ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کادیلاک اسکلید V معرفی شد؛ 682 اسب بخار برای قدرتمندترین شاسی بلند جنرال موتورز

کادیلاک اسکلید V رونمایی شد. این نسخه هیجان‌انگیز با یک موتور هشت سیلندر سوپرشارژ و ظاهری جذاب‌تر، علاقه‌مندان سرعت و قدرت را نشانه گرفته و قصد دارد به یک انتخاب ایده‌آل در کلاس خود تبدیل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

کادیلاک اسکلید V رونمایی شد. این نسخه هیجان‌انگیز با یک موتور هشت سیلندر سوپرشارژ و ظاهری جذاب‌تر، علاقه‌مندان سرعت و قدرت را نشانه گرفته و قصد دارد به یک انتخاب ایده‌آل در کلاس خود تبدیل شود. این مدل به لطف وجود موتور تویین توربو 682 اسب بخاری، توانایی کسب صفر تا صد را در 4.4 ثانیه دارد و یکی از مخوف ترین شاسی بلندهای فول سایز بازار جهان قلمداد می‌شود.

این شاسی‌بلند فول‌سایز لوکس و اسپرت، علاوه‌بر مدل استاندارد، در نسخه فاصله محوری طولانی‌تر نیز عرضه خواهد شد.

کادیلاک اسکلید V

مستقیم به سراغ پیشرانه می‌رویم، جایی که نقطه قوت کادیلاک اسکلید V است. در زیر کاپوت این خودرو، همان موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ به کار رفته در سوپرسدان CT5-V Blackwing قرار دارد. این موتور به لطف سوپرشارژر بزرگ‌تر، اندکی قدرتمندتر بوده و توانایی تولید 682 اسب بخار قدرت را دارد که 14 واحد بیشتر است. در مقابل گشتاور اندکی کاهش یافته و به 885 نیوتن متر محدود شده است. این شاسی‌بلند تنومند از سیستم اگزوز فعال با چهار خروجی بهره می‌برد و راننده می‌تواند بین غرش‌های مهیب و رانندگی آرام حالت دلخواه را انتخاب کند.

کادیلاک اسکلید V

وظیفه انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها را گیربکس 10 سرعته خودکار بر عهده دارد. مکمل عملکرد این گیربکس یک سیستم اختصاصی است که در شرایط نرمال نیرو را با نسبت 50/50 بین چرخ‌های دو محور توزیع می‌کند. در صورت انتخاب حالت اسپرت، این نسبت به 66 درصد برای محور عقب و 34 درصد برای محور جلو عوض می‌شود.

کادیلاک اسکلید V

با اتکا به این قوای محرکه، کادیلاک اسکلید V برای رسیدن به سرعت 60 مایل یا 97 کیلومتر در ساعت، نیازمند 4.4 ثانیه زمان است. مسافت یک چهارم مایل در زمان 12.7 ثانیه و با رکورد سرعت 110 مایل یا 177 کیلومتر در ساعت طی می‌شود. حداکثر سرعت هم برابر با 124 مایل یا 200 کیلومتر در ساعت است. بد نیست بدانید این رکوردها مربوط به یک شاسی‌بلند سه تنی هستند!

کادیلاک اسکلید V

به موازات موتور قوی‌تر، کادیلاک اسکلید V به ترمز‌های قوی‌تر نیز مجهز شده است. ترمزهای این شاسی‌بلند پرطرفدار آمریکایی ساخت شرکت برمبو بوده و در جلو شش پیستونه هستند. سیستم تعلیق آن نیز از نوع بادی و دارای سیستم کنترل سواری Magnetic Ride Control 4.0 با کمک‌فنرهای سفت‌تر در محور عقب است.

ناگفته نماند در حالت اسپرت ارتفاع خودرو نزدیک به 1 اینچ کاهش می‌یابد. همچنین کادیلاک تاکید دارد تنظیمات مربوط به ضربه‌گیرهای تعلیق برای اسکلید V اختصاصی است.

برای رانندگی با کادیلاک اسکلید V حالت‌های مختلفی تعریف شده است. این حالت‌ها از نظر میزان نرمی یا سفتی سیستم تعلیق، میزان انتقال نیرو بین دو محور، حساسیت فرمان، حساسیت ترمز و صدای موتور متفاوت از همدیگر هستند.

ضمن اینکه در حالت شخصی‌ساز راننده می‌تواند هر کدام از این فاکتورها را بسته به علاقه خود تنظیم کند. یک حالت اختصاصی با نام V Mode نیز وجود دارد که با انتخاب آن عملکرد خودرو در اسپرت‌ترین حالت قرار می‌گیرد. این شاسی‌بلند سه ردیفه به سیستم کنترل شروع حرکت هم مجهز است.

با آنکه کادیلاک اسکلید V شاسی‌بلند اسپرتی به شمار می‌رود، اما به ذات خود که همان تجمل و راحتی است، وفادار باقی مانده است. سیستم تعلیق این خودرو همچون قبل بر نرمی و بی‌صدایی بیشتر تمرکز دارد. داخل کابین تا حد زیادی مشابه با تریم پلاتینوم بوده و همه مواد به کار رفته از بهترین‌ها و باکیفیت‌ترین‌ها هستند.

داشبورد دیجیتال برای نسخه V شخصی‌سازی شده و چرم طبیعی و چوب در همه جا به چشم می‌خورد. سیستم مسیریاب مبتنی بر واقعیت افزوده که از قابلیت‌های جالب نسل جدید اسکلید است، در نسخه V بصورت استاندارد عرضه می‌شود.

کادیلاک اسکلید V

شاسی‌بلند جذاب آمریکایی روی رینگ‌های اختصاصی با تایرهای چهار فصل ساخت بریجستون حرکت می‌کند. خریداران این نسخه می‌توانند آن را با سیستم پیشرفته سوپرکروز سفارش دهند. به گفته کادیلاک، اسکلید V قادر است باری به وزن 7000 پوند یا 3175 کیلوگرم را به دنبال خود بکسل کند.

و اما قیمت؛ کادیلاک اسکلید V با پرداخت 149,990 دلار قابل خرید خواهد بود. هر چند این رقم کمی بالا به نظر می‌رسد، اما مدیر محصولات کادیلاک معتقد است مشخصات و عناوین اسکلید V ارزش پرداخت آن را دارد.

وی از این نسخه با عبارت‌هایی چون قوی‌ترین، خاص‌ترین و گران‌ترین اسکلید تاریخ یاد می‌کند. شایان ذکر است کادیلاک اسکلید V یک مدل تولید محدود خواهد بود. درباره ظرفیت تولید فعلا جزئیاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است. این خودرو از اواخر تابستان راهی نمایندگی‌ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali karimi
    ali karimi | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام، وای چه کادلایکی، 682 اسب بخار قدرت یک هیولایی واسه خودشه، انواع حالتهای رانتدگی، حتی شخصی سازی حالت رانتدگی هم داره، یا تعویض صدای اگزوز، گیربکس 10 سرعته،به این میگن یه خودروی آمریکایی، همیشه خودروهای آمریکایی، غول پیکر،اتاق نسبتأ کشیده بخصوص قسمت جلو مثل کاپوت یا درب موتور، و درآخرمهمتر از همه قدرت موتور زیادی شناخته میشن،قیمتش یکمی تند هستش ولی برای کسی که دااره و عاشق این نوع خودرو هستش چیزی نیستش و حاضره بده چنین مبلغی رو، با دلار 30تونانی ما میشه فکر منم 4ونیم میلیارد، که واقعا ارزش داره، اگه مثلا این خودرو باذاین قیمت تو ایران بود هیچکس تویوتا راو4 یا حتی تویوتا لندکروز نمیخرید، ولی خب حیف که نیست، واقعا تو بازار ما حای این نوع شاسی بلندها اونم یه برند آمریکایی خیلی خیلی خالیه

مطالب پیشنهادی