ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک هشدارهای کارمندان توییتر درباره تیک آبی پولی را نادیده گرفته بود

کارمندان تیم اعتماد و ایمنی توییتر پیش از عرضه تیک آبی پولی به ماسک هشدار داده بود که چه مشکلاتی می‌تواند به وجود آید.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۵ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

بر‌اساس گزارش‌های تازه به نظر می‌رسد که کارمندان توییتر پیش از راه‌اندازی سرویس جدید توییتر بلو و ارائه تیک آبی در ازای پرداخت ماهانه 8 دلار، به ایلان ماسک هشدار داده بودند که این تصمیم مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد، اما او توجهی به توصیه‌های مربوطه نداشته است.

بر‌اساس گزارش مشترک پلتفرمر و ورج، حدود یک هفته قبل از راه‌اندازی سرویس جدید توییتر بلو در تاریخ 18 آبان‌ماه، تیم اعتماد و ایمنی در یادداشتی هفت صفحه‌ای به ایلان ماسک توصیه کرده بود که چگونه می‌تواند جلوی واضح‌ترین و خطرناک‌ترین عواقب برنامه خود برای عرضه تیک آبی پولی را بگیرد.

در بخشی از این یادداشت آمده بود: «کلاهبرداران و خرابکاران حاضر به پرداخت پول خواهند بود تا از این اعتبار بیشتر برای دستیابی به اهدافی استفاده کنند که سودش بیشتر از این هزینه خواهد بود.» این هشدار با برچسب P0 مشخص شده بود تا نشان‌دهنده بالاترین سطح نگرانی باشد.

تیک آبی پولی ایلان ماسک

تیک پولی آبی دوباره در دسترس قرار می‌گیرد

تیم اعتماد و ایمنی همچنین گفته بود که تیک آبی پولی می‌تواند به جعل هویت رهبران جهان، تبلیغ‌دهندگان، شرکای تجاری، مسئولان انتخابات و دیگر چهره‌های سرشناس منجر شود. مشکلات یاد‌شده توسط کارمندان توییتر، به فاصله کوتاهی پس از عرضه سرویس بلو ظهور پیدا کردند. ماسک در‌نهایت تنها پس از دو روز عرضه، این سرویس را به‌طور موقت متوقف کرد، اما حالا اعلام شده که کاربران دوباره می‌توانند از 8 آذرماه آن را خریداری کنند.

در بخش دیگری از این یادداشت گفته شده بود که با چه ویژگی‌هایی می‌شد این سرویس را بهتر و ایمن‌تر کرد. با این حال، به هیچ کدام از این توصیه‌ها عمل نشد. البته ماسک در‌نهایت پذیرفت که برای برخی از اکانت‌های سرشناس از برچسب Official استفاده کند.

ماسک از زمان ورود به توییتر به دنبال افزایش هرچه سریع‌تر درآمدهای این شرکت بوده است. او هفته گذشته در ایمیلی خطاب به کارمندان خود گفته بود که می‌خواهد نیمی از درآمدهای این شرکت از محل حق اشتراک‌ها تأمین شود. در حال حاضر حدود 90 درصد از درآمدهای توییتر از محل تبلیغات به دست می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی