ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

اتاق بازرگانی: خرید آنلاین در مهرماه 4 درصد کاهش یافت

عضو اتاق ایران معتقد است افرادی که کسب‌وکار خود را فقط بر بستر پلتفرم‌های بین‌المللی گذاشته‌اند، اشتباه کردند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۰

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آمارهای اتاق تهران، اعلام کرد خرید آنلاین در مهر نسبت به شهریور ماه چهار درصد کاهش یافته است. مرتضوی معتقد است افرادی که کسب‌وکار خود را فقط بر بستر پلتفرم‌های بین‌المللی گذاشته‌اند، اشتباه کردند.

ضربه فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت به کسب‌وکارها بر هیچکس پوشیده نیست. خسارتی که تنها گریبان کسب‌وکارهای آنلاین را نگرفته بلکه تمامی فعالین اقتصادی را به شکل‌های مختلفی تحت تاثیر قرار داده است.

«محمدحسن مرتضوی» عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایران به آخرین وضعیت تجارت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: «در چند سال اخیر با توسعه پلتفرم‌های داخلی و خارجی، خرید اینترنتی مردم ایران افزایش یافته؛ اما با فیلتر پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس اپ از حجم خریدهای اینترنتی کاسته شده است.»

آمار خرید آنلاین کاهش

او در ادامه به آمارهای اتاق بازرگانی تهران اشاره کرد و گفت خرید آنلاین در مهر ماه نسبت به شهریور با کاهش چهار درصدی مواجه شده است؛ اگرچه در مقایسه با مهر سال گذشته این رقم 38 درصد افزایش یافته است.

مرتضوی معتقد است افرادی که کسب‌وکار خود را فقط بر بستر پلتفرم‌های خارجی گذاشته‌اند، اشتباه کردند؛ چرا که اگر از بسترهای داخلی استفاده می‌کردند، می‌توانستند فروش خود را افزایش دهند:

«مدت‌ها است که در خرید و فروش آنلاین به پلتفرم‌های خارجی وابستگی نداریم و بیش از 90 درصد از تجارت الکترونیکی در بستر پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود. خیلی از مردم پلتفرم‌های خارجی و واریز وجه در قالب کارت به کارت بدون دریافت هیچ سند و مدرکی را ریسک می‌دانند و به سمت آن نمی‌روند اما در بسترهای قانونی و داخلی، اطمینان بسیار بیشتر است؛ چرا که فرد می‌داند در صورت بروز مشکل می‌تواند به‌راحتی پیگیری قانونی کند.»

این عضو اتاق بازرگانی ایران همچنین باور دارد در نیمه دوم سال جاری، میزان فروش‌های آنلاین بیشتر هم خواهد شد چرا که پس از شرایط اخیر، بخشی از مردم ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های داخلی، خرید آنلاین انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی