ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ب ام و
اخبار خودرو

ب‌ام‌و به استراتژی استفاده از جلوپنجره‌های متفاوت و طراحی‌های جنجالی ادامه می‌دهد

کمپانی ب‌ام‌و با رونمایی از کانسپت i Vision Dee در نمایشگاه CES سروصدای زیادی برپا کرد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

کمپانی ب ام و با رونمایی از کانسپت i Vision Dee در نمایشگاه CES 2023 سروصدای خیلی زیادی به‌پا کرد. این کانسپت در کنار ویژگی جذاب رنگ متغیر بدنه، سبک طراحی جدید باواریایی‌ها را به نمایش می‌گذارد؛ سبکی که از سال 2025 در محصولات کمپانی استفاده خواهد شد. در این سبک جلوپنجره نمادین ب ام و، تغییرات زیادی را تجربه کرده است. نکته جالب اینکه مدیر طراحی خودروساز باواریایی می‌گوید این المان در سال‌های پیش رو تغییرات بیشتری را به خود خواهد دید.

آن‌طور که «آدریان ون هویدونک»، مدیر طراحی ب ام و، در مصاحبه با وب‌سایت BMWBlog اعلام کرده است، جلوپنجره نمادین ب ام و در مدل‌های مختلف، فرم متفاوتی خواهد داشت. وی معتقد است با این کار مدل‌ها از همدیگر متمایزتر خواهند شد.

اگر از طرفداران این کمپانی باشید، حتماً می‌دانید پس از رونمایی از نسل کنونی M3 و M4، انتقادات زیادی نسبت به سبک طراحی جلوپنجره آن‌ها مطرح شد. نشریه BMWBlog در رابطه با این سبک و پشیمانی احتمالی مدیران کمپانی، نظر آقای ون هویدونک را پرسیده و او این‌گونه پاسخ داده است:

«ما وقتی درحال اعمال تغییرات بودیم، می‌دانستیم که مسلماً برخی افراد مباحثی را مطرح خواهند کرد. ما این را نیز می‌دانیم که مطرح‌شدن مباحث از سوی افراد، لزوماً اتفاق بدی نیست. اینکه مردم فقط صحبت کنند و نخرند، اتفاقی بد است. اما آن‌ها صحبت می‌کنند و می‌خرند؛ بنابراین شما در مسیر درستی قرار دارید.»

آدرین ون هویدونک مدیر طراحی ب ام و
آدرین ون هویدونک، مدیر طراحی ب ام و

در جریان همین مصاحبه، آدرین ون هویدونک اعلام کرد که در آینده محصولات ب ام و دکمه‌های کمتری خواهند داشت. او این امر را با مسئله‌ کاهش هزینه‌ها‌ که امروزه خیلی موردتوجه است، بی‌ارتباط می‌داند و می‌گوید سرمایه‌های کلانی در جاهای دیگر صرف می‌شود. از دید آقای ون هویدونگ، کاهش پیچیدگی کابین، امکان بازیافت خودروها را افزایش می‌دهد.

علاقه ب ام و به استفاده از رنگ بدنه متغیر بدنه در آینده نزدیک

مدیر طراحی ب ام و از ایده رنگ بدنه متغیر نیز صحبت کرده است. شاید برخی این ایده را غیرقابل‌تحقق و یا نمایشی بدانند، اما آقای ون هویدونک آن را چیزی فراتر می‌داند. وی معتقد است هیچ کسی دوست ندارد اثر یک ایده را ده سال بعد در زندگی خود ببیند. از‌این‌رو، ایده رنگ بدنه متغیر باید خیلی زودتر از آن فراگیر شود.

تمایل باواریایی‌ها به تولید خودروهای منحصربه‌فرد و سفارشی مثل 3.0 CSL، دیگر نکته‌ای است که آدرین فن هویدونگ به آن اشاره کرده. او احتمال ساخت چنین مدلی براساس یکی از خودروهای برقی فعلی کمپانی را رد نمی‌کند. آقای ون هویدونک با تمجید از 3.0 CSL، آن را رؤیایی می‌داند که تحقق یافته است. بد نیست بدانید زیرمجموعه لوکس‌ساز ب ام و یعنی رولزرویس، چند وقتی است تولید مدل‌های سفارشی اختصاصی را دنبال می‌کند. بوت‌تیل و سوپ‌تیل دو مورد از پروژه‌های اخیر رولزرویس در راستای این سیاست بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی