ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه گذاری مشترک ولوو، دایملر و فولکس واگن برای ساخت شبکه شارژ کامیون‌های برقی

سه سازنده بزرگ کامیون و کشنده یعنی ولوو، دایملر و تراتون که بخش تولید کننده کامیون و کشنده‌های گروه فولکس واگن است٬ خبر از یک جوینت ونچر جدید داده‌اند. این سه سازنده قصد دارند تا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

سه سازنده بزرگ کامیون و کشنده یعنی ولوو، دایملر و تراتون که بخش تولید کننده کامیون و کشنده‌های گروه فولکس واگن است٬ خبر از یک جوینت ونچر جدید داده‌اند. این سه سازنده قصد دارند تا شبکه شارژ بزرگی در سرتاسر اروپا برای کامیون و کشنده های برقی خود ایجاد کنند.

قرار است برای توسعه این شبکه عظیم٬ مبلغ 600 میلیون دلار سرمایه گذاری شود و بیش از 1700 جایگاه شارژ در سرتاسر اروپا نصب خواهد شد.

مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه 5 سال است. این همکاری در راستای قوانین جدید اتحادیه اروپا است که حمل و نقل باید تا سال 2050 به طور کامل عاری از کربن شود.

28eca318-volvo-trucks-vera-autonomous-truck-10

در حال حاضر انتظار می‌رود که بیش از 10 میلیارد دلار سرمایه برای ایجاد زیر ساخت مورد نیاز تا سال 2050 باید صرف شود.

شرکت ولوو هدف گذاری خود را سال 2040 اعلام کرده است.

با ایجاد این همکاری مشترک توسط غول‌های صنعت، کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود و حمل و نقل سنگین نیز طعم برقی سازی را خواهد چشید.

این همکاری مشترک در ادامه راه با اضافه شدن اعضای جدید بزرگ‌تر نیز خواهد شد و قرار است مدیریت این همکاری جدید در آمستردام ایجاد شود.

این اولین بار نیست که هر 3 شرکت یک همکاری جدید را آغاز کرده‌اند و پیش از این نیز برنامه تولید کامیون‌های هیدروژنی و زیر ساخت‌های مورد نیاز آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

انتظار می‌رود که سلول‌های سوختی و هیدروژنی نقش کلیدی و اساسی را در آینده حمل و نقل سنگین بازی کند و انتظار می‌رود که در مدت طولانی‌تر حتی بتواند کشنده‌های برقی که تنها با شارژ باتری کار می‌کند را کنار بزند.

گرچه در این میان شبکه شارژ هیدروژن، خطرات احتمالی و...چالش‌های کلیدی آن است که نیاز به سرمایه گذاری‌های سنگین دارد. این پروژه مشترک با نام «سلسنتریک» شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی