ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاریخچه لورئال
کارآفرینی

داستان تولد لورئال؛ غول صنعت محصولات آرایشی بهداشتی جهان

در این مطلب می‌خواهیم تاریخچه لورئال را بیان کنیم تا ببینیم چگونه این برند توانسته به غول صنعت آرایشی بهداشتی جهان تبدیل شود.

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۶ آبان ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

لورئال یا لورال (L'Oréal)، برند فرانسوی تولیدکننده محصولات مراقبت شخصی است که دفتر مرکزی آن در کلیشی، او-دو-سن فرانسه واقع شده و یک دفتر ثبت‌شده در پاریس هم دارد. در این مطلب قصد داریم تاریخچه لورئال را بیان کنیم تا ببینیم چگونه این برند توانسته به غول صنعت آرایشی بهداشتی جهان تبدیل شود.

لورئال بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده لوازم‌آرایشی در جهان است و در حوزه تولید رنگ مو، محصولات مراقبت پوست، کرم ضد آفتاب، محصولات آرایشی، عطر و محصولات مراقبت از مو فعالیت می‌کند. ارزش این برند مطرح فرانسوی در حال حاضر ۴۷.۵ میلیارد دلار و درآمد آن در سال ۲۰۲۲ ۳۲.۲۸ میلیارد یورو اعلام شده است.

محصولات مراقبت از پوست لورئال دارای محبوبیت بسیار زیاد و کیفیتی ستودنی هستند. ۹۶.۷ درصد از فروش این شرکت مربوط به محصولات آرایشی و ۲.۵ درصد آن مربوط به محصولات مراقبت از پوست است.

محصولات آرایشی لورئال
محصولات آرایشی لورئال

این ابرشرکت فرانسوی در حال حاضر در بیش از ۱۳۰ کشور جهان فعالیت می‌کند و ۵۰۵۰۰ کارمند دارد. ۲۹۰۰ نفر از کارمندان شرکت در حوزه پژوهش و توسعه فعالیت می‌کنند و ۳.۳ درصد از درآمد تلفیقی شرکت در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است.

لورئال در حال حاضر ۴۲ کارخانه با ۱۴ هزار کارمند دارد. ۵۷.۴ درصد از فروش محصولات آرایشی شرکت (معادل ۷.۲۲۱ میلیارد یورو) مربوط به اروپایی غربی (بیشترین میزان فروش)، ۲۷.۶ درصد فروش آن‌ها (معادل ۳.۷۴۸ میلیارد یورو) مربوط به آمریکای شمالی و ۱۹.۷ درصد فروش‌شان (معادل ۲.۶۹۹ میلیارد یورو) مربوط به سایر نقاط جهان است. لورئال در سال ۲۰۰۷ در فهرست «فورچون گلوبال ۵۰۰» (Fortune Global 500) در جایگاه ۳۵۳ قرار گرفت

یکی از کارخانه های لورئال
یکی از کارخانه‌های لورئال

دفتر مرکزی لورئال در شهری به نام کلیشی، او-دو-سن در نزدیکی پاریس واقع شده است. در این ساختمان که از سال ۱۹۷۸ تاکنون دفتر مرکزی شرکت بوده است، ۱۴۰۰ کارمند مشغول به فعالیت هستند. دفتر مرکزی لورئال بزرگ‌ترین سالن موی دنیا را در خود جای داده است. ۹۰ آرایشگر در این سالن مو در حال فعالیت هستند که تاکنون به ۳۰۰ زن و دختر شامل زنان بازنشسته، دانش‌آموزان و زنان بیکار خدمت‌رسانی کرده‌اند.

دفتر مرکزی لورئال در شهر کلیشی، او-دو-سن
دفتر مرکزی لورئال در شهر کلیشی، او-دو-سن فرانسه که محل بزرگ‌ترین سالن موی دنیا نیز است

مشتریان این سالن مو به‌عنوان مدل آزمایش رنگ مو استفاده می‌شوند. لورئال علاوه بر پاریس، در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا، دانمارک و آلمان، در شهرهای نیویورک، مونترال، ملبورن، کپنهاگ، کارلسروهه و دوسلدورف نیز دفتر مرکزی دارد. مدیرعامل این شرکت بر عهده «ژان-پل آگون» (Jean-Paul Agon) است.

ژان-پل آگون مدیر عامل کنونی لورئال
ژان-پل آگون، مدیرعامل کنونی لورئال

لورئال برای تمام مشکلات پوستی محلول‌هایی را تهیه کرده است و چه پوست شما کاملاً خشک باشد یا به دلیل چرب بودن زیاد پر از آکنه باشد، می‌توانید با استفاده از محصولات مراقبت پوستی لورئال مشکل خود را تا حدود زیادی برطرف کنید. متخصصان این برند در حوزه ساخت محصولات مراقبت پوست، بیش از ۳۰ سال سابقه دارند.

محصولات مراقبت از پوست لورئال
محصولات مراقبت از پوست لورئال

لورئال در حوزه فعالیت خود حرف اول را میزند و دلیل کسب این موفقیت بزرگ توسط این شرکت موفق‌شدن در زمینه ارائه به مشتریان سراسر جهان و ارائه محصولات آرایشی برای فرهنگ‌های مختلف است، مشتریان لورئال گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند و این شرکت محصولی را که برای آن‌ها مناسب است، ارائه می‌دهد. جالب است بدانید در سال‌های اخیر برای هر یک میلیون محصول فروخته‌شده لورئال، تنها ۵۲ مورد شکایت وجود داشته است و شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا این عدد کمتر و کمتر شود

درکل محصولات لورئال بالاترین کیفیت را دارد و انتخاب تأمین‌کننده‌های مواد اولیه آن با دقت بالایی انجام می‌شود. برای هر محصول تقریباً صد مرحله کنترل کیفیت وجود دارد و کیفیت محصولات در تمام مراحل مختلف تولید در کارخانه و عرضه در بازار بررسی می‌شود؛ از مراحل طراحی و انتخاب تأمین‌کننده مواد اولیه گرفته تا مراحل مختلف تولید، بسته‌بندی و توزیع.

صد در صد فرآیند تولید محصولات این شرکت مطابق استاندارد ISO 22716 انجام می‌شود که نشان‌دهنده این است که تولید محصولات لورئال با بالاترین استانداردها انجام می‌شود. در ضمن ۹۰ درصد محصولات این برند دارای استاندارد ISO9001 هستند که به معنی برخورداری آن‌ها از استانداردهای بین‌المللی است.

آزمایش محصولات لورئال

بی‌نقص بودن مواد اولیه مورداستفاده برای ساخت محصولات لورئال ازنظر پارامترهای مختلف آزمایش می‌شود که شامل رنگ، واکنش به دما، بو و سایر موارد می‌شود.

کارشناسان شرکت پس از تولید محصولات و در هنگام بسته‌بندی آن‌ها نیز چند آزمایش را با دقت بالایی انجام می‌دهند که شامل بررسی سازگاری جنس بسته محصول و فرمول استفاده‌شده برای ساخت آن، مناسب بودن ارگونومی، میزان کارآمد بودن، میزان امنیت، ساختار سیستم خروج مواد از بسته‌بندی و مقاومت آن‌ها در برابر ضربه‌ها و شوک‌ها می‌شود. سالانه هفت میلیارد محصول آرایشی لورئال در سراسر دنیا توزیع می‌شود.

محصولات لورئال برای دستیابی به بالاترین کیفیت با بهره‌مندی از به‌روزترین فناوری‌های تولیدی و مطابق با استانداردهای انقلاب صنعتی چهارم صورت می‌گیرد؛ به‌عنوان‌مثال در کارخانه‌های محصول از ربات‌های هوشمند تعاملی استفاده شده است تا کارمندان این شرکت کمتر درگیر مراحل تولیدی باشد و بیشتر روی مسائل مرتبط با کنترل کیفیت و نحوه ساخت محصولات باکیفیت متمرکز شوند.

در ضمن فرایند بررسی رنگ محصولات آرایشی این شرکت با کمک یک دستگاه طیف‌سنج رنگی مطابق با استانداردهای رده‌بالا دیجیتالی انجام می‌شود و این فرایند تا حدود زیادی خودکار شده است؛ بنابراین در هر مرحله از تولید یک محصول، سایه رنگ‌ها به‌صورت بی‌نقصی بازآفرینی می‌شوند.

یکی دیگر از فناوری‌های مورداستفاده برای ایجاد رنگ‌های کاملاً دقیق در محصولات آرایشی لورئال، بهره‌مندی از الگوریتمی است که تنظیمات لازم برای دستیابی به رنگ دقیق موردنظر برای هر محصولات را به‌صورت خودکار ارائه می‌دهد. استفاده از این الگوریتم دستیابی به سایه رنگ دقیق مختص هر یک از محصولات را به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

محصولات لورئال

محصولات لورئال
نمایی کلی از محصولات لورئال

محصولات این برند به شرح زیر هستند:

محصولات آرایشی

  • محصولات آرایش چشم شامل انواع ریمل قابل‌شستشو و ضد آب، انواع خط چشم ضد آب و مایع و قلم خط چشم، انواع محصولات آرایش ابرو شامل قلم‌های سایه، هاشور، طراحی و همچنین قلم ضد آب ابرو و انواع سایه چشم
  • محصولات آرایش لب شامل انواع ماتیک جامد و مایع و انواع محصولات برق لب و خط لب
  • محصولات آرایش پوست شامل انواع محصولات زیرسازی، محوکننده (کانسیلر)، برنزکننده، برجسته کننده (هایلاتر)، پودرهای صورت، بی‌بی کرم‌ها (کرم پودرهایی که هم خاصیت مرطوب‌کنندگی و هم خاصیت ضد آفتاب دارند)، محصولات پرایمر صورت (محصولاتی که پوست را به‌منظور آماده‌سازی برای آرایش، صاف و یکدست و درخشان می‌کنند) و اسپری‌های ستینگ (اسپری‌هایی که دوام آرایش پوست را افزایش می‌دهند) میکاپ بلندر یا اسفنج آرایشی برای توزیع یکنواخت مواد آرایشی روی صورت و ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر

محصولات مراقبت از پوست

  • محصولات مراقبت از پوست شامل محصولات مراقبت از چشم، ماسک، اسکراب و لایه‌بردار، سرم، پاک‌کننده و مرطوب‌کننده صورت، کرم شب، کرم خودبرنزه‌کننده و کرم ضد آفتاب
  • محصولات برطرف‌کننده مشکلات پوستی شامل محصولات ضد پیری پوست، محصولات برطرف‌کننده حلقه‌ها و نقاط تیره، خشکی، چربی، تیرگی، خطوط و چروک و افتادگی پوست و محصولات مراقبتی پوست بدون بو
  • محصولات تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده پوست شامل سرم حاوی رتینول، سرم اسید گلیکولیک، سرم هیالورونیک اسید و ویتامین سی

محصولات مرتبط با رنگ مو

  • رنگ موهای دائمی، نیمه دائمی و محصولات تقویت رنگ طبیعی مو، محصولات کمرنگ کننده یا از بین برنده رنگ مو، رنگ هایلایت مو و رنگ درخشان کننده مو. رنگ موهای لورئال شامل رنگ‌های قهوه‌ای، برونت (سایه رنگی از رنگ قهوه‌ای)، بلوند (زرد)، بلد، قرمز، مشکی، بلوند پلاتینی و رنگ پوشاننده قسمت‌های خاکستری می‌شود

محصولات مراقبت از مو

  • محصولات مراقبت از مو شامل کاندیشنرها (نرم‌کننده‌های مو)، شامپو خشک بدون سولفات، ماسک و سرم مو، محصولات ترمیم‌کننده مو، انواع مختلف شامپوی معمولی شامل شامپوهای نرم‌کننده، حجم دهنده، ترمیم‌کننده، ضخیم‌کننده، تقویت‌کننده، تغذیه‌کننده، آب‌رسان و مرطوب‌کننده، براق‌کننده، شامپوهای حاوی روغن، شامپوهای رایحه‌دار شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده جهت حفظ براقی مو، شامپوی مخصوص موهای بلوند و شامپوی مخصوص موهای فر، شامپوی بنفش (شامپوی مخصوص موهای بلوند)، پکیج مختلف شامپو برای موارد خاص و محصولات مراقبت از پوست سر
  • محصولات برطرف‌کننده مشکلات مو شامل شامپو ضد شوره سر، محصولات جلوگیری از شکستگی یا شکاف برداشتن مو، شامپوی خاک رس برای رفع چربی ریشه مو و خشکی مو، محصولات محافظت‌کننده از مو در برابر حرارت وسایل آرایشی تولیدکننده گرما و محصولات تقویت‌کننده پیوند مو جهت افزایش به‌هم‌پیوستگی و تراکم موها
  • محصولات مخصوص انواع موهای دارای مشکل ازجمله موهای فرفری، آسیب‌دیده، وز، نازک یا دارای ضخامت نامناسب

محصولات حالت‌دهنده مو

  • محصولات حالت‌دهنده مو شامل کرم مو، ژل مو، موس مو (حجم دهنده و درخشان کننده مو) چسب مو، پماد مو، اسپری مو، سشوار، کرم‌های صاف کننده مو و ایجاد بافت برای مو، ژل‌ها، کرم‌ها و اسپری‌های حالت‌دهنده برای فر کردن مو و محصولات مورداستفاده برای براق شدن و ضخیم کردن مو

محصولات مختص مردان

  • رنگ موی مردان
  • محصولات مراقبت پوست مردان شامل پاک‌کننده صورت، مرطوب‌کننده، ضد چروک و افزایش طراوت پوست و محصولات برطرف‌کننده چربی پوست و افتادگی آن

داستان تولد لورئال

در سال ۱۹۰۹ شیمیدانی فرانسوی به نام «اوژن شولر» (Eugène Paul Louis Schueller) فرمول رنگ مویی به نام Oréale را ایجاد کرد. او پس از دستیابی به این فرمول، محصولات خود را با فرمول خودش تولید می‌کرد و تصمیم گرفت آن‌ها را به آرایشگاه‌های پاریس بفروشد.

اوژن شولر شیمیدان بنیان گذار لورئال
اوژن شولر، شیمی‌دان بنیان‌گذار لورئال

شولر در سال ۱۹۱۹ شرکت خود را با نام Société Française de Teintures Inoffensives pour Cheveux (شرکت رنگ موی ایمن فرانسه) ثبت کرد و این شرکت درنهایت به لورئال تغییر نام داد. لورئال در سال ۱۹۲۰ ابتدا کار خود را با سه شیمی‌دان، آغاز کرد؛ تعداد آن‌ها در سال ۱۹۵۰ به صد نفر، در سال ۱۹۸۴ به هزار نفر و سرانجام در سال ۲۰۲۱ به ۸۵۲۵۲ نفر رسید.

لورئال پس از کسب موفقیت در کسب‌وکار رنگ مو، پس از مدت کوتاهی تولید سایر محصولات زیبایی و پاک‌سازی را نیز آغاز کرد. اکنون محصولات این برند با بیش از ۵۰۰ برند زیرمجموعه عرضه می‌شود (در ادامه با معروف‌ترین برندهای زیرمجموعه لورئال آشنا می‌شویم) و تعداد کالاهای هر یک از گروه محصولات این برند به هزاران کالا می‌رسد.

یکی از فروشگاه های لورئال
یکی از فروشگاه‌های محصولات لورئال

اکنون محصولات این غول صنعت محصولات آرایشی جهان از طریق کانال‌های مختلف، شامل سالن‌های مو، فروشگاه‌های عطر فروشی سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات مرتبط با زیبایی و سلامت، داروخانه‌ها و ارسال از طریق پست، توزیع می‌شود. لورئال اکنون مالک ۳۶ برند است و در سال ۲۰۲۱ تعداد پتنت‌های ثبت‌شده توسط خود را به ۴۹۷ پتنت رساند. لورئال در سراسر نقاط جهان دارای ۲۱ مرکز پژوهش و توسعه است این مراکز در کشورهای فرانسه، آمریکا، چین، هند، برزیل و آمریکای جنوبی در حال فعالیت هستند.

یکی از مراکز پژوهش و توسعه لورئال
یکی از مراکز پژوهش و توسعه لورئال

در ضمن این شرکت تعدادی از شرکت‌های مطرح فعال در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی سراسر جهان را خریده است که به شرح زیر هستند:

  • شرکت لوازم‌آرایشی بریتانیایی بادی شاپ (The Body Shop) در سال ۲۰۰۶ با مبلغ ۵۶۲ میلیون پوند
  • شرکت وای.اس.ال بیوتی (YSL Beauté)، شرکت تولیدکننده محصولات زیبایی آرایشی، مراقبت از پوست و عطر در سال ۲۰۰۸ با مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار
  • برند مطرح چینی محصولات زیبایی مجیک هولدینگ (Magic Holdings) در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۸۴۰ میلیون دلار
  •  دو برند کاریتا (Carita) و دکلوره (Decléor) از شرکت صاحب آن‌ها یعنی شرکت آرایشی ژاپنی «شیسیدو» (Shiseido)، در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۳۱۲.۹۳ میلیون دلار
  • شرکت آرایشی آمریکایی پروفشنال میکاپ (NYX Professional Makeup) در سال ۲۰۱۴
  • شرکت برزیلی نیلی (Niely Cosmeticos Group)، شرکت ارائه‌دهنده محصولات مراقبت مو در سال ۲۰۱۴
  • شرکت آمریکایی کارول داتر (Carol's Daughter)، شرکت ارائه‌دهنده محصولات مراقبت از مو در سال ۲۰۱۴
  • شرکت آرایشی آمریکایی آی‌.تی کازمتیک (IT Cosmetics)، شرکت ارائه‌دهنده محصولات آرایشی، محصولات مراقبت از پوست و قلم‌های آرایشی در سال ۲۰۱۶ با مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار
  • شرکت آمریکایی یوث تو د پیپل (Youth to the People)، شرکت ارائه‌دهنده محصولات گیاهی مراقبت از پوست در سال ۲۰۲۱

در ضمن این شرکت در سال ۲۰۱۸ مشارکت خود را با برند مد ایتالیایی ولنتینو (Valentino)، برای تولید محصولات زیبایی و عطر آغاز کرد

تلاش برای کسب موفقیت در حوزه داروسازی

لورئال در سال ۱۹۷۳ در راستای تلاش برای تحقق اهداف بلندپروازانه خود در حوزه داروسازی شرکت سانتیلابو (Synthélabo) را خرید. این شرکت در سال ۱۹۹۹ شرکت داروسازی فرانسوی سانوفی (Sanofi) ادغام شد و سانوفی هم در سال ۲۰۰۴ با شرکت داروسازی اونتیس (Aventis) ادغام شد. اکنون ۱۰.۴۱ درصد از سهام شرکت سانوفی اونتیس که سومین شرکت بزرگ داروسازی جهان محسوب می‌شود، متعلق به لورئال است.

ایجاد شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی لورئال
شعار تبلیغاتی لورئال با عنوان «زیرا تو ارزش آن را داری»

شعار تبلیغاتی لورئال با عنوان «چون من ارزش آن را دارم» (Because I'm worth it) در سال ۱۹۷۳ توسط جوآن دوسو، مدل و بازیگر آمریکایی ایجاد شد. این شعار در اواسط دهه ۲۰۰۰ به «چون تو ارزش آن را داری» (Because you're worth it) و در سال ۲۰۰۹ به «چون ما ارزش آن را داریم» (Because we're worth it)، تغییر کرد.

این شعار در حقیقت به دنبال پیروی از نتایج پژوهش‌های روانشناسی مصرفی ماکسیم تیتورنکو (Dr Maxim Titorenko) ایجاد شد. تغییر من به تو و تو به ما در رویکرد لورئال باعث شد میزان رضایت مشتریان از محصولات این شرکت افزایش یابد.

تلاش برای دستیابی به روش‌های جایگزین آزمایش محصولات روی حیوانات

غول صنعت محصولات آرایشی جهان، از دهه ۱۹۸۰ سرمایه‌گذاری عظیمی معادل ۹۰۰ میلیون یورو را برای دستیابی به روش‌های جایگزین مناسب برای آزمایش محصولات روی حیوانات به‌منظور اطمینان از ایمنی آن‌ها و متوقف کردن این عمل غیراخلاقی آغاز کرد.

لورئال برای متوقف کردن آزمایش محصولات خود روی حیوانات، ورزش‌های مختلف ازجمله ایجاد یک مدل پوست بازسازی‌شده تحت عنوان «اپی اسکین» (Episkin) را در مراکز پژوهشی خود در لیون فرانسه و پودانگ چین امتحان کرده است.

مدل پوست بازسازی‌شده لورئال به نام اپی اسکین ()Episkin
مدل پوست بازسازی‌شده لورئال به نام اپی اسکین ()Episkin

البته فروش محصولات آرایشی در بازارهایی مثل بازار چین بدون آزمایش‌کردن آن‌ها روی حیوانات، دشوار است. شرکت بریتانیایی بادی شاپ محصولات خود را روی حیوانات آزمایش نمی‌کند؛ زیرا این محصولات را در چین عرضه نمی‌کند.

برند لوازم‌آرایشی فرانسوی در سال ۲۰۱۱ مرکزی به نام مرکز ارزیابی پیش‌بینی کننده (the Predictive Evaluation Center) در لیون جهت ارزیابی کیفیت محصولات خود بدون آزمایش کردن آن‌ها روی حیوانات افتتاح کرد. در ضمن این شرکت در سال ۲۰۱۳ به یک فراخوان کنسرسیوم در اتحادیه اروپا نیز پیوست که در آن شرکت‌هایی که محصولات خود را روی حیوانات آزمایش می‌کنند، به تلاش برای ایجاد راه‌حل‌های جایگزین دعوت شدند.

آغاز یک رقابت سالانه بازاریابی بین دانش‌آموزان

لورئال از سال ۱۹۹۲ هرسال رقابتی مبتکرانه تحت عنوان «لورئال برند استورم» (L'Oréal Brandstorm) بین دانش‌آموزان آغاز کرده است. این رقابت ابتدا تنها در فرانسه و تنها با هدف ایجاد رقابتی برای بازاریابی محصولات این برند برگزار شد؛ اما اکنون به رقابتی بین‌المللی بین دانش‌آموزان ۶۵ کشور تبدیل شده است.

مسابقه ایده پروری لورئال برند استورم
مسابقه ایده‌پروری لورئال برند استورم

دانش‌آموزان در این مسابقه برای تبدیل ایده‌های جدید خود به تجربه‌های مشتری (روش‌های مورداستفاده توسط یک شرکت برای جذاب‌تر کردن روش‌های ارائه محصولات خود به مشتریان و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید محصولات) با استفاده از فناوری‌های جدید، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کسب برتری در زمینه ایجاد فناوری‌های جدید در صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی به‌منظور بهبود بازاریابی و افزایش جذب مشتری، یکی دیگر از اهداف شرکت‌کننده این میدان رقابت است. تاکنون ۲۱۳ هزار دانش‌آموز در سراسر جهان در لورئال برند استورم شرکت کرده‌اند. در ضمن در این رقابت مربیان برجسته شرکت‌کنندگان را برای پیاده‌سازی ایده‌های تجاری خود یازی می‌دهند. جایزه نفر اول لورئال برند استورم، ۱۰ هزار دلار، نفر دوم ۵ هزار دلار و نفر سوم ۲۵۰۰ دلار است.

ورود به حوزه رسانه

غول صنعت محصولات آرایشی بهداشتی در سال ۱۹۸۸، ۱۹۸۹ کنترل کانال تلویزیونی کانال ۵ را در دست گرفت. این کانال تلویزیونی مالک شرکت رسانه آمریکایی فیلمیشن (Filmation) و شرکت گروه سرگرمی دلورنتیس (De Laurentiis Entertainment Group)، شرکت فعال در حوزه ارائه محصولات سرگرمی و توزیع فیلم است.

آغاز مشارکت با جشنواره فیلم کن

همکاری لورئال و جشنواره کن
همکاری لورئال و جشنواره کن با حضور سفیران لورئال در این جشنواره

لورئال مشارکت خود را با جشنواره فیلم کن از سال ۱۹۹۷ با هدف تبلیغات و بازاریابی آغاز کرده است. بسیاری از سفیران این برند در سال ۲۰۱۷ روی فرش قرمز جشنواره کن حاضر شدند که از میان آن‌ها می‌توان به جولیان مور، سوزان ساراندون، اندی مک داول و اوا لونگوریا اشاره کرد. در ضمن این سفیران، مسئول انتخاب فیلم‌های جشنواره نیز بودند.

لورئال سفیران دیگری نیز دارد که با نام «گروه رؤیایی لورئال پاریس» ("L'Oreal Paris "Dream Team) شناخته می‌شوند. اسامی اعضای این گروه به شرح زیر است:

  • اوا لونگوریا
  • هلن میرن
  • لوما گروت
  • پارک سو جو
  • آیا نائومی کینگ
  • کامیلا کابلو
  • ال فانینگ
  • امبر هرد
  • اندی مک داول
  • داکی توت
  • جاها دوکوره
  • سلین دیون
  • سیندی برونا
  • کاترین لانگفورد
  • کیت وینسلت
  • وایولا دیویس
  • گابریلا ساریمنتو ویلسون

نخستین سفیر این برند اوا لونگوریا بود

مشارکت با یونسکو برای اعطای جایزه وومن این ساینس اواردز (Women in Science Awards)

مشارکت لورئال با یونسکو برای اعطای جایزه وومن این ساینس اواردز
مشارکت لورئال با یونسکو برای اعطای جایزه وومن این ساینس اواردز (Women in Science Awards). این جایزه به زنان مطرح و تاثیرگذار در حوزه علم اعطا می‌شود

لورئال در سال ۱۹۹۸ با مشارکت یونسکو برای نخستین بار از این جایزه نقدی به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار با هدف اعطای آن به زنان برجسته در حوزه علم که در پیشرفت‌های علمی نقش داشته‌اند، رونمایی کرد. این جایزه که با عنوان «لورئال هلنا روبینشتاین وومن این سایسنس اواردز» (L'Oréal-Helena Rubinstein Women) نیز شناخته می‌شود، هر سال به پنج برنده در آفریقا و خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا آمریکای لاتین و کارائیب آمریکای شمالی اعطا می‌شود.

در ضمن این برند فرانسوی طی همکاری دیگری با یونسکو در مدت دو سال، ۴۰ هزار دلار کمک مالی برای ۱۵ دانشمند زن جوان مشغول در پروژه‌های پژوهشی آینده‌نگرانه تأمین کرد.

تلاش برای تولید محصولات مطابق با نیازها و خواسته‌های مشتریان

لورئال در سال ۲۰۰۳ موسسه لورئال برای پژوهش در مورد مو و پوست افراد قومیت‌های مختلف (L'Oréal Institute for Ethnic Hair & Skin Research) را جهت ادامه پژوهش‌های خود در مورد پوست و موی افراد آفریقایی آمریکایی افتتاح کرد.

 موسسه لورئال، موسسه ای فعال در حوزه پژوهش در مورد مو و پوست افراد قومیت‌های مختلف
بررسی انواع مختلف مو در موسسه لورئال (L'Oréal Institute for Ethnic Hair & Skin Research)، موسسه‌ای فعال در حوزه پژوهش در مورد مو و پوست افراد قومیت‌های مختلف

در ضمن این شرکت در سال ۲۰۱۱ بخشی بین‌المللی تحت عنوان «کانسیومر اینسایتس» (Consumer Insights) به‌منظور بررسی نگرش مشتریان در مورد محصولات خود ایجاد کرد. لورئال برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد مشتریان مناطق مختلف جهان و دستیابی به فهم دقیقی از نیاز مشتریان خود، مراکز پژوهشی و نوآوری منطقه‌ای خود را در شش کشور ژاپن، چین، هند، آمریکا، برزیل و خود فرانسه افتتاح کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ تصمیم خود را برای تأسیس یک مرکز پژوهش و فناوری در ریودوژانیروهای برزیل نیز اعلام کرد

پیوستن به پروژه خیریه‌ای برای مقابله با عوارض جانبی روش‌های درمانی سرطان

لورئال از سال ۲۰۰۶ به پروژه خیریه تحت عنوان «خوب نگاه کن... بهتر احساس کن» (Look Good ... Feel Better) پیوسته است. هدف این پروژه کمک به زنان برای مبارزه با عوارض جانبی قابل‌مشاهده روش‌های درمانی سرطان است.

پروژه خیریه لورئال برای مقابله با سرطان
پروژه خیریه «خوب نگاه کن... بهتر احساس کن» (Look Good ... Feel Better) لورئال برای کمک به زنان برای مقابله با عوارض جانبی روش‌های درمانی سرطان

ایجاد یک مدل پوست بازسازی‌شده

لورئال یک مدل پوست بازسازی‌شده به نام اپی اسکین (Episkin) برای متوقف کردن آزمایش محصولات آرایشی روی حیوانات ایجاد کرد. در این پروژه تحقیقاتی سلول‌های پوست انسان باقی‌مانده از جراحی‌های سینه، در شرایط آزمایشی به لایه‌هایی از پوست بازسازی‌شده با رنگ‌های پوست متفاوت تبدیل شدند که درمجموع طیفی از رنگ‌های پوست انسان از رنگ پوست افراد جوان تا افراد مسن را تشکیل دادند. استفاده از لایه‌های پوستی برای آزمایش محصولات آرایشی علاوه بر اینکه به اقدام غیراخلاقی آزمایش‌های محصولات روی حیوانات پایان داد، باعث ایجاد نتایج قابل‌اعتمادتر و معتبرتری برای انسان‌ها نیز شد.

بخش ایجادکننده این مدل‌ها در شرکت لورئال با همین نام (اپی اسکین)، در سال ۲۰۰۶ شرکت اسکین اتیک (SkinEthic)، یک شرکت فعال در حوزه مهندسی بافت را خرید (منظور از مهندسی بافت آزمایش مولکول‌ها و سلول‌ها در بافت یا عضو، برای جایگزینی یا ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده بدن است).

آغاز تلاش برای کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی

مسئولان امر لورئال در سال ۲۰۰۹ تصمیم خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف آب و زباله‌ها تا ۵۰ درصد در طول سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ را اعلام کردند. این شرکت توانسته با استفاده از پنل‌های خورشیدی، زیست‌گاز یا بیوگاز، الکتریسیته و آب گرم تولیدشده از سوختن گاز متان به‌دست‌آمده از زباله‌های کشاورزی، تا حدودی در زمینه کاهش انتشار دی‌اکسید کربن موفق شود.

این برند فرانسوی دوستدار محیط‌زیست در سال ۲۰۱۲ خبر کاهش ۳۷.۱ درصدی انتشار دی‌اکسید کربن، کاهش ۲۴ درصدی مصرف آب و کاهش ۲۲ درصدی تولید زباله‌های قابل‌حمل را اعلام کرد و به دلیل انجام اقدامات مؤثر برای مقابله با پدیده تغییر اقلیم و همچنین موفق‌شدن در زمینه مدیریت انتشار دی‌اکسید کربن، در صدر فهرست شرکت‌های حاضر در کمپین «کلاینت کانت» (Climate Counts)، کمپینی برای مقابله با پدیده تغییر اقلیم و کاهش اثرات آن، قرار گرفت.

تأسیس مرکز جهانی پژوهش موی لورئال

برند محصولات آرایشی فرانسوی، سال ۲۰۱۲ مرکز جهانی پژوهش موی لورئال (L'Oreal Global Hair Research Centre) را در شهر سینت کوین فرانسه افتتاح کرد که امروزه به‌عنوان دفتر مرکزی سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه ارائه رنگ مو، محصولات مراقبت مو و ایجاد حالت برای مو، خدمت‌رسانی می‌کند.

مرکز جهانی پژوهش موی لورئال
مرکز جهانی پژوهش موی لورئال (L'Oreal Global Hair Research Centre)، دفتر مرکزی سازمان‌های بین‌المللی فعال در حوزه ارائه رنگ مو، محصولات مراقبت مو و ایجاد حالت برای مو

ساخت این ساختمان با مساحت ۲۵ هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های لورئال در تاریخ حوزه پژوهش و نوآوری شرکت است. در این مرکز ۱۵ کارمند مشغول به کار هستند که شامل شیمی‌دانان فعال در شاخه شیمی‌فیزیک، عینک‌سازان، دانشمندان مواد، جوشناسان، جریان‌شناسان سیالات غیر نیوتنی، دانشمندان کامپیوتر و آمار شناسان می‌شوند. این ساختمان دارای بخش‌های اتوماسیون، مدل‌سازی و ارزیابی حسی (ارزیابی محصولات با بهره‌مندی از حواس پنج‌گانه انسان) است.

تأسیس بزرگ‌ترین کارخانه

لورئال در سال ۲۰۱۲ بزرگ‌ترین کارخانه خود را در کیکارانگ اندونزی با سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری تأسیس کرد. ۲۵ درصد محصولات تولیدی این کارخانه در داخل اندونزی به فروش می‌رسد و ۷۵ درصد دیگر صادر می‌شود.

بزرگترین کارخانه لورئال در اندونزی
بزرگ‌ترین کارخانه لورئال در اندونزی

آغاز طرحی پایدار برای کاهش اثرات زیست‌محیطی محصولات شرکت

طرح پایدار لورئال «تقسیم زیبایی با همه» (Sharing Beauty With All)
طرح پایدار لورئال «تقسیم زیبایی با همه» (Sharing Beauty With All)، یکی از طرح‌های لورپال در راستای تلاش برای کاهش اثرات زیست‌محیطی محصولات خود

غول لوازم‌آرایشی فرانسوی در سال ۲۰۱۳ طرح پایداری با عنوان «تقسیم زیبایی با همه» (Sharing Beauty With All) آغاز کرد و متعهد شد اثرات زیست‌محیطی محصولات خود را تا ۶۰ درصد کاهش دهد. این شرکت یک سال بعد متعهد شد هیچ یک از محصولات این شرکت تأثیری در زمینه جنگل‌زدایی نداشته باشند. همچنین این شرکت تعهد داد هدف مهم خود یعنی تأمین تمام مواد اولیه مورداستفاده خود از منابع تجدید پذیر را تا سال ۲۰۲۰ محقق کند. اکنون این شرکت در «فهرست گلوبال ۱۰۰» (Global 100) در جمع ۱۰۰ شرکت پایدار دنیا قرار دارد

همکاری با نستله

همکاری لورئال و نستله
همکاری لورئال و نستله برای ساخت محصولات آرایشی و مراقبت از پوست تغذیه‌کننده لورپال

لورئال در سال ۲۰۱۴ همکاری خود را با نستله با هدف ایجاد فرمول مناسب برای محصولات آرایشی و مراقبت از پوست تغذیه‌کننده و به‌منظور استفاده از دانش و تجربه نستله در زمینه مواد مغذی و ایمنی غذایی، آغاز کرد.

تلاش برای چاپ سه‌بعدی پوست انسان

پوست چاپ شده انسان با فناوری چاپ سه بعدی
پوست چاپ‌شده زنده انسان با فناوری چاپ سه‌بعدی

لورئال در سال ۲۰۱۵ خبر آغاز مشارکت خود را با استارتاپ اورگانووا (Organovo)، استارتاپ فعال در حوزه چاپ زیستی (ساخت بافت‌های زنده با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی) اعلام کرد. این مشارکت برای دستیابی به روشی برای چاپ سه‌بعدی نمونه‌ای از پوست زنده انسان با قابلیت تنفس و قابل‌استفاده‌بودن آن برای بررسی میزان تأثیر محصولات آرایشی و عوارض آن‌ها روی پوست انسان آغاز شده است.

بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده

لورئال در سال ۲۰۱۸ به‌منظور بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده برای معرفی هرچه‌بهتر محصولات زیبایی خود شرکت واقعیت افزوده «مادی فیس» (modiface) را خرید. بانوان می‌توانند با بهره‌مندی از فناوری واقعیت افزوده ارائه‌شده توسط این شرکت در قالب اپلیکیشن و نسخه وب، محصولات آرایشی صورت و محصولات حالت‌دهنده مو را به‌صورت دیجیتالی و مجازی روی خود امتحان کنند و نتیجه آن را ببینند.

آرایش مجازی
بهره‌مندی لورپال از فناوری واقعیت افزوده برای امکان‌پذیر کردن آرایش مجازی با محصولات خود

در ضمن این شرکت آینه هوشمندی را نیز ارائه کرده است که می‌تواند نتایج استفاده از محصولات آرایشی را نمایش دهد.

آینه هوشمند
آینده هوشمند شرکت مادی فیس (مادی فیس) برای مشاهده نتیجه استفاده از محصولات آرایشی مجازی

ایجاد فیلتر واقعیت افزوده آرایش مجازی برای شبکه‌های اجتماعی

فیلتر آرایشی
فیلتر آرایشی سیگنیچر فیسیس (Signature Faces) برای شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام و اسنپ چت

شرکت آرایشی فرانسوی در سال ۲۰۲۰ این فیلتر آرایشی را با نام «سیگنیچر فیسیس» (Signature Faces) برای اینستاگرام، اسنپ چت، اسنپ کمرا و گوگل دو عرضه کرد.

رونمایی از گجت دیجیتالی پرسو

گجت دیجیتالی پرسو
گجت دیجیتالی پرسو؛ محصول لورئال با تهیه کرم مراقبت از پوست با فرمول سفارشی‌سازی شده

لورئال در نمایشگاه CES 2020 از گجت دیجیتالی منحصربه‌فردی به نام پرسو (Perso) با قابلیت ارائه فرمول سفارشی‌سازی‌شده برای ماتیک، آرایش زیرسازی و مراقبت از پوست برای هر یک از افراد با کمک هوش مصنوعی، رونمایی کرد.

این دستگاه که با استفاده از یک اپلیکیشن می‌توانید از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید، از قابلیت‌های زیر برخوردار است:

اپلیکیشن پرسو
اپلیکیشن پرسو؛ اپلیکیشنی با قابلیت تجزیه‌وتحلیل وضعیت پوست افراد، تجزیه‌وتحلیل وضعیت عوامل محیطی تأثیرگذار روی پوست صورت و ایجاد فرمول سفارشی‌سازی‌شده بر اساس شرایط پوست افراد برای کرم مراقبت از پوست
  • تجزیه‌وتحلیل وضعیت پوست افراد: کاربران اپلیکیشن این دستگاه می‌تواند با گرفتن عکسی از خود با دوربین گوشی‌شان، وضعیت کلی پوست‌شان را با بهره‌مندی از هوش مصنوعی بررسی کنند که شامل بررسی خطوط و چین‌وچروک‌های عمیق صورت، میزان قابل‌مشاهده‌بودن روزنه‌های پوست و ظاهر نقاط تیره صورت، می‌شود
  • تجزیه‌وتحلیل وضعیت عوامل محیطی تأثیرگذار روی پوست صورت: اپلیکیشن پرسو با تجزیه‌وتحلیل داده‌های مرتبط با موقعیت جغرافیایی محل زندگی فرد، وضعیت این عوامل محیطی مثل وضعیت آب‌وهوا، میزان دما، میزان گرده، شاخص UV و میزان رطوبت را اندازه‌گیری می‌کند.
  • ایجاد فرمول سفارشی‌سازی‌شده بر اساس شرایط پوست افراد برای کرم مراقبت از پوست: اپلیکیشن پس از دریافت اطلاعات مربوط به چین‌وچروک‌ها، نقاط تیره، رنگ‌دانه‌ها، اندازه حفره‌ها و میزان درخشندگی و کدورت پوست، فرمولی اختصاصی برای محصولات مرطوب‌کننده، سرم‌ها و کرم زیر چشم ایجاد می‌کند. در ضمن می‌توانید اطلاعات مرتبط با بافت دلخواه و سطح آب‌رسانی دلخواه را نیز در اپلیکیشن وارد کنید تا فرمولی کاملاً مناسب و بدون نقص برای محصول برای مراقبت از پوست شما ایجاد شود.
  • ایجاد کرم مراقبت از پوست سفارشی‌سازی شده: دستگاه پس از تهیه فرمول، کرم مراقبت از خود را بر اساس آن تهیه می‌کند و درنهایت محصول نهایی با دز موردنیاز و کافی، از محلی شبیه به سینی در بالای دستگاه خارج می‌شود. پرسو کرم مراقبت از پوست را برای دو زمان صبح و شب تهیه می‌کند که هر کدام از آن‌ها خصوصیات خاص خود را دارند. در ضمن در بالای این دستگاه یک آینه جداشدنی نیز وجود دارد
دستگاه تهیه کننده کرم سفارشی سازی شده پرسو
محصول نهایی دستگاه تهیه کرم مراقبت از پوست سفارشی‌سازی‌شده پرسو

لورئال قصد دارد در آینده قابلیت بررسی دائمی و لحظه‌ای اطلاعات مرتبط با رنگ‌های مد و محبوب لوازم‌آرایشی و همچنین قابلیت مطابق رنگ را در پرسو ایجاد کند؛ بنابراین به‌عنوان‌مثال کاربران این دستگاه می‌توانند رنگ محصولات آرایشی خود را با رنگ لباسشان ست کنند یا رنگ موردنظر خود برای این محصولات را از میان رنگ‌های ترندشده در شبکه‌های اجتماعی در همان زمان انتخاب کنند.

تلاش برای دستیابی به روش جدیدی برای بازیافت پلاستیک

لورئال در سال ۲۰۲۰ خبر آغاز همکاری خود با شرکت «کاربیوس» (Carbios)، شرکت فرانسوی پیشتاز در حوزه زیست‌شیمی، با هدف حل کردن و تجزیه کردن زباله‌های پلاستیکی با استفاده از آنزیم‌ها به‌منظور بازیافت آن‌ها را اعلام کرد

آغاز طرحی پایدار برای تحقق اهداف زیست‌محیطی

طرح  «لورئال برای آینده» (L'Oreal for the future)
طرح «لورئال برای آینده» (L'Oreal for the future) با هدف تحقق اهداف زیست‌محیطی

لورئال در سال ۲۰۲۱ نیز مانند سال ۲۰۱۳ طرحی پایدار تحت عنوان «لورئال برای آینده» (L'Oreal for the future) را آغاز کرد که دربردارنده یک سری هدف شامل اهداف مرتبط با حوزه‌های تنوع زیستی، مدیریت منابع و تغییر اقلیم است و شرکت قصد دارد آن‌ها را تا سال ۲۰۳۰ محقق کند.

ایجاد طرح آموزشی

طرح آموزشی لورئال

لورئال طراحی آموزشی تحت عنوان سیگنیچر اجوکیشن (Signature Education) را ایجاد کرده است که در حقیقت یک طرح آموزشی آرایشگری حرفه‌ای است. این طرح آموزشی دارای مزایای بسیار خوبی است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۱۰۰ درصد قابل سفارشی‌سازی برای هر فرد
  • جامع و کامل
  • آموزش توسط افراد حرفه‌ای
  • امکان شرکت کردن در دوره آموزشی به‌صورت حضوری یا آنلاین
  • تمرکز بر مدهای ترندشده

حمایت از اوکراین در جنگ روسیه و اوکراین

لورئال در سال ۲۰۲۲ یک میلیون یورو، کمک مالی به مؤسسات خیریه حامی پناهنده‌های جنگ روسیه و اوکراین اختصاص داد و تمام فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف کرد. در ضمن این شرکت محصولات بهداشتی را در بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، مراکز نگهداری آوارگان، خانه سالمندان و مراکز نظامی توزیع کرده و به کارمندان خود در اوکراین نیز کمک مالی کرده است.

تبلیغات دروغ

لورئال تاکنون چندین مورد تبلیغات نادرست و دروغ داشته است که خلاف آن‌ها ثابت شده است یا شرکت منکر ویژگی‌های تبلیغ شده است. این موارد به شرح زیر هستند:

  • انکار خاصیت ازبین‌برندگی چروک‌ها در محصولات ضد چروک در سال ۲۰۰۷
  • اثبات درست‌‌نبودن ادعای افزایش ۶۰ درصدی اندازه مژه با استفاده از ریمل مژه لورئال در سال ۲۰۰۷ (در پژوهش‌های مرتبط با این ریمل مشخص شده این محصول مژه‌ها را با ضخیم‌کردن ریشه‌های آن‌ها، افزایش فاصله بین آن‌ها و ضخیم‌کردن نوک آن‌ها، تنها ۶۰ درصد بزرگ‌تر می‌کند)
  • ارائه دو تصویر نادرست از نتیجه استفاده از محصولات آرایشی و استفاده از قلم بادی برای ویرایش این تصاویر در سال ۲۰۱۱. در آن زمان لورئال منکر ویرایشی‌بودن تصاویر تبلیغاتی خود نبود؛ اما اصرار داشت که مشتریانش در صورت استفاده از محصولات آرایشی تبلیغ‌شده در این تصاویر، نتایج مشابهی را خواهند دید و ایجاد این نتایج کاملاً ثابت شده است!
  • اثبات دروغ‌بودن ادعای ویژگی ضد پیری پوست محصولات دارای این ویژگی در سال ۲۰۱۴. دروغ بودن این ادعا و ناپایدار بودن اثر محصولات ضد پیری پوست لورئال، در تحقیقات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مشخص شد

انجام اقدامات نژادپرستانه

لورئال تاکنون چند اقدام نژادپرستانه آشکار انجام داده که منجر به برخورد قضایی با این شرکت شده است: این اقدامات به شرح زیر هستند:

  • دستور اخراج یک دستیار فروش رنگین‌پوست در سال ۲۰۱۱ علیرغم عملکرد خوب او. این کار به دستور «الیزه یانوویتز» (Elyse Yanowitz)، مدیر فروش شرکت انجام شد و باعث فراخوانده شدن لورئال در دادگاه عالی کالیفرنیا به دلیل تخطی از قانون استخدام و مسکن منصفانه کالیفرنیا شد.
  • استخدام مدل‌های سخنگو برای اشاعه مباحث نژادپرستی در سال ۲۰۰۵ که منجر به مواجه‌شدن شرکت با پرونده‌های قضایی مربوط به تبعیض نژادی در فرانسه شد.
  • منع‌شدن زنان غیر سفیدپوست از فروش محصولات شستشوی موی برند گارنیه، یکی از برندهای لوازم‌آرایشی فرانسوی زیرمجموعه لورئال در سال ۲۰۰۷ که جریمه ۳۰ هزار یورویی را برای این برند به دنبال داشت.
  • تداوم فروش محصولات سفیدکننده پوست که باعث برانگیخته شدن انتقادات علیه لورئال و متهم‌شدن شرکت به دامن زدن به تشدید تهدیدات امنیت زنان در سایه تبعیض نژادی به دلیل رنگ پوست و سرمایه‌گذاری در این زمینه شد

سایر رویدادهای مهم تاریخچه لورئال

از دیگر رویدادهای مهم تاریخچه لورئال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی شرکت به‌عنوان یکی از کارآفرینان برتر اروپا در سال ۲۰۰۸
  • قرار گرفتن در فهرست ۱۲۰۰ برند مورد اعتماد در هند در سال ۲۰۱۴. این معرفی بر اساس یک بررسی که در آن ۲۰ کشور اروپایی و همچنین پاسخ ۹۱ هزار دانش‌آموز موردبررسی قرار گرفته‌، انجام شده است.

معرفی برندهای زیرمجموعه لورئال

برندهای زیرمجموعه لورئال
برندهای زیرمجموعه لورئال

محصولات لورئال در گروه‌های مختلف با برندهای زیرمجموعه این برند عرضه می‌شوند که شامل برندهای زیر هستند:

برندهای زیرمجموعه محصولات آرایشی

  • کالر ریش (Colour Riche): تولیدکننده ماتیک، خط لب، سایه چشم و پالت رنگ
  • ایج پرفکت میکاپ (Age Perfect Makeup): محصولات آرایشی جوان‌سازی پوست با مواد مغزی مثل انواع ویتامین
  • بامبی آی (Bambi Eye): ریمل
  • بریلینت آیز (Brilliant Eyes): سایه چشم
  • مات سیگنیچر (Matte Signature): خط چشم ضد آب
  • اینفلیبل (Infallible): محصولات آرایش زیرسازی و آماده‌سازی پوست و افزایش دوام آرایش، سایه چشم، ماتیک مایع، قلم چشم، سایه چشم
  • لش سرم سولوشن (Lash Serum Solution): سرم محلول مژه
  • تورو مچ (True Match): محصولات آرایشی ترکیبی و محصولات محوکننده و درخشان‌کننده
  • تورو مچ لومی (True Match Lumi): محصولات آرایشی زیرسازی و هایلایترها
  • آنبیلیوا برا (Unbelieva-Brow): ژل ابرو و پوشاننده شفاف ضد آب
  • آنلیمیتد (Unlimited): ریمل و لیف (بالابرنده) مژه
  • ویزیبل لیفت (Visible Lift): محصولات جوان‌سازی و درخشان‌کننده پوست
  • ولومینس (Voluminous): ریمل و پرایمر مژه

برندهای زیرمجموعه محصولات مراقبت از پوست

  • ایچ پرفکت اسکین کیر (Age Perfect Skin Care): سرم‌ها، مرطوب کننده‌های و کرم‌های ضد پیری و کرم‌های تغذیه‌کننده
  • هایدرا جینیس (Hydra Genius): محصولات مایع آب‌رسان و مراقبت از روستای معمولی و خشک
  • من اکسپرت (Men Expert): محصولات مراقبت از پوست مردانه شامل رنگ مو، افزایش طراوت پوست، کاهش خطوط و پمپ‌های زیر چشم محصولات ضد چروک و مرطوب‌کننده
  • میسلار کلینزینگ واتر (Micellar Cleansing Water): پاک‌کننده ضدآب برای تمام انواع پوست
  • پیور کلی (Pure-Clay): انواع ماسک صورت برای افزایش درخشندگی پوست، ترمیم و پاک‌کنندگی آن
  • پیور شوگر (Pure-Sugar): کرم بازسازی سطح پوست و افزایش طراوت آن
  • ریویتالیفت (RevitaLift): انواع سرم‌ها ازجمله سرم‌های اسید هیالورونیک، اسید سالیسیلیک ویتامین‌های ای و سی و اسید گلیکولیک به‌منظور افزایش درخشندگی چشم و کاهش پف آن‌ها، کاهش چین‌وچروک‌ها و نقاط تیره پوست و از بین بردن نشانه‌های پیری پوست، مرطوب کننده‌های ضدپیری، ضدچروک، حجم‌دهنده، درخشان‌کننده، پاک‌کننده‌ها و محصولات ترمیم‌کننده
  • سابلایم برنز (Sublime Bronze): محصولات برنزه‌کننده ازجمله موس‌های برنزه‌کننده و مرطوب‌کننده‌های رنگ طبیعی پوست
  • رینکل اکسپرت (Wrinkle Expert) محصولات ضدچروک و ضدپیری پوست و مرطوب‌کننده

برندهای زیرمجموعه رنگ مو

  • کالریستا (Colorista): محصولات بلیچ (تقویت رنگ طبیعی مو و روشن‌کردن آن) رنگ موهای نیمه دائمی و موقت
  • فریا (Féria): رنگ موهای درخشان‌کننده و روشن‌کننده با ماندگاری بالا و از‌بین‌برنده تون رنگ ناخواسته دائمی
  • مجیک روت (Magic Root): محصولات از بین برنده موهای خاکستری و پوشاندن ریشهٔ آن‌ها
  • سوپیریر پیریفرنس (Superior Preference): رنگ موهای دائمی تقویت درخشندگی موها و جلوگیری از کمرنگ‌شدن رنگ مو
  • اکسلنس کرم (Excellence Crème): کرم پوشاننده موهای خاکستری و مراقبت از مو
  • ایج پرفکت اکسلنس (Excellence Age Perfect): رنگ موی دائمی ضد پیری و حفظ‌کننده رنگ طبیعی مو
  • هیر گلاس (Hair Gloss): محصولات درخشندگی و سرزندگی و حفظ دوام رنگ مو

 برندهای زیرمجموعه مراقبت از مو

  • آور (Ever): محصولات مراقبت از موی بدون سولفات شامل شامپوهای و کاندیشنرهای درخشان‌کننده، تقویت‌کننده، ضخیم، تغذیه‌کننده با ویتامین، ترمیم‌کننده و حجم‌دهنده مو و شامپو بنفش، شامپوی مخصوص موهای بلوند و شامپوی مخصوص رفع تون رنگ ناخواسته
  • الوایو (Elvive): شامپوهای مخصوص موهای آسیب‌دیده شامل شامپوهای آب‌رسان بدون پاربن، مرطوب‌کننده، نرم‌کننده، ترمیم‌کننده، شامپوهای حفظ درخشندگی مو، شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده، شامپوی ضد وز مو، شامپو خاک رس و شامپوی احیاکننده
  • لورئال کیدز (L’Oréal Kids): شامپوی مخصوص کودکان بدون سوزش چشم ازجمله شامپوهای رایحه‌دار

برندهای زیرمجموعه محصولات حالت‌دهنده مو

  • ادونسد هیر استایل (Advanced Hairstyle): اسپری موی صاف‌کننده، موس فرکننده، موس حجم‌دهنده، کرم نرم‌کننده و اسپری‌های حفظ حالت مو در شرایط آب‌وهوایی مختلف
  •  النت (Elnett): اسپری‌های حجم‌دهنده، اسپری‌های حفظ حالت مو در محیط‌های مرطوب و نرم‌کننده مو جهت جلوگیری از گیرکردن برس مو، اسپری روغنی مو با روغن آرگان، اسپری حفظ موهای رنگ‌شده در برابر اشعه UV
  • استودیو لاین (Studio Line): انواع ژل مو شامل ژل پاک‌کننده، حفظ حالت، حجم‌دهنده و منعطف‌کننده مدل مو برای حالت‌پذیری

در ضمن چند برند آرایشی و چند برند مد مطرح مستقل در سراسر جهان زیرمجموعه لورئال هستند که اسامی شاخص‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • کراستاز (Kérastase): برند فرانسوی تولیدکننده محصولات مراقبت از مو و پوست سر
  • ردکن (Redken): برند آمریکایی تولیدکننده محصولات مراقبت از مو
  • شو اومورا (Shu Uemura): برند ژاپنی تولیدکننده لوازم‌آرایشی
  • بیوترم (Biotherm): برند فرانسوی تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست
  • کلاریسونیک (Clarisonic): برند آمریکایی تولیدکننده وسایل مراقبت از پوست
  • کیلز (Kiehl's): برند آمریکایی تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست مو و بدن
  • لانکوم (Lancôme): برند لوکس فرانسوی تولیدکننده عطر و محصولات آرایشی
  • اربن دیکی (Urban Decay): برند آمریکایی تولیدکننده محصولات آرایشی لب، چشم، صورت و بدن
  • ایو سن لوران (Yves Saint Lauren): برند فرانسوی تولیدکننده پوشاک آماده، لباس‌های سفارشی گران‌قیمت، محصولات چرمی و پاپوش‌ها
  • اسی واینگارتن (Essie Weingarten): برند آمریکایی تولیدکننده پولیش ناخن
  • گارنیه (Garnier): برند فرانسوی تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست و مو
  • میبلین (Maybelline): برند آمریکایی تولیدکننده محصولات آرایشی، محصولات مراقبت از مو، عطر و محصولات مراقبت شخصی
  • راجر و گالت (Roger & Gallet): برند فرانسوی تولیدکننده عطر

سؤالات متداول در رابطه با تاریخچه لورئال

شاخه اصلی فعالیت لورئال چیست؟

لورئال یک برند فرانسوی فعال در زمینه تولید محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و مو، رنگ مو و حالت‌دهنده مو و عطر است.

محبوب‌ترین محصولات لورئال چه هستند؟


محصولات مراقبت از پوست این برند محبوبیت زیادی دارد. این محصولات کیفیت بسیار بالایی دارند و مطابق با بالاترین استانداردهای بین‌المللی تولید، آزمایش و بسته‌بندی می‌شوند.


لورئال در چه سالی تأسیس شده است؟

لورئال در سال ۱۹۱۹ توسط شیمی‌دانی فرانسوی به نام اوژن شولر ثبت شد و اکنون بزرگ‌ترین شرکت آرایشی جهان محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی