ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اتحاد تویوتا، سوبارو، یاماها، مزدا و کاوازاکی برای بقای موتورهای احتراق داخلی؛ ژاپنی‌ها زیر بار آینده تمام برقی نمی‌روند

5 خودروساز و موتورساز برجسته ژاپنی یعنی تویوتا، سوبارو، یاماها، مزدا و کاوازاکی با هدف نجات موتورهای احتراق داخلی اتحاد جدیدی تشکیل داده‌اند در حال حاضر به نظر می‌رسد که آینده آن چیزی که ما ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

5 خودروساز و موتورساز برجسته ژاپنی یعنی تویوتا، سوبارو، یاماها، مزدا و کاوازاکی با هدف نجات موتورهای احتراق داخلی اتحاد جدیدی تشکیل داده‌اند

در حال حاضر به نظر می‌رسد که آینده آن چیزی که ما فکر می‌کنیم نیست.

شرکت های خودروسازی علاوه بر برقی سازی گسترده محصولات خود به دنبال ادامه حیاط موتورهای احتراق داخلی خود به صورت کاملا پاک هستند.

5 شرکت برجسته ژاپنی یعنی تویوتا، مزدا، سوبارو، یاماها و کاوازاکی به دنبال تولید سوخت کاملا پاک و عاری از کربن هستند تا بتوانند در کنار محصولات برقی خود،‌خودروهای احتراق داخلی را نیز به فروش برسانند.

در مرحله اول سوبارو و تویوتا از سوخت‌های مصنوعی بایو در شاخه موتوراسپرت خود استفاده خواهند کرد. در حال حاضر این دو شرکت سری رقابت‌های Super Taikyu را با مدل‌های GR86 و BRZ برگزار می‌کنند.

در مرحله بعدی نیز تویوتا از سوخت‌های جایگزین هیدروژنی که در مدل تحقیقاتی کرولا استفاده شده است را وارد این رقابت‌ها خواهد کرد.

مزدا نیز 3 موتور 1.5 لیتری با نام «SkyActiv-D» دارد که به طور 100 درصدی از سوخت بایودیزل استفاده می‌کند

در حال حاضر مزدا اعتقاد دارد که مسابقات اتومبیل‌رانی بهترین محل برای ارتقای سوخت بایودیزل است. این سوخت توسط شرکت ژاپنی Euglena تولید می‌شود.

پازل آخر نیز توسط دو چرخ سازان کاوازاکی و یاماها تکمیل می‌شود که به دنبال تولید موتور هیدروژنی برای موتورسیکلت های خود هستند.

در حال حاضر یاماها در حال کار بر روی فن آوری احتراق به کمک هیدروژن است. در ادامه مراحل نیز هوندا و سوزوکی به این ترکیب اضافه خواهند شد.

گرچه در کنار اینها هر 5 شرکت به صورت گسترده برنامه هایی برای عرضه محصولات برقی دارند و در این راه مزدا مدل MX-30 را معرفی کرده و تویوتا نیز اخیرا مدل bZ4X را به بازار ارائه کرده‌است. سوبارو نیز مدل Solterra را به بازار معرفی کرده‌است که همان تویوتا bZ4X با طراحی و امکانات متفاوت است.

در پایان به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی به این راحتی‌ها موتورهای احتراق داخلی را رها نخواهند کرد و تا جای ممکن به توسعه آنها خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی