ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلتفرم‌های موسیقی مبتنی بر NFT وارد رقابت با اسپاتیفای می‌شوند

شرکت خدمات مالی دانمارکی ساکسو بانک (Saxo Bank) پیش بینی می‌کند که فناوری‌های جدیدی مانند NFT در آینده به هنرمندان کمک می‌کند تا درآمد بیشتری کسب کنند و به رقیبی برای سرویس‌هایی همچون اسپاتیفای تبدیل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ آذر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت خدمات مالی دانمارکی ساکسو بانک (Saxo Bank) پیش بینی می‌کند که فناوری‌های جدیدی مانند NFT در آینده به هنرمندان کمک می‌کند تا درآمد بیشتری کسب کنند و به رقیبی برای سرویس‌هایی همچون اسپاتیفای تبدیل خواهند شد.

بر اساس یکی از پیش‌بینی‌های ساکسو بانک برای سال ۲۰۲۲، سازندگان موسیقی از پلتفرم‌های استریم مبتنی بر NFT سود خواهند برد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا موسیقی خود را به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای که از آن‌ها هزینه دریافت می‌کند، در دسترس طرفداران قرار دهند.

اسپاتیفای

«مدز ابرهارت» تحلیلگر این شرکت استدلال می‌کند که پلتفرم‌های اصلی استریم موسیقی مانند اسپاتیفای و اپل موزیک سهم قابل توجهی از هنرمندان دریافت می‌کنند که با وجود سهم پرداختی به ناشران، حدود ۷۵ درصد یا بیشتر از کل درآمد آن‌ها را تشکیل می‌دهد. او در این رابطه عنوان می‌کند:

استفاده از NFT ها می‌تواند گام بعدی برای تولیدکنندگان محتوا در صنعت موسیقی باشد، زیرا مدل‌های اشتراک پلتفرم‌های فعلی مانند اسپاتیفای و اپل موزیک رفتار ناعادلانه‌ای با هنرمندان نشان می‌دهند.

او خاطرنشان کرد که پروژه‌های پخش موسیقی مبتنی بر NFT در سال ۲۰۲۲ آغاز به کار خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به Audius اشاره کرد که هم اکنون توسط چندین خواننده پشتیبانی می‌شود. این پلتفرم که بر اساس فناوری بلاک چین ساخته شده، یک پروتکل غیرمتمرکز اشتراک‌گذاری و پخش موسیقی است که به طور خاصی برای حذف واسطه‌ها از صنعت موسیقی طراحی شده و به طرفداران و هنرمندان اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

اسپاتیفای

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که سهام اسپاتیفای در سال آینده ۳۳ درصد سقوط می‌کند، اما درآمد این پلتفرم به طور پیوسته در حال رشد بوده است. بر اساس نتایج رسمی مالی اسپاتیفای در سال ۲۰۲۰، این شرکت در سال گذشته ۹.۵ میلیارد دلار درآمد داشته که این میزان نسبت به سال قبل ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین رشد مالی اسپاتیفای در سال ۲۰۲۱ ادامه یافته و تعداد کل کاربران فعال ماهانه با افزایش ۱۹ درصدی سال به سال به ۳۸۱ میلیون در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ رسید.

اسپاتیفای

اسپاتیفای به خوبی از رشد NFT ها آگاه است، زیرا در بخش جدید Spotify Wrapped 2021 خود که آمار سالانه کاربران را اعلام می‌کند به این دسته از ارزهای دیجیتال اشاره کرده است. (تصویر بالا)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی