ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل فیروز شاپ: سیاست فیروز همواره استفاده از نیروی انسانی دارای معلولیت است

مدیرعامل فیروز شاپ با بیان اینکه 92 درصد نیروی انسانی در مجموعه فیروز افراد دارای معلولیت هستند، از ادامه این سیاست در فیروز شاپ در بکارگیری افراد تحصیل‌کرده توان‌یاب خبر داد. فیروز از معدود برندهایی ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

مدیرعامل فیروز شاپ با بیان اینکه 92 درصد نیروی انسانی در مجموعه فیروز افراد دارای معلولیت هستند، از ادامه این سیاست در فیروز شاپ در بکارگیری افراد تحصیل‌کرده توان‌یاب خبر داد.

فیروز از معدود برندهایی است که در بکارگیری نیروی انسانی برنامه و روندی متفاوت با آنچه به طور کلی در بازار اجرا می‌شود را در پیش گرفته است. استفاده از نیروی انسانی دارای معلولیت یا توان‌یاب همواره یکی از سیاست‌های این برند بوده است. حال در آستانه روز جهانی معلولان و از آنجایی که بخش اصلی نیروی انسانی در فیروز از بین افراد توان یاب است، این سوال مطرح است که آیا این سیاست در فیروز شاپ هم اجرا شده؟ در آستانه روز جهانی افراد دارای معلولیت به دنبال پاسخ این پرسش رفتیم.

«مهدی صادقی» در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر به کار گیری افراد دارای معلولیت در این مجموعه اعلام کرد: «92 درصد نیروی انسانی در مجموعه فیروز دارای محدودیت هستند. این سیاست در فیروزشاپ نیز دنبال شده و اساسا این موضوع خط اصلی کارافرینی این برند است. از همین رو بیش از 60 درصد نیروی انسانی فیروزشاپ دارای معلولیت هستند. این افراد تحصیلات آکادمیک دارند و در رده‌های کارشناسی با فیروزشاپ همکار می‌کنند.»

او درباره اهمیت و دلیل این سیاست در مجموعه فیروز گفت: «مالک و مدیرعامل فیروز از سال 1380 که این مجموعه را خریداری کردند بر اساس سیاست حمایت از کارآفرینی و توسعه اشتغال به منظور رفع نیازهای جامعه حرکت کردند. از سویی دیگر از آنجایی که مدیرعامل فیروز بنیان‌گذار کانون معلولین توانا نیز بوده‌اند، همواره استفاده از نیروی انسانی با ویژگی‌های خاص را مورد توجه قرار دادند.»

فیروزشاپ فرزند مجموعه فیروز

صادقی در پاسخ به این پرسش که راه اندازی فیروزشاپ توسط فیروز با چه انگیزه‌ای انجام شده است گفت: «حدودا 4 سال قبل چند استارتاپ که یکی از آنها یک فروشگاه آنلاین بود با فیروز رایزنی‌هایی داشتند اما به دلایل مختلف این روند شکل نگرفت، تا زمانی که کرونا در کشور وارد مرحله همه گیری شد.»

صادقی با اشاره به عملکرد فیروز در روند تولید و فروش مواد ضدعفونی کننده پیش از همه‌گیری کرونا و همچنین ورود این محصولات با قیمت پایین به بازار گفت: « اولین مسئله در این روند قیمت پایین محصولات بود. مدیرعامل فیروز به دلیل اهمیت دسترسی مردم به مواد ضدعفونی کننده و تلاش برای کنترل بیماری تاکید بر فروش محصولات با پایین‌ترین قیمت ممکن داشت. از طرفی دیگر وزارت بهدات محصولات ضدعفونی فیروز را تایید کرده بود.»

او در ادامه گفت: «قیمت پایین و محصولی تحت عنوان یک برند امکان شکل‌گیری بازار سیاه را تقویت می‌کرد. از همین رو اقدام به تعریف کمپینی با دیجی‌کالا به منظور فروش نظام‌مند کردیم. در همین روند دیجی‌کالا هم به دلایل حاشیه امکان فروش محصولات ضدعفونی کننده و ماسک را از دست داد. از همی رو تصمیم بر این شد که بر اساس برنامه‌های قبلی فروش آنلاین محصولات فیروز را دنبال کنیم.»

فیروزشاپ در مسیر توسعه فروش

صادقی با بیان اینکه فیروزشاپ در این مرحله در شهر تهران و قزوین شروع به کار کرد، گفت: «پیش از این برنامه‌های شروع به کار فروشگاه آنلاین فیروز بررسی شده بود، بنابراین زیرساخت‌ها تعریف شده بود. بعد از فروش محصول در تهران و قزوین، فروش محصول به همه استان‌های کشور تسری پیدا کرد.»

مدیرعامل فیروز شاپ با اشاره به اینکه در حال حاضر فیروزشاپ صرفا محصولات فیروز را پوشش می‌دهد در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است فعالیت فیروز گسترده‌تر شود یا خیر به دیجیاتو گفت: «در مراحل بعدی فیروز شاپ قصد ورود به فروش آنلاین سبد محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی از برندهای گوناگون دارد.»

فیروز شاپ بعد از همه‌گیری کرونا کار خود را شروع کرد و با سرعت هم توسعه پیدا کرد. صادقی با توجه به این موضوع در پاسخ به این پرسش که فروش آنلاین چقدر به توسعه فروش فیروز کمک کرده است، گفت: «فیروز به عنوان یک برند اثرگذار محصولات مرابتی و بهداشتی فروش خاص و قابل توجه خود را دارد. در حقیقت می‌توان گفت فروش فیروز شاپ در مقایسه با فروش کلی این برند خیلی ویژه نیست. این در حالی است که این فروش با توجه به جریان فروش آنلاین عدد قابل توجهی است.»

تولد بیزینس مدل و رویکرد متفاوت در فیروز شاپ

به گفته او فیروزشاپ فرزند کوچک گروه فیروز است و بر اساس یک بیزینس مدل متفاوت وارد بازار شده است. او در ادامه با توضیح درباره این موضوع به دیجیاتو گفت: «هدف نهایی فیروزشاپ صرفا بر اساس فروش محصولات فیروز نیست. محصولات برندهای دیگر و همچنینی خدمات مربوط به این حوزه نیز در آیند به سبد محصولات فیروزشاپ اضافه خواهد شد.»

صادقی در بخش دیگری از توضیحات خود با اشاره به اینکه همچنان همه برنامه‌های فروش آنلاین فیروز شاپ اجرایی نشده گفت: «برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در دست داریم که مرحله به مرحله طی خواهد شد. تلاش شده این برنامه‌ها به همان جذابیت توییتر فیروزشاپ باشند. البته به این موضوع هم باید توجه داشت که توییتر صرفا روند برندسازی دارد و روند فروش در شبکه‌های اجتماعی دیگر دنبال خواهد شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی