ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

منصوری مرسدس
اخبار خودرو

پروژه جدید منصوری معرفی شد؛ فراتر از مرسدس بنز با شتاب 2.8 ثانیه

مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس یکی از سریع‌ترین سدان‌های دنیاست و در حالت استاندارد هم می‌تواند علاقه‌مندان سرعت و هیجان را به‌وجد بیاورد. اما این دیدگاه ماست و منصوری نظر دیگری دارد! این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس یکی از سریع‌ترین سدان‌های دنیاست و در حالت استاندارد هم می‌تواند علاقه‌مندان سرعت و هیجان را به وجد بیاورد. اما این دیدگاه ماست و منصوری نظر دیگری دارد! این تیونر پرآوازه جهان خودرو در پروژه جدید خود به سراغ این سوپرسدان آلمانی رفته و هم در نمای ظاهری و هم در بخش فنی آن را ارتقا داده است. این سدان آتشین پس از بازنگری‌های منصوری، قدرتی برابر با 880 اسب‌بخار دارد و صفر تا صد را درعرض 2.8 ثانیه طی می‌کند.

انتخاب یک ترکیب رنگ خاص

تازه‌ترین پروژه منصوری به‌خاطر ترکیب رنگ سبز، مشکی و طلایی جلوه فوق‌العاده خاصی دارد. این خودرو آنقدر متمایز است که از فواصل دور هم می‌توان به‌راحتی آن را تشخیص داد. دامنه تغییرات در نمای بیرونی این سوپرسدان آلمانی گسترده و چشمگیر است.

منصوری

در نمای روبه‌رو، تیونر آلمانی سپر استاندارد را با سپر جدید مجهز به اسپلیتر تعویض کرده. به رسم منصوری، این سپر به‌همراه سایر قطعات بدنه، جنسی از فیبر کربن دارد. در طرفین سپر، تیغه‌هایی برای هدایت بهتر جریان هوا به‌چشم می‌خورد. این تیغه‌ها به‌همراه لوگوی منصوری دارای رنگی طلایی هستند.

نمای روبرو

منصوری کاپوت مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس را نیز از فیبر کربن تولید کرده است. در مقایسه با کاپوت استاندارد، کاپوت منصوری ساختار عضلانی‌تری دارد و به‌دلیل شکاف‌های حجیم باعث تنفس بهتر موتور می‌شود. رینگ‌های استاندارد جای خود را به نمونه‌های بزرگ 22 اینچی داده‌اند. این رینگ‌ها دارای رنگ مشکی براق هستند و پشت آن‌ها کالیپرهای زرد خودنمایی می‌کنند. در نمای جانبی، رکاب‌ و قطعه تزئینی موجود روی شکاف گلگیر هم حاصل بازنگری‌های منصوری است.

منصوری

در نمای عقب، تغییرات مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس تیونینگ منصوری به‌قدری زیاد است که خودروهای مسابقه‌ای را در ذهن تداعی می‌کند. باله‌ بزرگ حاضر روی صندوق عقب مثل کاپوت و سپر جلو و عقب، جنسی از فیبر کربن دارد. مهندسان برای بهبود هدایت جریان هوا هم یک دیفیوزر حجیم نصب کرده‌اند. این دیفیوزر چهار خروجی اگزوز را در خود جای داده است.

نمای عقب

در داخل کابین، منصوری تم مشکی و زرد را برای مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس انتخاب کرده است. تصاویر مربوط به این بخش به‌خوبی گویای آن هستند که طراحان منصوری دقت و وسواس زیادی را صرف جزئیات کرده‌اند. مثل پروژه‌های قبلی، در این پروژه نیز شاهد استفاده انبوه از چرم و تزئینات فیبر کربنی در جای‌جای کابین هستیم.

منصوری

مشخصات فنی مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس تیونینگ منصوری

شاید بدانید در زیر کاپوت مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد. مکمل این موتور، یک موتور برقی روی محور عقب است. این دو موتور با همکاری هم 831 اسب‌بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. اما با بهینه‌سازی‌هایی که مهندسان منصوری انجام داده‌اند، مجموع خروجی پیشرانه حالا برابر با 880 اسب‌بخار قدرت و 1490 نیوتن‌متر گشتاور است.

منصوری

با اتکا به این خروجی بسیار بالا، مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس تیونینگ منصوری قادر است درعرض تنها 2.8 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. علم مفید ریاضی می‌گوید این رقم در مقایسه با شتاب 2.9 ثانیه‌ای نسخه استاندارد، 0.1 ثانیه بهتر است! حداکثر سرعت دست‌پرورده جدید منصوری نیز به 320 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که 5 کیلومتر بر ساعت بیشتر از مدل استاندارد است.

در رابطه با قیمت این پروژه جذاب اطلاعاتی در دست نیست، ولی قطعاً امضای منصوری پای این پروژه ارزان نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی