ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل مخابرات: عدم ابلاغ تعرفه‌های تلفن ثابت باعث زیان 3300 میلیارد تومانی مخابرات شده

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با انتقاد از عدم ابلاغ تعرفه‌های جدید تلفن ثابت توسط ستاد تنظیم بازار، اعلام کرد آن‌ها از این بابت 3300 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند. سلطانی تاکید کرد این امر برنامه‌های توسعه ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۸

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با انتقاد از عدم ابلاغ تعرفه‌های جدید تلفن ثابت توسط ستاد تنظیم بازار، اعلام کرد آن‌ها از این بابت 3300 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند. سلطانی تاکید کرد این امر برنامه‌های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است که آثار منفی آن در آینده بیشتر نمایان می‌شود.

«مجید سلطانی» با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت:

«ادله ما در بحث زیان‌دهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب و خرداد 1400 به سازمان تنظیم و این شرکت ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است. اما اکنون منتظر تایید فرمول تعرفه‌ای جدید در ستاد تنظیم بازار هستیم.»

مدیرعامل مخابرات در ادامه به مدل تعرفه‌ای جدید اشاره کرده و اظهار داشت مشوق‌هایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است: «مشترکان تلفن ثابت هم استفاده‌ای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آن‌ها تلقی می‌شود. عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.»

تلفن ثابت

به گفته وی به علت عدم ابلاغ تعرفه‌ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان 3300 میلیارد تومانی شده است.

بدون درآمد، نوسازی شبکه امکان پذیر نیست

سلطانی به مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساخت‌ها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفه‌ها اشاره کرده و اظهار داشت هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاست‌گذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزه‌ای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود:

«شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و بیش از 50 سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکه‌های آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه می‌دهد. اما طی 12 سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفه‌های مخابراتی ثابت مانده است.»

مدیرعامل مخابرات با تاکید بر اینکه اگر آن‌ها درآمدی نداشته باشند نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات امکان‌پذیر نیست، گفت: «نهایتا ارائه خدمات کم شده و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد، زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند و ممکن است متوقف شود.»

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌ها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اظهار داشت در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته‌اند که حتی در پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان نیز به مشکل خورده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی