ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه محتاطانه فراری برای توسعه خودروهای برقی؛ عدم اطمینان نسبت به آینده

عصر برقی شدن خودروها فرا رسیده است و این رویه همگانی بر نحوه فعالیت خودروسازانی همچون فراری و لامبورگینی نیز تاثیر می‌گذارد. با این حال تولید فراری الکتریکی بیش از انتظار طول خواهد کشید. این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

عصر برقی شدن خودروها فرا رسیده است و این رویه همگانی بر نحوه فعالیت خودروسازانی همچون فراری و لامبورگینی نیز تاثیر می‌گذارد. با این حال تولید فراری الکتریکی بیش از انتظار طول خواهد کشید. این شرکت برخلاف بسیاری از رقبا، گام‌های آرام و با احتیاطی را نسبت به آینده برقی خود بر می‌دارد.

نخستین گام‌ها برای توسعه یک فراری الکتریکی در سال 2013 برداشته شد. مدل لافراری به یک سیستم هیبریدی مجهز بود که میزان آلایندگی این خودرو را کاهش می‌داد. امروزه چهار مدل مختلف از محصولات این شرکت همچون فراری  296 GTB و فراری SF90 استراداله به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز هستند.

فراری مدت‌ها پیش اعلام کرد که در سال 2025 میلادی، نخستین اتومبیل تمام الکتریکی خود را رونمایی و معرفی خواهد کرد. به نظر می‌رسد فراری در حال تغییر خط تولید است تا بتواند در سال 2025 به میزان قابل توجهی خودرو الکتریکی تولید کند.

فراری الکتریکی

فراری در سال گذشته 11155 دستگاه خودرو ساخت که با تقسیم بر تعداد روزهای سال، رکورد تولید 46 دستگاه خودرو در هر روز را نشان می‌دهد. این شرکت تصمیم دارد با توسعه خط تولید و استفاده از فناوری‌های نوین، تیراژ خود را به 15000 دستگاه خودرو در سال یا 65 دستگاه خودرو در روز برساند. افزایش 35 درصدی تولید خودرو موجب افزایش سودآوری این شرکت به میزان 40 درصد خواهد شد. عمده بخش این سود نیز از تولید مدل‌های فراری الکتریکی به دست خواهد آمد.

فراری الکتریکی باید سبک و سریع باشد!

مهم‌ترین نقطه ضعف سوپراسپرت‌های برقی، وزن آن‌ها است. تمامی خودروسازان در تلاش هستند تا وزن سوپراسپرت‌ها را کاهش دهند که نتیجه آن بهبود شتاب و کشش خودروها است. با این حال سوپراسپرت‌های برقی به باطری‌های عظیم و سنگین نیاز دارند، موردی که موجب سنگین شدن بیش از حد آن‌ها می‌شود. طبق گزارش‌ها، فراری در حال تحقیق در مورد باتری‌های حالت جامد است که قدرت و کارایی را بهبود می‌بخشند.

همچنین قدم‌های آهسته اسب ایتالیایی برای توسعه یک فراری الکتریکی منطقی به نظر می‌رسد. این شرکت همچون لامبورگینی بخشی از یک هلدینگ بزرگ نیست. به همین دلیل باید در صرف منابع مالی جهت تحقیق و توسعه با احتیاط عمل کند. با این حال در صورتی که برنامه محتاطانه تولید فراری الکتریکی موفقیت آمیز پیش برود، این شرکت قادر به شکست رقیب نزدیک خود یعنی لامبورگینی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی