ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل از قابلیت‌های جدیدی برای Google Lens رونمایی کرد

گوگل رویداد خود درباره هوش مصنوعی را با معرفی چندین ویژگی جدید برای گوگل لنز آغاز کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۱

گوگل در جریان رویداد 40دقیقه‌ای خود در زمینه هوش مصنوعی اعلام کرد که ویژگی گوگل لنز (Google Lens) به‌طور فعال بیش از 10 میلیارد بار در ماه توسط کاربران سراسر جهان استفاده می‌شود. در جریان این رویداد همچنین دو ویژگی جدید برای فناوری تشخیص تصویر غول فناوری معرفی شد که می‌تواند برای تولیدکنندگان محتوا مناسب باشد.

در ابتدای رویداد گو‌گل، «پرابهاکار راغوان» معاون ارشد این شرکت در مورد «مرز بعدی محصولات اطلاعاتی گو‌گل و نحوه تقویت آینده توسط هوش مصنوعی» صحبت کرد. او با اشاره به گوگل لنز توضیح داد که این ویژگی اکنون از «مفهوم سنتی جستجو فراتر رفته» تا به کاربران کمک کند. راغوان همچنین اشاره می‌کند که «مفهوم جستجو هرگز برای آن‌ها حل نشده» و همچنان در اولویت‌های غول موتور جستجو قرار دارد.

ویژگی‌های جدید گوگل لنز

گوگل در جریان رویداد خود اعلام کرد که کاربران می‌توانند از ماه‌های آینده، با استفاده از گوگل لنز، صفحه گوشی خود را جستجو کنند. به عنوان مثال، برای جستجو یک عکس، می‌توان دکمه روشن/خاموش گوشی اندرویدی خود را به مدت طولانی فشار داد تا برنامه کاربری غول فناوری آن را جستجو کند. همانطور که گوگل می‌گوید، «می‌توانید هر چیزی که دیده می‌شود را جستجو کنید».

قابلیت دیگر جستجوی چندگانه (Multisearch) نام دارد که به کاربران اجازه می‌دهد همزمان با استفاده از متن و تصویر جستجوی خود را انجام دهند. این ویژگی اولین بار در آوریل گذشته به عنوان راهی برای مدرن کردن جستجوی گو‌گل و همچنین استفاده بهتر از قابلیت‌های موبایل معرفی شده بود.

همانطور که گوگل قبلاً نیز توضیح داده بود، قابلیت جستجوی چندگانه از یک فناوری هوش مصنوعی به نام Multitask Unified Model یا MUM پشتیبانی می‌کند که می‌تواند اطلاعات را در قالب‌های مختلفی از جمله متن، عکس و ویدیو دریافت کرده و سپس اطلاعات و ارتباطات بین موضوعات، مفاهیم و ایده‌ها را ترسیم کند.

به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند عکس پیراهنی را در گو‌گل جستجو کند و سپس از لنز سوال کند که در کجا می‌توان همان الگو را در نوع دیگری از لباس مانند دامن یا جوراب پیدا کرد.

گوگل همچنین در جریان رویداد خود اعلام کرد که به‌زودی گونه جدیدی از این ویژگی تحت عنوان «جستجوی چندگانه در نزدیکی من» نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو، صرافی آبان‌تتر است؛ «معامله بدون مرز با آبان تتر»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی