ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیجی‌کالا مهر
فناوری ایران

«دیجی‌کالا مهر» فعالیت خود را آغاز کرد: ارائه بستری شفاف برای نیکوکاری

سرویس جدید گروه دیجی‌کالا با عنوان «دیجی‌کالا مهر» فعالیت خود را آغاز کرد. این سرویس مسیر تازه‌ای برای مهربانی برقرار کرده است تا نیکوکاران در بستری شفاف و قابل اطمینان، نیازهای موسسات نیکوکاری و سازمان‌های ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۵

سرویس جدید گروه دیجی‌کالا با عنوان «دیجی‌کالا مهر» فعالیت خود را آغاز کرد. این سرویس مسیر تازه‌ای برای مهربانی برقرار کرده است تا نیکوکاران در بستری شفاف و قابل اطمینان، نیازهای موسسات نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد را به دست آن‌ها برسانند و سهمی از لبخند داشته باشند.

دیجی‌کالا مهر، مسیری آسان برای نیکوکاران است تا کالاهای مطلوب و مورد نظر خودشان را بدون واسطه و با شناخت درست و مستقیم به کسانی که قصد حمایت از آن‌ها را دارند، اهدا کنند. این قابلیت به سازمان‌های مردم نهاد نیز کمک می‌کند تا کالاهای ضروری‌ خود را از میان تنوع بالای محصولات موجود در دیجی‌کالا تامین کنند.

نبود پلتفرمی شفاف و جامع برای انجام کار نیک موجب می‌شود که نیکوکاران یا در فضایی مبهم و نامشخص اقدام به حمایت از فعالیت‌های عام‌ المنفعه ‌کنند یا کمک‌های خود را به صورت مستقیم و با صلاحدید شخصی به افراد نزدیک خود اهدا کنند. نتیجه هر دو حالت، نه تنها به اثرگذاری در مقیاس کلان منجر نمی‌شود بلکه در بلندمدت هم می‌تواند به دلیل رعایت نشدن اصول اولیه احسان و نیکوکاری به آسیب‌های جدی در وضعیت جوامع دریافت کننده این کمک‌ها بینجامد.

شفافیت و اعتماد با دیجی‌کالا مهر

دیجی‌کالا مهر با شعار «به مسیر تازه مهربانی بیا»، سرویس جدید گروه دیجی‌کالاست که برای پاسخ به این چالش، راهکاری مبتنی بر شفافیت و اعتماد آفرینی ارائه می‌کند. این سرویس با همکاری استارتاپ اجتماعی آگاپه (موسسه نیکوکاری مهر هوشمند) و به کمک سازمان‌های مردم نهاد مسیری نوآورانه، شفاف و ساده را برای انجام کارهای نیک و خیرخواهانه از طریق تأمین کالا طراحی و پیاده‌سازی کرده است.

آگاپه اولین پلتفرم هوشمند اقدامات بشر دوستانه، یک استارتاپ اجتماعی، غیرانتفاعی و مستقل است که با تلاش گروهی از کارآفرینان اجتماعی با ماموریت ایجاد شفافیت و اطمینان در عرصه اجتماعی شکل گرفته است و بستر مدیریت و سازماندهی اقدامات بشردوستانه را در قالب پلتفرم فراهم کرده است.

در همکاری مشترک دیجی‌کالا مهر و آگاپه، سازمان‌های مردم نهاد و موسسه‌های نیکوکاری توسط آگاپه اعتبارسنجی و خدماتشان ارزیابی می‌شود سپس با توجه به ارزیابی‌های انجام شده بر مبنای شفافیت در دیجی‌کالا مهر به نیکوکاران نمایش داده می‌شوند.

همچنین در نهایت گزارش کالاهای اهدا شده با نظارت آگاپه و بر اساس استانداردهای تدوین شده، توسط موسسه‌ها تنظیم و به نیکوکاران در دیجی‌کالا مهر ارائه می‌شود. شایان ذکر است که موسسه مهر هوشمند (آگاپه) هیچ منفعت مالی از این طرح ندارد و تمام منافع این طرح برای موسسه‌های نیکوکاری و نیازمندان محفوظ است.

آشنایی با سازوکار دیجی‌کالا مهر

مسیر مهربانی در دیجی‌کالا مهر مانند خرید یک کالا در دیجی‌کالاست؛ با این تفاوت که تجربه خرید کاربران در قالب کار نیک و به مقصد موسسه‌های مردم نهاد و برای اهدا به گروه‌های هدف و در معرض آسیب انجام می‌شود. همچنین قیمت کالاها و اقلام لازمی که از سوی موسسات در پلتفرم دیجی‌کالا مهر اعلام می‌شود تفاوتی با قیمت آن کالا در پلتفرم اصلی دیجی‌کالا ندارد.

گردش مالی برای اهدای کالاهای خریداری شده در بستر دیجی‌کالا به این صورت است که کمیسیون خریدها مستقیما به صندوق مهر دیجی‌کالا واریز می‌شود و به صورت فصلی برای امور نیکوکاری صرف می‌شود. به این ترتیب سودی از فروش کالاها به دیجی‌کالا تعلق نمی‌گیرد.

همچنین هزینه‌ی تامین، جمع‌آوری و ارسال کالاهای اهدا شده به موسسه‌های نیکوکاری و دریافت گزارش فصلی از موسسات بابت اقلام خریداری شده توسط نیکوکاران، بر عهده دیجی‌کالاست و این موارد هزینه مازادی برای کاربران ندارد.

«مصطفی شعبانپور»، مسئول واحد مسئولیت‌های اجتماعی دیجی‌کالا درباره‌ راه‌اندازی دیجی‌کالا مهر به‌عنوان سرویس جدید گروه دیجی‌کالا گفت:

«مهم‌ترین دغدغه کاربرانی که به دنبال مسیری مطمئن برای حمایت از موسسه‌های نیکوکاری و مردم نهاد هستند دسترسی به فضای شفاف برای تامین نیاز گروه‌های مختلف جامعه و برخورداری از قدرت انتخاب از میان حوزه‌های متنوع اجتماعی و محیط زیستی است. دیجی‌کالا مهر مصداق یک فعالیت استاندارد در حوزه مسئولیت اجتماعی‌ است که بر ماهیت کسب‌وکار آنلاین دیجی‌کالا منطبق است. بسیار خوش‌بین هستیم که با همکاری آگاپه و حمایت و استقبال کاربران و همچنین همراهی موسسه‌های مردم نهاد در این پلتفرم بتوانیم به افزایش سرمایه‌های اجتماعی در ایران کمک کنیم و مسیری شفاف و قابل اعتماد برای نیکوکاری بسازیم.»

دیجی‌کالا مهر

نحوه کار با سرویس دیجی‌کالا مهر

استفاده از این سرویس روند ساده‌ای دارد. ابتدا مشابه ورود به حساب کاربری دیجی‌کالا وارد دیجی‌کالا مهر شوید. سپس موسسه دلخواه خود را انتخاب و روی دکمه «جزئیات بیشتر و حمایت» را کلیک کنید.

حال می‌توانید کالاهای اعلام شده توسط آن موسسه را انتخاب و از طریق شیوه‌های پرداخت، مبلغ هدایای انتخابی خود برای نیکوکاری را پرداخت کنید.

لازم به ذکر است کالاهای اهدایی حداکثر تا 7 روز پس از سفارش به موسسه انتخابی ارسال می‌شود.

موسسات و سازمان‌های مردم نهاد فعال در بستر این پلتفرم به هفت دسته تقسیم می‌شوند؛ تحصیل و سوادآموزی، سلامت و درمان، کارآفرینی و اشتغال، خدمات اجتماعی، محیط زیست و حیوانات، فرهنگ و هنر و امور مذهبی و نیکوکاری.

حامیان می‌توانند با توجه به دغدغه و تمایل خود نسبت به تامین نیازهای هر کدام از موسسات فعال در هر کدام از این حوزه‌ها اقدام کنند. موسسه‌هایی مانند محک، کهریزک، مهر گیتی، انجمن حمایت از کودکان کار و سازمان مردمی حفاظت از حیوانات و محیط زیست برخی از این موسسه‌ها هستند که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود.

هدف اصلی دیجی‌کالا مهر نشان دادن اهمیت کار نیک به‌عنوان یک کار تخصصی و فراهم کردن مسیری هدفمند و شفاف برای مهربانی است. دیجی‌کالا امیدوار است که با راه‌اندازی این سرویس، مشارکت خیرین در کار نیک با مسیری ساده‌تر و با اعتماد بیشتر به طور روز افزون افزایش یابد و لبخند بیشتری در انتظارشان باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی