ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار تقاضای خودرو در سومین مرحله عرضه
خودرو

پژو 206 تیپ 2 و ساینا S؛ کمترین و بیشترین شانسهای برنده شدن در قرعه کشی خودرو

فرایند ثبت نام جهت شرکت در دور سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص به پایان رسیده و آمار تقاضای خودرو در سومین مرحله عرضه منتشر شده است. به طور دقیق، ۶ میلیون و ۶۸۴ ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۵

فرایند ثبت نام جهت شرکت در دور سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص به پایان رسیده و آمار تقاضای خودرو در سومین مرحله عرضه منتشر شده است. به طور دقیق، ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر برای خرید خودرو در سامانه ثبت نام کرده‌اند، آماری که نشان می دهد خرید خودرو برای متقاضیان در ایران، سخت تر از برنده شده در بلیط های بخت آزمایی لاتاری است. طبق آمار به دست آمده، بیشترین و کم‌ترین شانس برنده شدن به ترتیب به متقاضیان خودروهای ساینا S و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اختصاص یافته است.

سومین مرحله ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش از روز چهارشنبه مورخ ۱۶ شهریورماه آغاز شد. متقاضیان در این مرحله به مدت ۷۲ ساعت فرصت داشتند تا برای خرید خودروی موردنظر درخواست دهند. البته این مهلت به سبب ایجاد اختلال در فرایند به مدت ۲۴ ساعت تمدید شد.

در نهایت در تاریخ ۱۹ شهریورماه مهلت ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش منقضی شد و حالا آمار تقاضای خودرو در سومین مرحله عرضه در دسترس اصحاب رسانه قرار گرفته است. ظرفیت اکثر خودروهای قابل‌دسترس در سامانه از تعداد متقاضیان کمتر بوده و بنابراین فروش آن‌ها از طریق روند قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

علاوه بر موجودی کم خودروها، سومین مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه شامل طرح خودروهای اسقاطی نیز بوده که به همراه طرح مادران، شانس متقاضیان معمولی را به ۳۰ درصد کاهش داده است.

به هر حال، خودروسازان محصولات متعددی را در این دوره عرضه کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به لاماری ایما آرین پارس موتور، پژو ۲۰۶، پارس و دنا پلاس اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس ایران‌خودرو، ساینا اس سایپا و غیره اشاره کرد.

آمار تقاضای خودرو در سومین مرحله عرضه در سامانه یکپارچه فروش و شانس هر شرکت‌کننده جهت برنده شدن در فرایند قرعه‌کشی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.  

مدل خودروتعداد متقاضیانظرفیتشانس برنده شدن
لاماری ایما۷۳۴۹۹ نفر۱۵۳ دستگاه۱ به ۴۸۰
ساینا S۷۱۵۷۵ نفر۹۱۰۸ دستگاه۱ به ۷
پژو ۲۰۶ تیپ ۲۱۵۶۶۲۴۶ نفر۵۰۰ دستگاه۱ به ۳۱۳۲
پارس TU5۲۲۸۵۱۶۱ نفر۱۰۰۰ دستگاه۱ به ۲۲۸۵
پارس TU7۱۱۸۳۳۹۸ نفر۴۰۰۰ دستگاه۱ به ۲۹۵
رانا پلاس۲۶۲۷۷۳ نفر۲۵۰ دستگاه۱ به ۱۰۵۱
سورن پلاس۲۴۸۹۹۱ نفر۳۲۵۰ دستگاه۱ به ۷۶
دنا پلاس اتوماتیک۲۲۷۷۹۳ نفر۵۰۰ دستگاه۱ به ۵۵۵

طبق آمار به دست آمده، بیشترین و کم‌ترین شانس برنده شدن به ترتیب به متقاضیان خودروهای ساینا S و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اختصاص می‌یابد. جدول بالا نشان می‌دهد که متقاضیان خودروی ساینا با شانس ۱۴ درصد می‌توانند برنده خودروی موردنظر شوند. در حالی که شانس برنده شدن متقاضیان پژو ۲۰۶ حدود ۰.۰۳ درصد است.

نتایج قرعه کشی خودروها اعلام شد [به روز رسانی] - شهریور ۱۴۰۱

نتایج قرعه کشی مرحله دوم در سامانه جامع یکپارچه فروش خودرو اعلام گردید.

 ۶ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۳۸۴ نفر ثبت نام کردند که از این میزان ۳۶۴ هزار و ۸۳ نفر یعنی معادل ۵ و چهار دهم درصد متقاضی طرح جوانی جمعیت و ۱۲۴ هزار و ۵۶۹ نفر معادل، یک و نه دهم نفر، متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بوده اند.

لینک مشاهده نتایج:
sale.iranecar.com/public/winners

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی