ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تبدیل ون چینی به یک اتاق نشیمن خودران؛ الگوبرداری چینی ها از استراتژی مرسدس بنز

کانسپت GAC اسپیس (Space) رونمایی شد. این کانسپت از بدنه‌ای آیرودینامیک، طراحی بسیار آینده‌نگرانه و کابینی مشابه با یک سالن لوکس بهره می‌برد. تازه‌ترین مفهومی چینی‌ها از نظر فنی نیز مدرن و پیشرفته بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

کانسپت GAC اسپیس (Space) رونمایی شد. این کانسپت از بدنه‌ای آیرودینامیک، طراحی بسیار آینده‌نگرانه و کابینی مشابه با یک سالن لوکس بهره می‌برد. تازه‌ترین مفهومی چینی‌ها از نظر فنی نیز مدرن و پیشرفته بوده و نیروی مورد نیاز آن توسط یک پیشرانه هیدروژنی تامین می‌شود. این خودرو خودران درست مانند کانسپت های جدید مرسدس بنز، مفهومی از زندگی آینده نگرانه لوکس مبتنی بر حمل و نقل اتوماتیک را ارائه می دهد و بنابراین به نوعی می توان گفت که چینی‌ها نیز در مسیری مشابه با خودروسازان آلمانی نظیر مرسدس بنز و بی ام و گام بر می‌دارند.

کانسپت GAC اسپیس

مفهومی GAC اسپیس در دسته مینی‌ون‌ها قرار می‌گیرد. بدنه این خودرو فرمی ایرودینامیک دارد و تقریبا تمامی پنل‌های بدنه آن صاف و یکدست هستند. رینگ‌های این مفهومی برخلاف سایر مدل‌های چینی بزرگ بوده و همچون بدنه، ساختاری ایرودینامیک دارند.

کانسپت GAC اسپیس

نمای روبرویی کانسپت GAC اسپیس را جلوپنجره عریض و سرتاسری فرا گرفته است. چینی‌ها از این جلوپنجره حجیم با نام «آبشار نورانی» یاد می‌کنند. اگر با دقت به این نما و فرم چراغ‌های LED و همچنین شیب زیاد شیشه جلو نگاه کنیم، شباهت‌هایی بین اسپیس و ون هیوندای استاریا خواهیم دید.

کانسپت GAC اسپیس

در نمای جانبی با کاراکتری ساده اما پویا روبرو هستیم. در این نما خط زیبای سقف و رنگ متفاوت آن با بدنه، ترکیبی جذاب پدید آورده است. GAC می‌گوید در طراحی سقف، از سبک معماری رایج در چین الگوبرداری کرده است. با توجه به ارتفاع قابل توجه سقف، سرنشینان از فضای داخلی مناسبی برخوردار هستند. رینگ‌ها هم قابی دیسک مانند دارند که می‌تواند المان‌های گرافیکی مختلفی را به نمایش بگذارد.

کانسپت GAC اسپیس

نکته جالب اینکه نمای جانبی اسپیس در دو طرف متفاوت از همدیگر است. در یک طرف این مینی‌ون مفهومی درب‌ها معمولی هستند، اما در طرف دیگر طراحان به سراغ درب گالوینگ رفته‌اند. به اعتقاد GAC این نوع درب ورود و خروج را تسهیل می‌کند.

کانسپت GAC اسپیس

در نمای عقب خبری از شیشه نیست و بجای آن از خطوط عمودی متعدد استفاده شده است. درب بکار رفته در این بخش، بصورت دو تکه طراحی شده و قسمت پایینی آن هنگام باز شدن می‌تواند به یک مبل راحتی تبدیل شود. برسد به دست رولزرویس و لندرور!

کابین GAC اسپیس یک اتاق نشیمن مدرن و لوکس را در ذهن تداعی می‌کند. داشبورد این مفهومی متشکل از سه نمایشگر یکپارچه است که درون پنلی واحد قرار دارند. فرمان خودرو بصورت جمع‌شونده طراحی شده و تزئینات چوبی در جای جای کابین به چشم می‌خورد. دو صندلی جلو چرخان هستند و در ردیف دوم یک مبل راحتی L شکل نصب شده است. با این توصیفات حتما متوجه شده‌اید که اسپیس از فناوری خودران سطح چهارم سود می‌برد.

کانسپت GAC اسپیس

علاوه‌بر مواردی که برشمردیم، در فضای داخلی GAC المان‌هایی برگرفته از کوه بایون و رودخانه مروارید که دو جاذبه طبیعی استان گوانگژو هستند، را طراحی کرده است. بد نیست بدانید GAC مخفف عبارت Guangzhou Automobile Group بوده و مقر آن در استان گوانگژو قرار دارد.

برای فضای داخلی کانسپت GAC اسپیس چند حالت تعریف شده که با انتخاب هر یک از آنها چیدمان اجزا و حس و حال کابین عوض می‌شود.

پیشرانه هیدروژنی کانسپت GAC اسپیس 180 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد. با یک مخزن پر، این مینی‌ون آینده‌نگرانه می‌تواند 403 مایل یا 650 کیلومتر مسافت را طی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی