ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

استارتاپ «ازپزشک» برای رشد سلامت دیجیتال در ایران فعالیت می‌کند

«الهام علیزاده»، مدیر توسعه کسب‌وکار شرکت پدیده مریلا که «از پزشک» یکی از محصولات آن است، درباره تاریخچه راه‌اندازی این پلتفرم تله‌مدیسن به دیجیاتو گفت: «از سال 1398 شروع به تحقیق و توسعه محصول کردیم ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۵

استارتاپ «ازپزشک» برای رشد سلامت دیجیتال در ایران و ارتقای گردشگری سلامت کشور فعالیت می‌کند

«ازپزشک» استارتاپی در حوزه سلامت دیجیتال کشور است که در حال حاضر با خدماتی مانند ویزیت آنلاین به مشتریان خود خدمت‌رسانی می‌کند و خدماتی نظیر ویزیت تصویری، مشاوره و روانشناسی آنلاین، دامپزشکی آنلاین و سرویس ویژه سالمندان را نیز تدارک دیده است. این استارتاپ قصد دارد به‌زودی فعالیت خود در زمینه گردشگری سلامت را نیز ارتقا ببخشد.

«الهام علیزاده»، مدیر توسعه کسب‌ و کار شرکت دانش بنیان پدیده مریلا که «ازپزشک» یکی از محصولات آن است، درباره تاریخچه راه‌اندازی این پلتفرم پزشکی و ویزیت از راه دور (Telemedicine) به دیجیاتو گفت: «از سال 1398 شروع به تولید و توسعه محصول کردیم و در سال 1400 نسخه اپلیکیشن اندروید و iOS عرضه شد و تا امروز بیش از 500 هزار نصب را در مارکت های مختلف تلفن همراه داشته ایم.» او با بیان اینکه آمارهای جهانی نشان می‌دهند سرمایه‌گذاری در بازار سلامت دیجیتال در آینده‌ای نزدیک از 175 میلیارد دلار به 700 میلیارد دلار می‌رسد، گفت: «40 درصد از ویزیت‌های بازار سلامت و پزشکی آمریکا، به بازار ویزیت آنلاین اختصاص دارد و این سهم در اروپا حدود 25 درصد است.» 

به گفته علیزاده، طبق آمار نشریه fortune ، تله هلث و تله مدیسن در آمریکا در سال 2020 و هم زمان با شیوع کرونا بازاری بالغ بر 60 میلیارد دلار داشت و تا سال 2026 این کسب و کارها بازاری بیش از سه برابر را تجربه خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه سهم بازار ویزیت های آنلاین به کل بازار سلامت در ایران زیر یک درصد است اظهار داشت این صنعت در حال توسعه است و طی چند سال آینده حداقل بیش از 2 برابر خواهد شد.

چشم‌انداز و بازاریابی «ازپزشک» در سال 1402

«محمدرضا محمدپور» مدیر بازاریابی پلتفرم ویزیت آنلاین «ازپزشک» در حاشیه نمایشگاه اینوتکس به دیجیاتو گفت برنامه‌شان برای امسال نخست تبلیغات گسترده برای افزایش سهم بازار، سپس توسعه هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های مبتنی بر آن در حوزه سلامت و فراهم کردن بستر آنلاین گردشگری سلامت است.

او با بیان اینکه به دنبال سرمایه‌گذار علاقمند به حوزه سلامت دیجیتال برای جذب سرمایه هستند اظهار داشت در صدد هستند تا با تبلیغات گسترده، به چشم انداز خودشان که ارتقای سلامت دیجیتال در ایران و خاورمیانه است، نزدیک شوند.

محمدپور با اشاره به آخرین آمار سازمان جهانی یونیسف درباره گردشگری سلامت اظهار داشت این سازمان، وضعیت ایران را در میان کشورهای خوب در این حوزه دسته بندی کرده است: «ما متخصصین حرفه‌ای و مراکز درمانی مجهزی به نسبت دیگر کشور های خاورمیانه داریم و قیمت خدمات درمانی ما پایین است و از کشورهای همسایه به ایران می‌آیند.»

او در ادامه به مزیت‌های رقابتی این پلتفرم اشاره کرد و گفت:

«در بازار سلامت آنلاین ایران خودمان را تک می‌دانیم زیرا از تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل پردازش تصویر روی بیماران، تفسیر هوشمند آزمایش و بحث سنجش سلامتی استفاده کرده‌ایم. همچنین در صدد رشد بیشتر تکنولوژی هوش مصنوعی در عرصه سلامت هستیم که یکی از مزیت‌های رقابتی ما است.»

وی یکی از تفاوت‌های «ازپزشک» با سایر پلتفرم‌های این حوزه را ارائه خدمات در لحظه عنوان کرد و گفت: «در پلتفرم ما کاربر حداکثر ظرف 15 دقیقه به صورت مستقیم به پزشک متصل می‌شود و در صورتی که پزشک آنلاین نباشد، تیم پشتیبانی کمک می‌کند تا پزشک مد نظر آنلاین شده یا گزینه جایگزین را به کاربر معرفی می‌کند.»

به گفته مدیر بازاریابی اپلیکیشن «ازپزشک» آنها تمرکز خود را روی ویزیت تصویری گذاشته‌اند و آمار روزانه ویزیت تصویری و ویزیت چت، بیشتر از ویزیت صوتی در این پلتفرم است.

محمدپور با بیان اینکه بیش از 40 تخصص حوزه پزشکی از دندانپزشکی، جراحی، پوست و مو و… در این پلتفرم در دسترس کاربران قرار دارد، گفت بیشترین استقبال در اپلیکیشن های ویزیت آنلاین از تخصص روانشناسی و مشاوره، همچنین زنان و زایمان و حوزه کودکان است که «ازپزشک» هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گفته وی متخصصان دامپزشکی زیادی از سراسر ایران در این پلتفرم خدمات ارائه میکنند که با توجه به سختی‌های جابه‌جایی حیوانات خانگی، از این سرویس استقبال خوبی شده است. مدیر بازاریابی «ازپزشک» همچنین اظهار داشت آنها بستر خدمات‌دهی به سالمندان را در پلتفرم خود فراهم ساخته و علاقمندند در این زمینه نیز فعالیت خود را گسترش دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی