ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جیلی
تکنولوژی

شرکت خودروسازی جیلی می‌خواهد با خرید میزو وارد بازار موبایل شود

جیلی (Geely)، شرکت خودروسازی چینی که مالک برندهایی مانند لوتوس، ولوو و پولستار است، اکنون در آستانه وارد شدن به بازار موبایل قرار دارد و ظاهرا می‌خواهد میزو را تصاحب کند. گزارش‌های منتشر شده توسط ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

جیلی (Geely)، شرکت خودروسازی چینی که مالک برندهایی مانند لوتوس، ولوو و پولستار است، اکنون در آستانه وارد شدن به بازار موبایل قرار دارد و ظاهرا می‌خواهد میزو را تصاحب کند.

گزارش‌های منتشر شده توسط وب‌سایت چینی 36Krypton ادعا می‌کند که جیلی قصد دارد «میزو» (Meizu)، شرکت تولیدکننده موبایل چینی که حدود 20 سال پیش تاسیس شده را خریداری کند. هم اکنون بررسی‌های لازم در حال انجام است و اگر همه چیز درست پیش برود جیلی انتظار دارد تا اولین گوشی خود را در سال 2023 راهی بازار کند.

ظاهرا این شرکت خودروسازی از مدت‌ها قبل تصمیم داشته وارد بازار موبایل شود و یک نهاد جداگانه و اختصاصی به نام «Xingji Times» را برای این امر اختصاص داده است که از برخی مدیران کلیدی شرکت‌های ZTE، شیائومی و اوپو تشکیل شده است.

جیلی

فاکسکان؛ شریک احتمالی جیلی در بازار موبایل

در این گزارش همچنین توضیح داده شده که جیلی بدون احتساب هزینه‌های مربوط به خرید میزو، نزدیک به 1.5 میلیارد دلار روی شرکت جدید خود سرمایه‌گذاری کرده است. با این وجود جیلی همچنان در تلاش است تا برای کسب و کار موبایل خود شریک جدیدی پیدا کند که از فاکسکان به عنوان گزینه احتمالی آن‌ها یاد می‌شود.

«لی شوفو»، رئیس گروه هلدینگ جیلی درباره ورود این شرکت به بازار موبایل توضیح می‌دهد که موبایل وسیله ارائه نوآوری‌های نرم‌افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد فناوری‌های جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن تجربه کنند و او قصد دارد تا همین کار را در بازار خودرو نیز انجام دهد.

شرکت چینی میزو در حال حاضر به صورت سالانه تنها کمتر از 1 میلیون دستگاه موبایل به بازار عرضه می‌کند که با زمان اوج خود (20 میلیون دستگاه) در سال‌های گذشته فاصله زیادی دارد. از جمله مشکلات فعلی این شرکت، ظرفیت تولید محدود ماژول‌های OIS و کمپین‌های بازاریابی ناموفق یاد شده که باید دید در آینده و با تصاحب احتمالی جیلی، این مشکلات به چه صورت برطرف خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی