ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارآفرینی

۴ دلیل برای اینکه موفقیت را مسئولیت یک کارآفرین بدانیم، نه یک هدف شخصی

موفقیت چیست؟ توصیف موفقیت به واسطه ی تنها یک تعریف می تواند گمراه کننده باشد. پول یکی از شاخص های عمده است؛ خیلی کم پیدا می شوند کسانی که یک میلیونر را فردی شکست خورده ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

موفقیت چیست؟ توصیف موفقیت به واسطه ی تنها یک تعریف می تواند گمراه کننده باشد. پول یکی از شاخص های عمده است؛ خیلی کم پیدا می شوند کسانی که یک میلیونر را فردی شکست خورده بنامند. با این حال، موفقیت چیزی فراتر از ثروت اندوزی است و یک ویژگی فردی محسوب نمی شود، بلکه به انسان های دیگر نیز ارتباط پیدا می کند.

به عبارت دیگر رسیدن به موفقیت به عنوان یک کارآفرین، صرفاً یک هدف شخصی نیست بلکه در واقع یک مسئولیت است. اگر می خواهید بدانید چرا، ۴ دلیل زیر شما را متقاعد خواهند کرد به موفقیت به چشم یک مسئولیت بنگرید نه یک هدف شخصی.

در ادامه ی این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

۱- دیگران روی شما حساب می کنند

لازم به گفتن نیست اما کارآفرینی مسیری نیست که به تنهایی در آن قدم بگذارید. افراد موفق معدودی پیدا می شوند که بگویند بدون هیچ کمکی به موفقیت دست پیدا کرده اند. اکثریت مطلق افراد موفق، موفقیت خود را مدیون کسانی هستند که زمان، راهنمایی و یا پول لازم برای رسیدن آنها به اهدافی که برای خود در نظر گرفته اند را در اختیارشان گذاشته اند.

به علاوه، موفقیت به شما اجازه می دهد این لطف آنان را با راهنمایی نسل های بعدی کارآفرینان جوان و جویای موفقیت جبران کنید. راه اندازی یک کسب و کار می تواند با احساس تنهایی زیادی همراه باشد و شما به عنوان یک کارآفرین باتجربه، نه تنها برای راهنمایی و هدایت، بلکه برای ابراز همدلی صادقانه با کارآفرینان جوانی که قدم در این مسیر گذاشته اند در موقعیت منحصر به فردی قرار خواهید داشت.

۲- کسب و کارتان نیز روی شما حساب می کند

به عنوان یک کارآفرین، ایجاد و توسعه ی یک برند شخصی قابل احترام و جا افتاده می تواند مستقیماً موفقیت کسب و کار شما را تقویت کند. گذشته از این، اینکه چقدر در رشد شرکت خود موفق عمل کنید (استخدام نفرات مناسب، به کار گیری استراتژی بازاریابی مناسب و غیره) تأثیر زیادی روی موفقیت کسب و کارتان خواهد داشت. اگر کسب و کار شما با شکست مواجه شود، احتمالاً خیلی های دیگر نیز کار خود را از دست خواهند داد. به این ترتیب اینکه برای خودتان موفقیت بخواهید کافی نیست؛ باید آن را برای کسب و کار و کارمندان خود نیز بخواهید.

۳- شور و اشتیاق مسری است

شنیدن داستان ممارست افراد در پیگیری مسیری که به آن علاقه داشته اند الهام بخش دیگران می شود. کارآفرینان نیز به این دلیل که اغلب، مسیر های شغلی متعارف را برای دنبال کردن علاقه شان کنار می گذارند درست در همین چارچوب قرار می گیرند.

به یاد داشته باشید که موفقیت شما می تواند الهام بخش نسل های جدید و تازه نفس باشد. اگر به رؤیای خود برسید و پاداش زحمات خود را دریافت کنید، به احتمال زیاد دیگران نیز تشویق خواهند شد مسیر شما را دنبال کنند.

۴- پول می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند

موفقیت قطعاً جنبه ی مالی هم دارد. با این حال، این جنبه ی مالی چیزی فرا تر از درآمد بالا داشتن و پول های نجومی در آوردن است؛ موفقیت حقیقی یعنی از این پول برای کمک به دیگران استفاده کنید. ثروت، اگر درست مدیریت شود می تواند اثرات مثبت چشمگیری داشته باشد: اشتغال زایی، فرصت سازی برای دیگران، و در نهایت بهبود وضع زندگی خیلی از انسان ها. به بیان ساده، پول دنیا را می گرداند، و موفق بودن، آسان ترین راه برای خلق فرصت و قرار دادن این فرصت ها در اختیار کسانی است که استحقاق آن را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی