ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

۳۰۰ میلیون تومان برای ۸ اسب بخار؛ تلاش برقی سیتروئن برای جذب رانندگان بدون گواهینامه

سیتروئن اخیرا یک کانسپت جدید رونمایی کرد که در حقیقت نسخه آفرود از مدل کوچک و شهری Ami است و با نام کامل My Ami Buggy شناخته می‌شود. همانطور که قابل حدس است، این نسخه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

سیتروئن اخیرا یک کانسپت جدید رونمایی کرد که در حقیقت نسخه آفرود از مدل کوچک و شهری Ami است و با نام کامل My Ami Buggy شناخته می‌شود. همانطور که قابل حدس است، این نسخه برای خارج از شهر و جاده‌های ناهموار طراحی شده و از توانایی‌های حرکتی بهتری برخوردار است. به نظر می‌رسد که معرفی این خودرو بدون نیاز به گواهینامه، تلاشی برای مطرح کردن دوباره سیتروئن Ami باشد که ظاهرا با قیمتی در محدود ۶ الی ۸ هزار یورو (۲۰۰ الی ۲۷۵ میلیون تومان) با توجه به قدرت ۸ اسب بخاری٬‌ در بازار فروش چندان موفق ظاهر نشده‌است. این درحالی است که با توجه به قطعات بیشتر نسخه باگی٬‌ احتمال رسیدن قیمت آن به ۹ هزار یورو (حدود ۳۰۰ میلیون تومان با نرخ فعلی)‌ نیز دور از ذهن نیست.

کمپانی فرانسوی تازه‌ترین کانسپت خود را یک گزینه مناسب برای لیست کریسمس تمامی افراد می‌داند! به عبارت دقیق‌تر سیتروئن می‌گوید این کانسپت برای تمامی کودکانی که بین ۱۴ تا ۷۷ سال سن دارند، مناسب است!

با توجه به کاربرد متفاوت، کانسپت My Ami Buggy از نظر ظاهری و فنی، تفاوت‌هایی با مدل استاندارد دارد. برای مثال این کانسپت به میله‌های محافظ بدنه و حفاظ چراغ‌های اصلی مجهز شده و گلگیرهای آن نیز لبه‌‌های پلاستیکی دارند.

این لبه‌ها البته راهکاری ساده و هوشمندانه برای مخفی کردن تایرهای حجیم‌تر مخصوص آفرود هستند. گفتنی است رینگ‌های استاندارد هم جای خود را به رینگ‌های طلایی مات داده‌اند.

تفاوت‌های کانسپت My Ami Buggy به موارد فوق محدود نمی‌شود. این مفهومی ریزجثه به ریل‌های محافظ کف بدنه، نورافکن کمکی و تایر زاپاس نصب شده روی سقف نیز مجهز است. همچنین درها حذف شده و به جای آن‌ها یک میله مخصوص نگه داشتن محفظه لوازم و اشیای مختلف تعبیه شده است.

در مواقعی که هوا سرد است، راننده می‌تواند با استفاده از پنل‌های پارچه‌ای ضد آب، فضای درها را بپوشاند. به گفته سیتروئن این ویژگی از مدل کلاسیک مهاری الگو گرفته شده است. این شرکت تاکید دارد صندلی‌های به کار رفته در کانسپت جدیدش بسیار راحت هستند و بالشتک‌ها، روکش دو لایه دارند.

از دیگر ویژگی های قابل ذکر کابینه خودرو باید به فضاسازی‌های متعدد برای قرار دادن اشیای مختلف اشاره کنیم. ضمن اینکه چند کیف قابل حمل برای گذاشتن اشیا و ابزارآلات طراحی شده است.

در رابطه با مشخصات فنی اطلاعاتی منتشر نشده، اما به احتمال زیاد پیشرانه My Ami Buggy با مدل استاندارد مشترک است. همانطور که قبلا اشاره کرده‌ایم، این نسخه به یک موتور الکتریکی ۸ اسب بخاری مجهز بوده و انرژی خود را از باتری ۵ کیلو وات ساعتی دریافت می‌کند.

جالب است بدانید که این اعداد و ارقام از خودرو برقی ایرانی یوز که عملکردی مشابه رنو توییزی دارد‌٬‌ ضعیف تر است. همچنین وزن سیتروئن AMI هم به شکل قابل توجهی بالاتر از رنو توییزی یا یوز از آب در آمده است.

با اتکا به این قوای محرکه Ami استاندارد قادر است حداکثر ۷۰ کیلومتر مسافت را با نهایت سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد. بد نیست بدانید سیتروئن آمی بدون گواهینامه رانندگی قابل استفاده بوده و در برخی کشورها حتی نوجوانانی با سن ۱۴ سال می‌توانند آن را برانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی