه توسعه پیدا کرده و بطور گسترده مورد آزمایش قرار بگیرند تا برای کاربران استفاده شوند.

سیاست جدید اپل شبکه‌های اجتماعی و سایر اپ‌ها را مجبور می‌کند برای تبلیغات‌شان خلاقیت بیشتری داشته باشند. برای اینکار کمپانی‌ها می‌توانند بیشتر روی دستگاه‌های اندرویدی تمرکز کنند یا اینکه در کسب‌وکار تبلیغات اپل سرمایه‌گذاری کنند؛ تجارتی که قانون خود اپل را زیرپا می‌گذارد و در سکوت و بی‌سر‌وصدا داده‌های کاربران را مشابه اپ‌های شخص ثالث جمع‌آوری می‌کند.

راه‌حل سوم شرکت‌ها، رفتن به سراغ دیگر منابع درآمدی است که در آن‌ها خبر از ردیابی کاربران از طریق آیفون‌ها نباشد، البته شرکت‌هایی مانند فیسبوک (یا همان Meta) برای درآمدزایی وابستگی شدیدی به جمع‌آوری داده‌های کاربران دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی