ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانالیس: فروش موبایل در سال 2021 به آمار قبل از کرونا نزدیک شد

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی کانالیس، بازار جهانی موبایل در سال 2021 شاهد رشد 7 درصدی نسبت به سال گذشته بوده و در مجموع 1.35 میلیارد دستگاه راهی بازار شده‌اند. همچنین طبق گفته این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی کانالیس، بازار جهانی موبایل در سال 2021 شاهد رشد 7 درصدی نسبت به سال گذشته بوده و در مجموع 1.35 میلیارد دستگاه راهی بازار شده‌اند. همچنین طبق گفته این شرکت، سطح فروش بازار موبایل یک بار دیگر به دوران پیش از همه‌گیری در سال 2019 بازگشته که در آن سال 1.37 میلیارد دستگاه وارد بازار شده بود.

در بخش پنج فروشنده برتر بازار موبایل تغییر زیادی از نظر رتبه‌بندی دیده نمی‌شود و سامسونگ با 274.5 میلیون دستگاه عرضه شده و سهم بازار 20 درصدی بار دیگر پیشتاز اصلی بازار بوده است.

پس از کره‌ای‌ها، اپل با 230 میلیون دستگاه عرضه شده و 17 درصد سهم بازار جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. در همین حال، شیائومی با 191 میلیون دستگاه و 14 درصد سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفته و با 28 درصد، در بین تمام برندهای سال گذشته بیشترین رشد سالانه را از خود برجای گذاشته است.

در ادامه فهرست، اوپو (و البته وان پلاس) با 145 میلیون دستگاه عرضه شده، 11 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است. ویوو دیگر تولید کننده چینی نیز 129.9 میلیون دستگاه وارد بازار کرده و سهم آن در بین تمام گوشی‌های بازار موبایل در سال 2021 تنها 10 درصد بوده است.

سهم تولیدکنندگان در بازار موبایل 2021

کمپانیتعداد کل دستگاه‌ها در 2021 (به میلیون)سهم بازار 2021تعداد کل دستگاه‌ها در 2020 (به میلیون)سهم بازار 2020رشد سالانه
سامسونگ274.520%255.520%+7%
اپل230.117%207.216%+11%
شیائومی191.214%149.612%+28%
اوپو145.111%119.49%+22%
ویوو129.910%112.69%+15%
سایر برندها379.428%420.533%-10%
مجموع1,350.2100%1,264.7100%+7%

از جمله دلایل اصلی رشد بازار موبایل در سال گذشته، می‌توان به بخش گوشی‌های مقرون به صرفه در آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد. از طرفی دیگر، میزان تقاضا برای دستگاه‌ها رده بالا سامسونگ و اپل نیز بسیار بالا بوده و سامسونگ به هدف خود برای فروش هشت میلیون دستگاه تاشو دست پیدا کرد و اپل با 82.7 میلیون دستگاه عرضه شده، بهترین سه ماهه چهارم سال در بین تمام برندها را داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی