ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متا (فیسبوک سابق) برای فروش محصولاتش فروشگاه‌های فیزیکی راه‌اندازی می‌کند

«متا» یا همان فیسبوک سابق قصد دارد با هدف فروش محصولات مرتبط با واقعیت مجازی، فروشگاه‌های فیزیکی را راه اندازی کند و در حال برنامه ریزی برای انجام چنین تصمیمی است. به گزارش نیویورک تایمز، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

«متا» یا همان فیسبوک سابق قصد دارد با هدف فروش محصولات مرتبط با واقعیت مجازی، فروشگاه‌های فیزیکی را راه اندازی کند و در حال برنامه ریزی برای انجام چنین تصمیمی است.

به گزارش نیویورک تایمز، متا که قبلا با نام فیسبوک شناخته می‌شد، اعلام کرد که پیش از تصمیم برای تغییر نام خود، افتتاح فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود را در نظر داشته است. ظاهرا بحث در مورد افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی متا از سال گذشته آغاز شده است، اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده و امکان صرف‌نظر کردن از این پروژه همچنان وجود دارد. با این وجود، اگر متا شعبه‌های فیزیکی خود را افتتاح کند، ظاهرا بیشتر از اینکه به خرده فروشی شباهت داشته باشند، شبیه فروشگاه‌های تجربی خواهند بود که دستگاه‌های توسعه‌یافته توسط بخش Reality Labs را به مردم معرفی می‌کند.

متا

دستگاه‌هایی مانند هدست واقعیت مجازی Oculus Quest که قرار است نام آن به Meta Quest تغییر پیدا کند و گجت‌های پورتال که برای تماس ویدیویی طراحی شده‌اند، می‌توانند در فروشگاه‌های تجربی متا حضور داشته باشند. در این فروشگاه‌های همچنین می‌توان عینک‌های هوشمند واقعیت مجازی Stories که فیسبوک با همکاری ری‌-بن توسعه داده است نیز به نمایش گذاشته شود.

بر اساس اسنادی که توسط تایمز مشاهده شده است، هدف متا برانگیختن «کنجکاوی» و «ارتباط نزدیک» با فروشگاه‌های خود و همچنین فراهم کردن فضایی برای مشتریان است که در آن بتوانند محصولات واقعیت مجازی را آزمایش کنند.

در همین اسناد همچنین عنوان می‌شود که متا مغازه‌هایی را با سبک‌های مدرن و مینیمال و همچنین نام‌های احتمالی زیادی مانند فیسبوک هاب، نوآوری‌های فیسبوک و فروشگاه واقعیت مجازی فیسبوک را برای فروشگاه‌های خود در نظر گرفته است. در نهایت نام «فروشگاه فیسبوک» (Facebook Store) برای آن انتخاب شده است اما به احتمال زیاد پس از ری‌برندینگ اخیر، نام فروشگاه نیز تغییر خواهد کرد.

اگر طرح متا به مرحله اجرا برسد، اولین فروشگاه تجربی این شرکت در برلینگیم، کالیفرنیا، جایی که دفتر آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی وجود دارد، ساخته خواهد شد. به گفته تایمز، این پروژه می‌تواند در نقاط و کشورهای مختلفی از جهان به مرحله اجرا برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی