ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپاتیفای
کسب و کار

اسپاتیفای تاریخ‌سازی کرد؛ اولین سرویس استریم موسیقی با بیش از 200 میلیون مشترک پولی

اسپاتیفای فراتر از انتظارات عمل کرده و حالا برای اولین‌بار در میان سرویس‌های استریم موسیقی به بیش از 200 میلیون مشترک پولی رسیده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۵

اسپاتیفای می‌گوید مجموع تعداد مشترکان پولی این سرویس استریم موسیقی تا تاریخ 31 دسامبر 2022 به 205 میلیون رسیده است. این شرکت حالا با احتساب کاربران رایگان خود 489 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل 20 درصد بیشتر شده است.

اسپاتیفای در گزارش مالی فصل چهارم 2022 خود اعلام کرد که فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شده و تعداد کاربران پولی خود را نسبت به بازه زمانی مشابه 2021 حدود 14 درصد افزایش داده است. این شرکت انتظار داشت که مشترکان پولی آن‌ها به 202 میلیون و کاربران فعال ماهانه‌شان به 479 میلیون برسد.

بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان در فصل مالی اخیر حدود 250 میلیون دلار زیان عملیاتی داشته، اما این رقم نسبت به قبل چندان تغییر نکرده است و به‌نظر نمی‌رسد که برای اسپاتیفای اهمیت خاصی داشته باشد، چرا که این شرکت سوئدی تمرکز خود را به‌جای سودآوری فصلی بر رشد گذاشته است.

زیان عملیاتی اسپاتیفای هم کمتر از انتظارات بوده است

البته همین رقم زیان عملیاتی هم کمتر از پیش‌بینی زیان 325 میلیون دلاری آن‌ها برای این فصل مالی بوده. اسپاتیفای می‌گوید میانگین درآمد آن‌ها به‌ازای هر مشترک پریمیوم حالا حدود 4.93 دلار است که نسبت به بازه مشابه سال قبل 3 درصد افزایش یافته، اما نسبت به فصل مالی قبل از خود اندکی کمتر شده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که این شرکت هفته گذشته از تعدیل حدود شش درصد از نیروهای خود خبر داده بود. علاوه‌براین، در گزارش امروز اطلاعاتی درباره اشتراک جدید اسپاتیفای HiFi ارائه نشده است. این سرویس که حدود دو سال پیش معرفی شد، دراِزای دریافت هزینه بالاتر، امکان دسترسی به آهنگ‌های باکیفیت‌تر را می‌داد، اما به‌نظر می‌رسد که با توجه به ارائه این قابلیت‌ها به‌صورت رایگان در سرویس‌های موسیقی اپل و آمازون، اسپاتیفای هم باید در تصمیمش تجدیدنظر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی