ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

۱۹۰ میلیون تومان برای کم مصرف ترین خودرو بازار هند؛ سوزوکی سلریو 2022 معرفی شد

شرکت هندی-ژاپنی ماروتی سوزوکی از نسل دوم هاچبک سلریو رونمایی کرد. گفته می‌شود این نسل از سلریو از کم‌مصرف‌ترین خودروی بنزینی هند بوده و با هر لیتر بنزین 26.68 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت هندی-ژاپنی ماروتی سوزوکی از نسل دوم هاچبک سلریو رونمایی کرد. گفته می‌شود این نسل از سلریو از کم‌مصرف‌ترین خودروی بنزینی هند بوده و با هر لیتر بنزین 26.68 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. به عبارت دیگر سلریوی جدید در هر صد کیلومتر فقط 3.7 لیتر بنزین می‌سوزاند که در نوع خود رکوردی تحسین‌برانگیز است.

نسل جدید ماروتی سوزوکی سلریو در مقایسه با نسل پیشین کمی بزرگ‌تر شده و حالا 3,695 میلیمتر طول دارد. عرض، ارتفاع و فاصله محوری آن هم به ترتیب 1,655، 1,555 و 2,435 میلیمتر اعلام شده؛ این هاچبک شهری فضایی برابر با 313 لیتر را در قسمت بار ارائه می‌کند که نسبت به نسل قبلی 40 درصد بیشتر است.

نیروبخش ماروتی سوزوکی سلریوی جدید یک موتور 1 لیتری است که قبلا در مدل‌هایی مثل بالنو، ویتارا و سوئیفت به کار گرفته شده؛ این موتور در سلریو 65 اسب بخار قدرت و 89 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نیروی تولیدی آن در حالت استاندارد از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود.

استفاده از سامانه شروع و توقف حرکت، زمانبندی دوگانه سوپاپ‌ها، سیستم چرخش گازهای خنک‌شده اگزوز و منیفولد یکپارچه از جمله عواملی هستند که سلریو را در دستیابی به رکورد مصرف سوخت 3.7 لیتری یاری کرده‌اند. این رکورد البته به نسخه VXi AMT تعلق دارد.

ماروتی سوزوکی در نظر دارد به غیر از نسخه بنزینی، نسخه گازسوز سلریو را نیز در آینده عرضه کند.

سلریوی جدید بر اساس زبان طراحی Dynamic 3D Organic Sculpting خلق شده که در فارسی می‌توان آن را به پیکره‌سازی ارگانیک سه‎‌بعدی پویا ترجمه کرد. این نسل بخاطر ویژگی‌هایی مثل قاب گرد چراغ‌های جلو و عقب، شکل جلوپنجره، گلگیرهای نسبتا برآمده و حذف پلاستیک‌های بدنه در مقایسه با نسل قبلی چهره دوست‌داشتنی‌تری دارد. سفید قطبی، نقره‌ای ابریشمی، خاکستری، قرمز آتشین، آبی و قهوه‌ای رنگ‌هایی هستند که برای سلریو قابل انتخابند.

در داخل کابین نیز شاهد تغییرات گسترده هستیم. نسل جدید سلریو حالا با یک نمایشگر دیجیتال 7 اینچی در قسمت میانی داشبورد وارد بازار می‌شود. البته این نمایشگر مخصوص تریم‌های رده‌بالا بوده و در مدل پایه خبری از آن نیست. این هاچبک دورگه با امکاناتی چون سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، صندلی عقب دو تکه 60:40، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و تنظیم ارتفاع صندلی راننده به دست مشتری خواهد رسید.

ماروتی سوزوکی تاکید می‌کند نسل دوم سلریو با تمرکز بر مباحث ایمنی طراحی و تولید شده و از این لحاظ در سطحی مناسب قرار دارد. این خودروی اقتصادی بطور استاندارد به دو ایربگ، ترمز ABS و سامانه توزیع الکترونیکی ترمز مجهز است و از دستیار شروع حرکت در سربالایی نیز سود می‌برد.

به غیر از این‌ها، ماروتی سوزوکی می‌گوید سلریوی جدید با تمام قوانین و مقررات ایمنی هند همخوانی دارد و می‌تواند از تست تصادف برخورد از جلو، برخورد از کنار و محافظت از عابر پیاده سربلند بیرون بیاید. همچنین به گفته کمپانی این خودرو بر اساس پلتفرم HEARTECT سوزوکی ساخته شده و از نظر جذب ضربات و مقاومت در بخش کابین عملکرد خوبی به نمایش می‌گذارد.

با وجود تعریف و تمجیدهای ماروتی سوزوکی هنوز ایمنی سلریوی جدید توسط مراجع معتبری چون انکپ ارزیابی نشده؛ اما نکته حائز اهمیت اینکه ماروتی سوزوکی S-Presso بر مبنای همان پلتفرم HEARTECT ساخته شده و در تست تصادف انکپ با صفر ستاره ایمنی در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال به کار خود پایان داده است! مدل بالنو نیز که بر اساس همین پلتفرم تولید می‌شود، چندی قبل با سرافکندگی تست تصادف لاتین انکپ را ترک کرد! این را هم اضافه کنیم که نسل قبلی سلریو در سال 2016 در کسب حتی یک ستاره ایمنی از انکپ ناکام باقی مانده بود!

و اما قیمت؛ نسل جدید ماروتی سوزوکی سلریو با پرداخت 499,000 روپیه (معادل 6,700 دلار یا حدود 190 میلیون تومان فعلا با دلار 28500 تومانی!) برای مدل پایه LXi قابل خرید خواهد بود. برای مدل پرچمدار VXi+ هم قیمتی برابر با 694,000 روپیه تعیین شده که معادل 9,320 دلار یا 265 میلیون تومان می‌شود. این خودرو باید با رقبایی چون هیوندای سانترو، تاتا تیاگو، داتسون Go و برادر خود یعنی سوزوکی واگن R مصاف داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • R Z
    R Z | ۲۸ آبان ۱۴۰۰

    بنده کامنتی گذاشتم درباره این که مدل پایه نسخه فعلی و قدیمی این خودرو الان تو هند بدون داشتن سیستم ای بی اس و حتی ایربگ و همینطور سیستم صوتی و فقط با تهویه دستی ، قیمتش تقریبا برابر با قیمت بازار پرایده یعنی ۱۷۰ میلیون تومن علیرغم اینکه پراید دارای موتور قویتر قطعات ارزونتر و همینطور جای بیشتر در صندوق و صندلی هاست و تعادل بهتری نسبت به سلریو ی هاچبک ۸۰۰ کیلویی داره . تازه قیمت بازار پراید نباید این باشه از اونجا که پراید وانت که موقع تولید پراید سدان همیشه از اون گرونتر بوده الان ۱۲۵ میلیون تومنه ، و در نهایت گفتم سوزوکی سلریو نسخه پایه با همه اینها از قیمت غیر معقول پراید هم قیمت بیشتری داره که این کامنت من حذف شد نمیدونم چرا !
    در نهایت چیزی که میخوام بگم اینه که فکر نکنید حتی اگر هزینه واردات یک خودرو خارجی صفر بشه الزاما میتونید با پرداخت مبلغی برابر برای یک خودرو ، در بین خودرو های خارجی نمونه بهتری از نمونه ها داخلی پیدا کنید .
    امیدوارم این پیامم حذف نشه !

    • R Z
      R Z | ۲۸ آبان ۱۴۰۰

      البته ۱۲۵ میلیون تومن قیمت پراید وانت قیمت کارخونه هست

  • alikh
    alikh | ۲۷ آبان ۱۴۰۰

    جاا، سلطان تبدیل فرصت به تهدید!

  • avvvvab
    avvvvab | ۲۵ آبان ۱۴۰۰

    حالا فهمیدی واردات خوردو چرا ممنوع است؟
    به ضرر کیست؟ اگر بگذارند با پول پراید تکنولوژی ژاپن سوار شوی!
    باید از سوریه پرسید
    و السلام

مطالب پیشنهادی