ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل 3
اخبار خودرو

پایان سلطنت بی ام و در آمریکا؛ تسلا، عنوان پر فروش ترین برند لوکس را از آلمان ها ربود

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از میزان فروش خودروهای لوکس در سال جدید میلادی، تسلا توانسته رهبر این بخش از بازار یعنی بی ام و را از همین ابتدای سال شکست دهد. این در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

بر اساس اطلاعات جدید منتشر شده از میزان فروش خودروهای لوکس در سال جدید میلادی، تسلا توانسته رهبر این بخش از بازار یعنی بی ام و را از همین ابتدای سال شکست دهد.

هک خودروهای تسلا

این در حالی است که شرکت تسلا تنها 4 محصول به فروش می‌رساند. اما شرکت بی ام و محصولات بسیار متنوع و مختلفی را در بازار خودروی آمریکا عرضه می‌کند.

براساس آمار ماه ژانویه، تسلا در حدود 49 درصد به نسبت سال قبل رشد داشته است.

تسلا سایبرتراک

در نتیجه تسلا فقط در این ماه 37،162 دستگاه خودرو فروخته است. بی ام و با فروش 30،563 دستگاه در رتبه بعدی قرار دارد.

مرسدس بنز با فروش 22،022 دستگاهی در پس شرکت لکسوس در رتبه چهارم قرار دارد.

گرچه تمامی این فروش صرفا مربوط به این ماه نمی‌شود و انتظار می‌رود که شامل سفارش‌های قبل از ژانویه نیز باشد.

تسلا و ایلان ماسک

گرچه باید تا پایان ماه چهارم سال صبر کنیم تا فروش 1.4  سال شرکت‌ها مشخص شود.

تسلا مدل Y، مدل 3 و مدل S  خودروی پر فروش برقی در این ماه بوده‌اند. 60 درصد خودروهای برقی فروخته شده در این ماه متعلق به مدل Y و مدل 3 بوده است.

بی ام و ix

سال گذشته نیز بی ام و تسلا رقابت بسیار نزدیکی داشتند. با این وجود بی ام و در آخر سال توانست خودروهای بیشتری به نسبت تسلا تحویل مشتریان دهد.

خودروسازان آلمانی با مشکل کمبود تراشه مواجه شده‌اند و وضعیت نه چندان جالب بازار خودروهای لوکس باعث شده تا عرضه و تقاضا این شرکت ها به طور کامل بهم بریزد.

بی ام و i4

در طرف دیگر اما تسلا با تقاضای شدید رو به رو شده است. به گونه‌ای که به سختی در حال افزایش خطوط تولید خود در سرتاسر جهان است.

انتظار می‌رود که سال 2022 سال شکوفایی و قدرت نمایی این شرکت باشد.

در سال‌های اخیر 3 شرکت آلمانی بی ام و، مرسدس بنز و آئودی بر سر عنوان رهبر بازار خودروهای لوکس آمریکای شمالی می‌جنگیدند.

مرسدس بنز

اما تسلا با سبد محصولات تمام برقی خود توانست در عرض 12 سال این عنوان را برای خود کند.

تغییر سلیقه مشتریان، قیمت مناسب‌تر خودروهای برقی، هزینه نگهداری پایین‌تر و همینطور استفاده از فناوری‌های جدید و اختصاصی چیزی است که تسلا را از باقی نام ها متمایز می‌سازد.

گرچه شرکت‌های آلمانی نیز سرمایه گذاری سنگینی برای تولید خودروهای برقی کرده‌اند و انتظار می‌رود که در آینده نزدیک رقابت سنگینی با تسلا و دیگر شرکت‌های آمریکایی تولید کننده خودروهای برقی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی