ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
خودرو

وفاداری مشتریان متعصب تسلا به زنگ خطری برای سایر خودروسازان تبدیل شده است

باور عمومی بر اینست که مشتریان و مالکان تسلا بسیار متعصب هستند. حالا یک تحقیق جدید این امر را ثابت کرده و نشان می‌دهد که سایر برندهای لوکس نسبت به آن نگرانی‌های زیادی دارند. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

باور عمومی بر اینست که مشتریان و مالکان تسلا بسیار متعصب هستند. حالا یک تحقیق جدید این امر را ثابت کرده و نشان می‌دهد که سایر برندهای لوکس نسبت به آن نگرانی‌های زیادی دارند. این تحقیق توسط موسسه S&P Global Mobility انجام شده و در آن محققان میزان وفاداری مشتریان بین ژانویه 2020 تا آپریل امسال را ارزیابی کرده‌اند.

برای محاسبه میزان وفاداری، محققان به بررسی خودروهای افراد پرداخته‌اند. به عبارت دقیق‌تر اینکه آیا مشتریان هنگام تعویض خودرو، آیا به سراغ محصولی از همان برند می‌روند یا ترجیح می‌دهند مدلی از سایر برندها را خریداری کنند.

نتایج تحقیق S&P Global Mobility حکایت از آن دارد وضعیت کلی در بازار خودرو چندان مساعد نیست و از وفاداری مشتریان کاسته شده است. این امر در بازار مدل‌های لوکس بیشتر دیده‌ می‌شود. طبق داده‌های موجود بطور کلی و در مقایسه با مارچ 2021 میزان وفاداری مشتریان 4.7 درصد کاهش یافته است.

از بین برندهای مختلف پورشه و لندرور بیشترین افت را از نظر وفاداری مشتریان خود دارند. این دو برند به ترتیب 8.5 و 9.2 درصد از وفاداری را از دست داده‎اند. اما مازراتی، جنسیس و تسلا تنها برندهای لوکسی هستند که وفاداری مشتریان آنها در 14 ماه گذشته رشد پیدا کرده است.

مدل 3 را بیشترین نقش را در موفقیت تسلا ایفا کرده است. این سدان برقی به تنهایی میزان وفاداری مشتریان بین ماه‌های مارس 2021 تا آپریل 2022 را 7.5 درصد ارتقا داده است. در طول این بازه، از هر 100 مشتری تسلا، 62 نفر قبلا مالک محصولی از همین شرکت بوده است.

بطور کلی، میزان وفاداری مشتریان تسلا در ماه مارس امسال 73.1 درصد محاسبه شده است. این رقم در مقایسه با مارس 2021 رشدی 24 درصدی را نشان می‌دهد. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که مشتریان تسلا، مهم‌ترین سفیران شرکت در بهبود وضعیت آن هستند.

به گفته یکی از مدیران موسسه S&P Global Mobility، وفاداری و تعصب مشتریان تسلا برای سایر برندها خطرناک است و باید آن را به عنوان یک تهدید پذیرفت. در حال حاضر سایر برندهای سنتی سخت در تلاش هستند از نظر تکنولوژی و تیراژ تولید خودروهای برقی، تسلا را به چالش بکشند، ولی آنها نباید از کنار فاکتور وفاداری به همین راحتی عبور کنند.

ناگفته نماند میزان وفاداری در بین برندهای غیرلوکس هم بخاطر کمبود عرضه با افت مواجه شده است. برای نمونه این فاکتور برای برندهایی مثل فورد، هیوندای و شورولت 2.7 درصد کاهش یافته و به 52.1 درصد در آپریل 2021 رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی