ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پل پره‌ای ایرلند
علمی

راهی برای بازیافت قطعات صنعتی: ایرلندی‌ها با قطعات توربین‌های بادی بلااستفاده پل ساختند

مهندسان و پیمانکاران ایرلند اخیرا پلی را در شهرستان «کورک» این کشور نصب کرده‌اند که شاید در حالت عادی هیچ وقت خبر آن رسانه‌ای نمی‌شد، اما این پل بازیافتی از قطعات پره‌های توربین بادی ساخته ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

مهندسان و پیمانکاران ایرلند اخیرا پلی را در شهرستان «کورک» این کشور نصب کرده‌اند که شاید در حالت عادی هیچ وقت خبر آن رسانه‌ای نمی‌شد، اما این پل بازیافتی از قطعات پره‌های توربین بادی ساخته شده تا شاید بتواند مشکل رهاسازی زباله‌های این توربین‌ها در طبیعت را حل کند.

به گزارش وب‌سایت ورج، پل بازیافتی ایرلند در حقیقت پس از پل بازیافتی لهستان دومین نمونه‌ای است که با استفاده از قطعات توربین‌های از کار افتاده ساخته شده. زمانی که «کیران رواِین»، مهندس عمران ایرلندی اولین بار این طراحی را دید، بلافاصله از آن خوشش آمد. این مدرس دانشگاه فنی مونستر ایرلند می‌گوید: «بدیهی بود که می‌بایست این ایده را بررسی و آزمایش می‌کردیم.»

با توجه به افزایش زباله‌های مربوط به توربین‌های بادی باید راهکاری برای برخورد با این زباله‌ها پیدا شود. پره‌های توربین‌ها با میانگین طول 45 متری و وزن چندین تنی فضای زیادی را در گورستان‌های زایدات اشغال می‌کنند. افزون بر این، چون این پره‌ها از پلاستیک‌های فوق محکم و تقویت‌شده با فیبر ساخته می‌شوند، به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند.

پل پره‌ای لهستان
اولین پل پره‌ای دنیا در لهستان

پل بازیافتی از توربین‌ها یک قرن دوام می‌آورد

ولی اگر ایده «پل‌های پره‌ای» موفق شود، شرایط می‌تواند تغییر کند. با توجه به دوام بالای این پره‌ها، استفاده از آن‌ها می‌تواند نیاز به تولید مواد جدید برای ساخت پل‌ها را از بین ببرد و سازه‌هایی با ماندگاری حداقل ۱۰۰ ساله ایجاد کند.

تیم سازنده پل پره‌ای ایرلند معتقد است که استفاده از این مواد کمک زیادی به محیط زیست خواهد کرد. «آنجلا ناگل»، مهندس عمران مقطع دکتری در دانشگاه کورک می‌گوید آن‌ها در ساخت این پل از تولید حدود 800 کیلوگرم CO2 جلوگیری کرده‌اند.

ناگل می‌گوید شرکت ReWind که گروهی به منظور انجام تحقیقات در زمینه استفاده از قطعات توربین‌ها در ساخت پل‌هاست، به دنبال روش‌هایی می‌گردد تا تولید پل‌های جدید را آسان‌تر کند. این روش‌ها احتمالا شامل عناصر طراحی استاندارد و سازوکارهای بهینه‌تر برای ارزیابی شرایط پره‌های توربین‌ها در ساخت پل‌ها خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی