ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل S Plaid
اخبار خودرو

تسلا از آخر دوم شد؛ آخرین رتبه بندی Consumer Reports خبر از عملکرد کیفی ضعیف خودروهای برقی می دهد

به طور کلی،‌خودروهای برقی به نسبت خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی قابلیت اطمینان بیشتری دارند. در نتیجه قطعات محرک کمتر و ساختار ساده‌تر خودروهای برقی امکان بروز مشکل کمتر است. با این وجود در چند ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

به طور کلی،‌خودروهای برقی به نسبت خودروهای احتراق داخلی و هیبریدی قابلیت اطمینان بیشتری دارند. در نتیجه قطعات محرک کمتر و ساختار ساده‌تر خودروهای برقی امکان بروز مشکل کمتر است. با این وجود در چند سال اخیر خودروهای برقی پیچیده‌تر شده‌اند و در نتیجه در برابر مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و کیفیت در جایگاه پایین تری قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر خودروهای برقی لوکس به لطف استفاده از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی پیشرفته‌تر مشکلات بیشتری دارند.

خودروهای برقی ارزان قیمت‌تر و ساده‌تر مانند نیسان لیف عملکرد به مراتب بهتری به نسبت مدل‌های گران قیمت دارند.

در این زمینه تسلا در رتبه دوم بدترین خودروهای بازار از نظر کیفی و قابلیت اطمینان قرار گرفته است. در حال حاضر قابلیت اطمینان مدل Y بسیار پایین‌تر از حد متوسط است و مدل 3 نیز مشکلات بسیار زیادی دارد.

گرچه تسلاهای ساخت کشور چین به مراتب کیفیت بهتری به نسبت مدل‌های تولیدی در فرمونت کالیفرنیا دارند.

در حال حاضر مرسدس بنز با فناوری دیوانه کننده خود یعنی «Hyperscreen» در مدل EQS و EQE گام بزرگی در این زمینه برداشته است.

با این وجود از نظر کیفی و کمی عملکرد آن مشخص نیست و قرار هم نیست که این صفحه نمایش 56 اینچی در دیگر محصولات احتراقی مرسدس مورد استفاده قرار بگیرد.

با این وجود تجزیه و تحلیل موسسه «Consumer Reports» این است که خودروهای برقی به علت استفاده از این دست فن آوری های جدید قابلیت اطمینان کمتری دارند.

در واقع مشکلات مکانیکی و فنی جای خود را به مشکلات کامپیوتری و نرم افزاری داده است.

در حال حاضر برندهای لکسوس، مزدا و تویوتا قابلیت اطمینان بیشتری به نسبت سایر شرکت‌ها دارند.

هر سه شرکت محصولات مختلف هیبریدی را به بازار عرضه کرده است و در برابر عرضه گسترده محصولات برقی تا بدین جای کار مقاومت کرده‌اند.

همچنین ژاپنی ها قصد دارند تا جای ممکن توسعه موتورهای احتراق داخلی را به جلو ببرند. شرکت‌های ژاپنی قصد استفاده از سوخت‌های بایو دوست دار محیط زیست را در محصولات خود دارند.

در حال حاضر این موسسه طبق برآوردهای خود اعلام کرده است که محصولات هیبریدی از هر نظر به نسبت محصولات احتراقی و برقی عملکرد بهتری دارند و پس از 100 هزار مایل رانندگی نیز از نظر هزینه نگه داری بهتر از خودروهای برقی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Turing
    Turing | ۱۱ آذر ۱۴۰۰

    دوستان عزیز دیجیاتویی

    • Turing
      Turing | ۱۱ آذر ۱۴۰۰

      با تشکر از این که مطالب مختلف رو به خوبی پوشش می‌دید. ولی می‌‌خواستم یه تذکری رو که هفته پیش دادم باز هم تکرار کنم. تیترهایی که برای مطالب انتخاب می‌کنید به طرز بدی نادرسته! CR برای نمره دادن "کیفی" به ماشین‌ها از عوامل مختلفی استفاده می‌کنه، که اطمینان پذیری فقط یکی‌شونه. هیچ کدوم از خبرگزاری‌ها خارجی اشاره نکردن که مجموع نمره تسلا کم شده، فقط «اعتماد پذیری». اتفاقا در زمینه‌های دیگه تسلا عملکرد خوبی داشته. متاسفانه دسترسی به نمره نهایی نیاز به عضویت در CR داره، ولی حداقل بر اساس منبعی که دادید از لحاظ «کیفی» وضعیت تسلا بد نیست!

    • Turing
      Turing | ۱۱ آذر ۱۴۰۰

      منبعی که نشون می‌ده نمره تسلا در جاهای دیگه اتفاقا خوب بوده:https://www.teslarati.com/tesla-most-satisfying-cars-survey-consumer-reports/
      معیارهای مختلف نمره دهی: https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-3

    • Turing
      Turing | ۱۱ آذر ۱۴۰۰

      سایر منابع که فقط به «اطمینان پذیری» اشاره کردن:https://www.businessinsider.com/tesla-reliability-model-s-3-x-y-consumer-reports-satisfaction-2021-11 و https://www.cnbc.com/2021/11/18/consumer-reports-2021-auto-reliability-survey-how-tesla-evs-fared.html

مطالب پیشنهادی