ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروهای بی کیفیت با پسوند پلاس
خودرو

پلیس راهور: اضافه شدن پسوند پلاس و اس دردی از کیفیت خودروها دوا نمی کند

جانشین پلیس راهور فراجا در گفتگوی اخیر، خودروهای بی کیفیت با پسوند پلاس و اس را به باد انتقاد گرفت و نسبت به عدم رعایت استاندارد، عدم کیفیت و سطح آلایندگی محصولات داخلی ابراز ناامیدی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

جانشین پلیس راهور فراجا در گفتگوی اخیر، خودروهای بیکیفیت با پسوند پلاس و اس را به باد انتقاد گرفت و نسبت به عدم رعایت استاندارد، عدم کیفیت و سطح آلایندگی محصولات داخلی ابراز ناامیدی کرد.

خودروهای داخلی کشور که دارای پسوند پلاس یا اس در نام خود هستند، لزوماً از لحاظ کیفیت ارتقا نیافته‌اند. خودروسازان به بهانه استفاده از پسوند پلاس و اس (S) و معرفی محصول برتر تلاش می‌کنند تا مجوزهای لازم را از سازمان ملی استاندارد دریافت کرده و خودرو را با قیمت گزاف به فروش برسانند. حال‌ آنکه نسخه پلاس یا اس در واقعیت هیچ تفاوتی با نسخه معمولی نداشته و از همان کیفیت و استاندارد پایین برخوردار است.

قیمت کارخانه ای و مرجع ساینا SR

البته به نظر می‌رسد سازمان ملی استاندارد نسبت به ارائه مجوز منش سخت‌گیرانه‌ای را در پیش گرفته و شروط متعددی را برای خودروسازان تعریف کرده است. در صورت اصرار این سازمان روی موضع خود، می‌توان انتظار داشت خودروسازان برای ارتقای محصولات به تکاپو افتاده و خودروهای بهتری را از لحاظ ایمنی و کیفیت روانه بازار کنند.

جانشین پلیس راهور ضمن انتقاد از خودروهای بی‌کیفیت با پسوند پلاس و اس، به افزایش نگران‌کننده شمار وسایل نقلیه فرسوده در سطح کشور و لزوم به اسقاط این دسته از خودروها اشاره کرد. تعداد خودروهای ورودی جدید به چرخه تردد، تناسب چندانی با تعداد خودروهای اسقاطی نداشته و این موضوع در صورت عدم رسیدگی، نه تنها از لحاظ زیبایی شهری، بلکه از لحاظ ایمنی، آلودگی و مصرف سوخت، آسیب‌ها و زیان‌های متعددی به همراه خواهد داشت.

عقب‌نشینی دولت بر لزوم اسقاط خودروهای فرسوده با تصویب لایحه جدید، زنگ خطری برای صنعت خودروسازی کشور به حساب می‌آید. طبق قانون به‌ازای تولید هر چهار خودرو، یک خودرو باید اسقاط شود. ولی بر‌اساس لایحه جدید، خودروساز می‌تواند با پرداخت درصدی از سهم فروش محصولات خود به صندوق ملی محیط‌زیست، از زیر بار اسقاط خودروهای فرسوده شانه خالی کند. در این صورت باید فاتحه استاندارد، کیفیت، ایمنی، محیط‌زیست و... را خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی