ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گیربکس دستی تویوتا برای خودروی برقی
اخبار خودرو

ثبت یک پتنت عجیب توسط تویوتا؛ شبیه ساز تعویض دنده دستی برای خودروهای برقی

تویوتا پتنت جدیدی را در آمریکا به ثبت رسانده که شامل یک شبیه ساز تعویض دنده و دور موتور برای خودروهای برقی است. با حرکت به سمت خودروهای برقی دیگر خبری از تعویض دنده و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

تویوتا پتنت جدیدی را در آمریکا به ثبت رسانده که شامل یک شبیه ساز تعویض دنده و دور موتور برای خودروهای برقی است. با حرکت به سمت خودروهای برقی دیگر خبری از تعویض دنده و نیاز به آن وجود ندارد. اما بسیاری از دوست داران و عشاق رانندگی از این مسئله ناراحت هستند.

گیربکس دستی تویوتا برای خودروی برقی

به همین دلیل تویوتا پتنت جدیدی در این زمینه به ثبت رسانده است.

تویوتا در مجموع 8 پتنت به ثبت رسانده است که نقش شبیه ساز را بازی می‌کنند. پتنت دیگری که تویوتا به ثبت رسانده است.

شبیه سازی نمودار گشتاور موتور الکتریکی مشابه با موتور بنزینی است.

گیربکس دستی تویوتا برای خودروی برقی

در این پتنت یک اهرم تعویض دنده و یک پدال کلاچ در خودروی برقی قرار می‌گیرد. راننده به کمک اهرم تعویض دنده می‌تواند یکی از دنده‌های شبیه سازی را در حین حرکت انتخاب کند و به تعویض آن بپردازد.

گرچه راننده می‌تواند بدون کلاچ گرفتن هم این کار را انجام دهد. اما برای این که شبیه ساز بیش از پیش مشابه حس و حال رانندگی با خودروی دنده دستی شود. کلاچ قرار داده شده است.

تویوتا bZ4X

تویوتا از اولین خودروی برقی تولید انبوه خود یعنی bZ4X در اواخر سال 2021 میلادی پرده برداری کرد. در این مدل خبری از شبیه ساز تعویض دنده دستی نبود.

اما انتظار می‌رود که تویوتا این سیستم را در مدل‌های بعدی و اسپرت‌تر خود عرضه کند. لکسوس به عنوان شاخه لوکس ساز تویوتا قصد دارد تا نسل بعدی LFA را به صورت تمام برقی عرضه کند.

تویوتا bZ4X

در نتیجه انتظار می‌رود که ما با یک نوع از این گیربکس دستی را در مدل‌های اسپرت و سوپر اسپرت تویوتا و لکسوس مشاهده کنیم.

ترکیب واقعیت و شبیه ساز به این صورت نادر است. چنین سیستمی می‌تواند شبیه به یک شمشیر دو لبه عمل کند. یکی از تجربیات خودروسازان در این زمینه، انتشار صدای اگزوز از طریق اسپیکرهای خودرو است تا هیجان رانندگی را افزایش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی