ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

در تله‌کام 1400 چه گذشت؟ فرصتی برای تبادل دانش داده‌پردازهای حوزه‌های فناوری

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، ایران تله‌کام 1400 در حالی برگزار شد که تعداد قابل توجهی از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور در این نمایشگاه به ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، ایران تله‌کام 1400 در حالی برگزار شد که تعداد قابل توجهی از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور در این نمایشگاه به ارائه محصولات جدید خود پرداختند و از آخرین تحولات خود در حوزه فناوری اطلاعات رونمایی کردند. این نمایشگاه در بحبوحه شیوع امیکرون در کشور برگزار شد و با اینکه سعی شده بود پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود اما در نهایت در خیلی از موقعیت‌ها، عدم رعایت پروتکل‌ها به چشم می‌خورد که بازدیدکنندگان را نگران می‌کرد. این موضوع زمان بازدید وزیر چند برابر بیشتر شده بود و بازدید در فاصله بسیار کم انجام شد

نمایشگاه فناوری‌اطلاعات و راه‌حل‌های نوآورانه (ایران تله‌کام ۱۴۰۰)، از ۲ تا ۵ دی ماه، از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن‌های 7 و 8 و 9 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

برگزاری این نمایشگاه در حالی است که چندی پیش مخالفت‌هایی با آن اعلام شده بود و در نهایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این نمایشگاه برگزار شد. بازدید وزیر ارتباطات از نمایشگاه تله‌کام هم، همیشه سنتی بوده که برای فعالان این صنعت فرصتی برای ارتباط بی‌واسطه با وزیر ارتبطات فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظهر روز شنبه، به نمایشگاه بین‌المللی آمد و با حضور در نمایشگاه تلکام 1400 و سر زدن به غرفه‌های مختلف به بررسی محصولات آنها پرداخت.

گله و شکایت یا درد دل فرقی ندارد. به هر حال روبرو شدن با وزیر ارتباطات آن هم بدون سانسور و واسطه فرصتی است که تولید کنندگان همواره تلاش می‌کنند از آن برای انتقال نظرات خود استفاده کنند.

وزیر ارتباطات هم با سر زدن به غرفه‌های مختلف با تولیدکنندگان داخلی گپ زد و در بخشی از این بازدید به پرسش‌های خبرنگاران نیز پاسخ داد.

با ورود به سالن 8 و 9 نمایشگاه‌ بین‌المللی، اولین و بزرگترین غرفه‌ای که توجه را به خود جلب می‌‌کند، غرفه ایرانسل است. ایرانسل با حضور در نمایشگاه تله‌کام، جدید‌ترین دستاوردهای خود را رونمایی کرده است.

حضور خانوادگی در یک نمایشگاه تخصصی خیلی قابل پیش‌بینی نیست، اما جالب است که تعدادی از بازدیدکنندگان به همراه فرزندان خود در این نمایشگاه حاضر شدند. البته کودکان نسل z با سرعت بیشتری با فناوری زندگی کرده‌اند و شاید همین حضور هم احساس تازگی بیشتری به نمایشگاه داده است.

رقابت بین دو اپراتور بزرگ فضایی را ایجاد کرده که غیر ممکن است، یکی از این دو اپراتور حضور داشته باشند و خبری از دیگری نباشد. از همین رو است که با گذر از غرفه ایرانسل، غرفه دیگری که توجه را جلب می‌کند، جایی نیست مگر همراه اول.

شاتل موبایل هم با حضور در تله‌کام 1400 به سوال کاربران خود برای استفاده از محصولات این مجموعه پاسخ داد. نکته جالب توجه در اینباره آن است که افراد می‌توانند پاسخ هر پرسشی درباره ویژگی محصولات یک شرکت حوزه فناوری را در تله‌کام پیدا کنند.

گوشی موبایل یکی از جذابیت‌هایی است که حتی اگر متخصص حوزه فناوری هم نباشید برای شما جذابیت دارد. دو شرکت اورود و جی ال ایکس هم با حضور در تله‌کام 1400 در دیدار با کاربران و مشتریان خود درباره تازه‌ترین گوشی‌های تولید داخل توضیح دادند. البته این بخش برای وزیر ارتباطات هم جذاب بود.

حضور مردم عادی و غیرمتخصص در این نمایشگاه بیانگر جذابیت این حوزه برای عموم جامعه است. مردم به صنایع مخابرات و اطلاع رسانی علاقه‌مند شده‌اند و این موضوع هم شاید به دلیل پیشرفت تکنولوژی باشد.

شرکت مخابرات در سالن 7 نمایشگاه بین‌المللی که شرکت‌های دولتی و بیشتر شرکت‌های وابسته به مخابرات در آن حضور دارند اقدام به راه‌اندازی یک بازی کرده که برای همه گروه‌های سنی جذاب و سرگرم‌کننده است. این بازی فضای خشک و کمتر خلاق سالن 7 را کمی تغییر داده است.

پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن 7 نمایشگاه بین‌المللی غرفه‌ای برای پاسخ و گپ‌وگفت در این حوزه است.

یکی از نکاتی که درباره این نمایشگاه باید مورد توجه قرار داد این است که قبل از ورود به سالن‌های نمایشگاه تله‌کام تب‌ بازدیدکنندگان کنترل می‌شود و به هیچ عنوان هم اجازه وورد افراد بدون ماسک داده نمی‌شود. البته پیش‌فرض حضور افراد چه به عنوان غرفه دارد و شرکت فناوری و چه به عنوان بازدیدکننده انجام دو دوز واکسیناسیون است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی