ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش سئو
رپورتاژ آگهی

بهترین دوره آموزش سئو کدام است؟

بخش عمده دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ به آموزش سئو اختصاص داده می شود و این به دلیل اهمیت بسیار بالای مبحث سئو است.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همانطور که می دانید سئو (SEO) یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود که کسب و کارهای اینترنتی باید توجهی ویژه به آن داشته باشند. بخش عمده دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ به آموزش سئو اختصاص داده می شود و این به دلیل اهمیت بسیار بالای مبحث سئو است.

اگر قصد یادگیری سئو را داشته باشید، احتمالا برای انتخاب بهترین دوره آموزش سئو دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید که کدام دوره را باید انتخاب کنید. شما برای تشخیص اینکه بهترین دوره کدام است، ابتدا باید بدانید که ویژگی های یک دوره سئو خوب چه چیزهایی است و سپس با بررسی این ویژگی ها در هر دوره تصمیم به تهیه یکی از آن دوره ها بگیرید. در ادامه این ویژگی ها را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی های یک دوره سئو خوب

۱- بدون نیاز به پیش نیاز

شاید شما هیچ چیز از سئو ندانید و یا شاید جسته و گریخته با یکسری مباحث سئو آشنا باشید. اما چیزی که مهم است این است که شما نمی دانید دقیقا در چه مرحله ای قرار دارید و چه چیزهایی را باید در ادامه یاد بگیرید. بنابراین اگر دوره ای که شرکت می کنید از صفر تا صد سئو را آموزش داده باشد، شما بعد از گذراندن دوره خیالتان راحت است که چیزی جا نمانده و تمامی مباحث را یاد گرفته اید.

۲- جامع بودن

بهترین انتخاب برای یادگیری سئو استفاده از پکیج های جامع سئو است. در این دوره ها تمامی مباحث و نکات آموزش داده شده است و شما بعد از گذراندن دوره نیاز به مراجعه به منابع دیگر برای تکمیل یادگیری ندارید. بنابراین باید به جامع بودن دوره دقت کنید.

۳- عملی بودن

یکسری از دوره های سئو فقط شامل توضیح مفاهیم بوده و به طور عملی به آنها پرداخته نمی شود. به عنوان مثال شما برای یادگیری تحقیق کلمات کلیدی باید به طور عملی نحوه انجام آن را ببینید تا به طور کامل آن را یاد بگیرید. پس یکی از فاکتورهای مهم دیگر در انتخاب یک دوره سئو، بحث عملی بودن آموزش هاست که باید به آن توجهی ویژه داشته باشید.

۴- تجربه مدرس

در تمامی زمینه یکسری از دوره ها هستند که توسط مدرسینی با تجربه پایین و یا حتی بدون تجربه ضبط و منتشر شده اند. به این نکته باید توجه داشته باشید که مدرس دوره چه کسی است و آیا موفقیتی در کارنامه خود داشته یا خیر

۵- پشتیبانی

یکی دیگر از ویژگی های مهم یک دوره سئو خوب این است که مدرس دوره پشتیبانی نیز برای آن ارائه کند تا دانشجویان بتوانند سوالات خود را در مورد دوره بپرسند و از مدرس راهنمایی بگیرند. اگر دوره شامل پشتیبانی نباشد، احتمال دارد تا سوالات بی پاسخ زیادی برایتان به وجود آید و در روند یادگیری تان اختلال ایجاد شود.

3 بخش اصلی در سئو

سئو 3 بخش اصلی دارد که باید هرکدام از آنها را به طور کامل بیاموزید تا بتوانید در یک پروژه، بهینه سازی سئو را به طور اصولی انجام دهید. این 3 بخش عبارت اند از:

  • سئو داخلی (On-page SEO): این بخش از سئو شامل تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از کلمات کلیدی در محتوای باکیفیت بالا در صفحات مختلف سایت شما است. به طور کلی به تمامی عملیاتی که در جهت بهبود سئو باید بر روی سایت خود انجام دهید، سئو داخلی گفته می شود.
  • سئو خارجی (Off-page SEO): این بخش از سئو به تقویت رابطه وب سایت شما با سایر وب سایت ها کمک می کند. این بخش به ویژه بر ایجاد بک لینک خارجی در سایت های دیگر تمرکز دارد که باعث می شود تعداد زیادی وب سایت به وب سایت شما لینک دهند و از این طریق در نتایج پیشرفت داشته باشید.
  • سئو تکنیکال (Technical SEO): این بخش نیز شامل مواردی مانند بهینه سازی سرعت سایت، تجربه کاربری، سازگاری با موبایل، معماری سایت، استفاده از داده های ساخت یافته، امنیت و... می باشد.

شما به عنوان یک متخصص سئو باید با بهینه سازی هر 3 این بخش ها آشنایی کامل داشته باشید. سئو یک سایت فقط در صورتی می تواند بهینه شود که بر روی هر 3 این بخش ها کارهای لازم انجام شود.

به عنوان مثال اگر شما فقط بر روی تولید محتوای با کیفیت بر روی سایت خود تمرکز کنید و از سئو خارجی و لینک سازی خارجی غافل شوید، نتیجه قابل توجهی نخواهید گرفت. همینطور اگر بر روی سئو داخلی و خارجی تمرکز کنید اما ضعف های تکنیکال سایت خود را برطرف نکنید، نمی توانید از سئو نتیجه دلخواه خود را بگیرید. بنابراین شما باید در هر 3 بخش تسلط کافی را داشته باشید و بتوانید یک سایت را در هر زمینه بهینه سازی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مدت زمان یادگیری سئو چقدر است؟

یادگیری مفاهیم سئو شاید خیلی زمان بر نباشد و بتوانید با گذراندن یک دوره آموزشی مناسب به طور کامل با مفاهیم آن آشنا شوید. اما استفاده عملی از آن و انجام پروژه های واقعی در یادگیری و کسب تجربه در حوزه سئو بسیار حائز اهمیت هستند و از آنجایی که سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود و اثرات آن در طول زمان بر روی یک سایت و رشد آن ظاهر می شود، می توان گفت کسب تجربه در سئو زمان بر می باشد.

در واقع بعد از یادگیری کامل سئو شما باید وارد بازار کار شوید و پروژه های مختلف (ترجیحا کوچک و سایت های نوپا) را به عهده بگیرید و بر روی سئو آنها کار کنید. به مرور زمان و مشاهده تاثیر کارهای عملی انجام شده بر روی سایت ها می توانید تجربه بیشتری کسب کنید و از این تجربه در پروژه های بعدی خود استفاده کنید.

بنابراین می توان گفت یادگیری سئو زمان بر نبوده و شاید بتوان در کمتر از 1 ماه به طور کامل بر مفاهیم آن مسلط شد. اما استفاده از این مفاهیم در عمل و کسب تجربه از آنها می تواند کمی زمان بر باشد که فقط با انجام پروژه های واقعی نیز امکان پذیر می باشد.

بهترین دوره آموزش سئو کدام است؟

دوره های آموزش سئو بسیار زیادی در وب فارسی موجود است که توسط مدرسین مختلف تدریس شده است. اما فقط تعداد اندکی از آنها هستند که دوره های عملی و کاربردی محسوب می شوند و می توانید پس از گذراندن آنها به طور عملی وارد بازار کار شوید. یکی از این دوره ها پکیج آموزش جامع سئو آپولو است که توسط سایت داناپ (Danup.ir) منتشر شده است. شما می توانید این دوره آنلاین را به سادگی دریافت کرده و بر روی دستگاه مورد نظر خود مشاهده کنید.

چطور وارد بازار کار سئو شویم؟

شما بعد از یادگیری کامل مباحث سئو و تسلط بر آنها می توانید وارد بازار کار شوید. 3 گزینه اصلی پیش روی شما خواهد بود:

  1. بر روی بهینه سازی سئو کسب و کار اینترنتی خود کار کنید و از این طریق کسب تجربه کنید و مهارت های خود را افزایش دهید.
  2. از طریق سایت های کاریابی درخواست ارسال کنید و در یکی از شرکت ها استخدام شوید.
  3. از طریق سایت های فریلنسری پروژه های سئو را بررسی کرده و از میان آنها موارد مناسب را انتخاب کرده و انجام دهید.

در واقع می توان گفت گزینه 3 برای شروع بهترین گزینه خواهد بود. به دلیل اینکه اگر شما موفق به استخدام در یک شرکت یا سازمان شوید، توقعات از شما بسیار بالاتر خواهد بود. اما اگر پروژه های سئو سایت های نوپا را بتوانید دریافت کنید و بر روی آنها کار کنید، هم استرس کمتری خواهید داشت و هم می توانید با انجام این پروژه ها در کمال آرامش، مهارت ها و تجربیات خود را افزایش دهید.

نتیجه گیری

موقعیت های شعلی سئو با توجه به رشد روز افزون کسب و کارهای اینترنتی در ایران روز به روز در حال افزایش است. می توان با قاطعیت گفت که اگر شما یک متخصص سئو با تجربه باشید، تقریبا هیچ مشکل یا کمبودی در گرفتن پروژه ها و یا موقعیت های شغلی نخواهید داشت. اما تنها چیزی که مهم است رسیدن به آن نقطه است. یعنی پس از گذراندن یک دوره آموزش سئو و یادگیری مفاهیم، بتوانید با کسب تجربه عملی به یک سئو کار حرفه ای و با تجربه تبدیل شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی