ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ب ام و خودران
اخبار خودرو

ب‌ام‌و و والئو با همکاری هم سیستم پارک خودکار سطح 4 توسعه می‌دهند

این تکنولوژی به تولیدات کمپانی آلمانی اجازه خواهد داد که در پارکینگ‌ها و یا محوطه‌های خصوصی بتوانند به‌طور خودکار خود را پارک کنند.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

گروه خودروسازی ب ام و با همکاری شرکت والئو قصد دارد تکنولوژی پارک خودران سطح 4 را به محصولات خود بیاورد. این تکنولوژی به تولیدات کمپانی آلمانی اجازه خواهد داد که در پارکینگ‌ها و یا محوطه‌های خصوصی بتوانند به‌طور خودکار خود را پارک کنند.

ب‌ام‌و می‌گوید دستیار پارک خودکار رانندگان را قادر می‌سازد که در ورودی پارکینگ از خودرو پیاده شوند و آن را رها کنند تا برود و جای پارکی مناسب برای خود پیدا کند! نکته جالب اینکه هنگام بازگشت نیز رانندگان می‌توانند خودرو را به ورودی یا محلی که از آن پیاده شده‌اند، فرا بخوانند! کمپانی آلمانی معتقد است با فراگیری این تکنولوژی، می‌توان آن را با خدمات شست‌وشو و یا شارژ اتوماتیک خودرو هم یکپارچه کرد.

همکاری ب م و والئو

توسعه دو نوع سیستم پارک توسط ب ام و والئو

ب ام و و والئو دو نوع سیستم پارک با نام‌های تایپ 1 و تایپ 2 توسعه خواهند داد. در تایپ 1 تمامی تکنولوژی‌های لازم در خودرو نصب می‌شود. اما در تایپ 2 تکنولوژی‌های موردنیاز در پارکینگ‌ها نصب خواهد شد؛ در این نوع سیستم پارک، خودرو توسط زیرساخت‌ها و فناوری‌های موجود در پارکینگ هدایت می‌شود.

«نیکولای مارتین»، معاون ارشد بخش «تجربه رانندگی» گروه خودروسازی ب ام و، همکاری با والئو و توسعه نسل بعدی رانندگی خودکار را یک دستاورد مهم برای کمپانی خود می‌داند. آقای مارتین اعتقاد دارد با فناوری خودران سطح 4، باواریایی‌ها جایگاه خود را در این حوزه قوت خواهند بخشید. از دید وی، شرکت والئو با طراحی و تأمین نرم‌افزار و سخت‌افزار‌های لازم نقشی کلیدی در پیش‌برد اهداف کمپانی در زمینه سیستم‌های پارک خودکار ایفا خواهد کرد.

همکاری ب م و والئو

گفتنی است ب ام و و والئو بیش از 100 متخصص تحقیق و توسعه را برای طراحی سیستم‌ پارک خودکار مأمور کرده‌اند. هسته اصلی این سیستم را همان نرم‌افزار موجود در کراس‌اوور برقی iX تشکیل می‌دهد. این خودرو در سال 2021 رونمایی شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی