ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اساسینز کرید
تکنولوژی

یوبی‌سافت از ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای دیالوگ‌نویسی در بازی‌ها رونمایی کرد

یوبی‌سافت از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به‌ نام Ghostwriter پرده برداشته است که می‌تواند در تولید دیالوگ‌ها پس‌زمینه به کمک نویسندگان بیاید.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

بازی‌های جهان باز (Open World) پر از جزئیات کوچکی هستند که به تعمیق تجربه بازیکن‌ها کمک می‌کنند. بخشی از این جزئیات مربوط به دیالوگ‌های پس‌زمینه است. حالا شرکت یوبی‌سافت ابزار هوش مصنوعی جدیدی را ساخته است که می‌تواند این دیالوگ‌ها را بنویسد و به نویسندگان بازی‌ها اجازه دهد تا تمرکز خود را روی دیالوگ‌های اصلی قصه بگذارند.

یوبی‌سافت به‌تازگی از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به‌ نام Ghostwriter رونمایی کرده است که با دریافت ورودی‌هایی مثل نام و منش شخصیت‌ها و شکل تعامل آن‌ها می‌تواند دست به خلق دیالوگ بزند. این ابزار قادر است نسخه‌های مختلفی از یک دیالوگ را بنویسد تا بازی‌سازان از بین آن‌ها انتخاب داشته باشند.

درنهایت نویسندگان می‌توانند این دیالوگ‌ها را ویرایش کنند و آن‌ها را درون بازی بگذارند. با انجام این کار، هوش مصنوعی هم مدام بهتر و بهتر می‌شود و می‌تواند دیالوگ‌های بهتری تولید کند.

یوبی‌سافت با Ghostwriter به صرفه‌جویی در زمان نویسندگان کمک می‌کند

یوبی‌سافت امیدوار است که با این کار بتواند زمان بیشتری را برای نویسندگان خود آزاد کند تا روی مسائل مهم‌تر وقت بیشتری بگذارند. این شرکت می‌گوید: «Ghostwriter با همراهی تیم روایت ساخته شد تا به آن‌ها در انجام سریع و مؤثر کارهای تکراری کمک کند و زمان و آزادی بیشتری را برای کار روی داستان، شخصیت‌ها و صحنه‌های سینمایی در اختیارشان بگذارد.»

این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین سازندگان بازی‌های جهان باز است، پروژه‌های بزرگی مثل Assassin’s Creed و Watch Dogs را توسعه می‌دهد که پر از دیالوگ‌های پس‌زمینه است. هرچه کیفیت این دیالوگ‌ها بالاتر باشد، تجربه کلی بازی‌ها هم جذاب‌تر می‌شود.

یوبی‌سافت جدیدترین شرکتی است که از فناوری هوش مصنوعی در پروژه‌های خود استفاده می‌کند. با توجه به ترند این فناوری، بسیاری از شرکت‌ها به این سمت حرکت کرده‌اند؛ چرا که سرمایه‌گذاران هم از آن‌ها چنین انتظاری دارند. مایکروسافت و گوگل نیز پیش‌تر از ابزارهای هوش مصنوعی برای موتورهای جستجویشان پرده برداشته بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی