ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای
خودرو

هیوندای از تصمیم خود برای عرضه 17 خودرو برقی تا سال 2030 خبر داد

هیوندای اعلام کرد که با تقویت خط تولید و محصولاتش و برای رقابت با سایر خودروسازان، قصد دارد تا سال 2030 میلادی 17 مدل خودرو برقی به بازار عرضه کند. «جائه‌هون چانگ» مدیرعامل شرکت خودروسازی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

هیوندای اعلام کرد که با تقویت خط تولید و محصولاتش و برای رقابت با سایر خودروسازان، قصد دارد تا سال 2030 میلادی 17 مدل خودرو برقی به بازار عرضه کند.

«جائه‌هون چانگ» مدیرعامل شرکت خودروسازی کره‌ای، این خبر را در جریان جلسه آن‌ها با سرمایه‌گذاران برای برنامه‌های آینده هیوندای موتور اعلام کرد. همچنین از 17 مدل اعلام شده، 11 مدل تحت برند اصلی هیوندای و 6 مدل تحت برند جنسیس عرضه خواهند شد. غول خودروسازی کره‌ای سال میلادی گذشته اعلام کرده بود که جنسیس تا سال 2025 رویکرد خود را به طور کامل به خودروهای برقی تغییر خواهد داد و البته در آن زمان گفته شده بود که تا سال 2030 انتظار می‌رود هشت مدل خودرو برقی برای فروش ارائه شود.

هیوندای

سرمایه‌گذاری 16 میلیارد دلاری هیوندای

چانگ همچنین در بیانیه خود اعلام کرد که هیوندای در حال سرمایه‌گذاری حدود 16 میلیارد دلاری روی بخش خودروهای برقی خود است که این بودجه شامل راه‌اندازی کارخانه‌های بیشتر با قابلیت تولید خودروهای برقی می‌شود. این غول خودروسازی همچنین قصد دارد تا 7 درصد از سهم بازار جهانی خودروهای برقی را تصاحب کند و تا سال 2030 سالانه 1.87 میلیون دستگاه به فروش برساند.

هنوز مدل‌های دقیق خودروهایی که طی هشت سال آینده وارد بازار خواهند شد، معرفی نشده است، اما هیوندای اعلام کرد که این مجموعه از سه سدان، شش خودروی شاسی‌بلند، یک خودرو تجاری سبک (مینی‌ون) و همچنین یک مدل خودرو جدید تشکیل شده است. اولین دستگاه به احتمال زیاد یک سدان کاملا برقی به نام IONIQ 6 خواهد بود که امسال وارد بازار می‌شود. در سال 2024 نیز هیوندای IONIQ 7 را وارد بازار خواهد کرد.

هر چند سرمایه‌گذاری 16 میلیارد دلاری بسیار قابل توجه است، اما تحلیلگران عقیده دارند که در مقایسه با برخی شرکت‌های رقیب، به هیچ وجه «رقابتی» محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال، تویوتا قصد دارد تا سال 2030 حدود 70 میلیارد دلار برای پروژه‌های برقی خود سرمایه‌گذاری کند و جنرال موتورز نیز از سال 2020 تا 2025 حدود 35 میلیارد دلار برای این کار در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی