ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سایت
رپورتاژ آگهی

تغییر کلمات کلیدی به خوشه های موضوعی برای سئو سایت

کلمات کلیدی بخشی از یک استراتژی بزرگتر با دسته های موضوعی و صفحات ستونی باعث افزایش سئو سایت شما می شوند.

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سئو همیشه در حال پیشرفت است، یاد بگیرید چگونه جلوتر بمانید.موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند و درک نحوه کار با این تحولات مهم است. کلمات کلیدی بخشی از یک استراتژی بزرگتر با دسته های موضوعی و صفحات ستونی باعث افزایش سئو سایت شما می شوند.

اگر از طریق اجرای تاکتیکی بازاریابی درونگرا، مانند تولید محتوا برای هر دوره زمانی، تلاش کرده اید، احتمالاً در مورد تحقیق کلمات کلیدی و کشف رقابت برای یک عبارت جستجوی معین یاد گرفته اید. خوشه های موضوعی در سئو چیست؟ چگونه خوشه های موضوعی ایجاد کنیم؟

روزهای پر کردن کلمات کلیدی در صفحات وب و پست های وبلاگ شما مدت هاست گذشته است! همانطور که بازاریابی محتوا به تکامل خود ادامه می دهد، افزایش یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی و جستجوی محاوره ای با فرمول قدیمی کلیدواژه محوری که سال ها پیش استفاده می شد، دیگر کار برای سئو سایت شما کارایی ندارد.

  • صفحه ستون محتوا چیست و چگونه یک استراتژی کلاستر موضوعی ایجاد کنیم؟

باید توجه داشته باشیم که کلمات کلیدی در حال انقراض نیستند و جایگاه خود را در استراتژی های بازاریابی محتوای خوشه ای موضوعی دارند . کلمات کلیدی به اندازه گذشته اهمیت ندارند یا به همان روشی که قبلاً استفاده می شدند استفاده نمی شوند.

با هر اعلامیه به‌روزرسانی موتور جستجو، متوجه می‌شویم که گوگل چقدر هوشمندتر می‌شود. هنگامی که یک عبارت را جستجو می کنید، ممکن است صفحاتی را ببینید که دارای عبارات نزدیک یا موضوعات اصلی هستند. موتورهای جستجو دیگر با نمایش نتایج فقط به دلیل کلمات کلیدی در بخش های مختلف ابرداده و محتوا محدود نمی شوند.

موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند و می توانند عبارات جستجو و محتوای وب سایت را به روشی درک کنند که حتی پنج سال پیش امکان پذیر نبود.

  • خوشه ها و صفحات ستون موضوعات چیست؟

از آنجایی که روش جستجوی افراد تغییر کرده است، روش تولید محتوا نیز باید تغییر کند. مردم با استفاده از پرس و جوهای مکالمه ای جستجو می کنند و گوگل می داند که چگونه آنچه را که می خواهند به آنها بدهد.

به جای نوشتن یکسری پست‌های بلاگ متمرکز بر کلیدواژه نامرتبط، دسته‌های موضوعی از شما می‌خواهند هر زاویه ممکنی از محتوا را در مورد یک موضوع ایجاد کنید تا بتوانید جستجوی بیشتری در Google داشته باشید و توانایی نگه داشتن افراد طولانی‌تر در وب‌سایت خود را از طریق پست های مرتبط نزدیک در یک موضوع مشخص و پیوند به یکدیگر داشته باشید.

استراتژی خوشه محتوای موضوعی | Topic Clusters و صفحه ستون محتوا دو بخش از استراتژی سئو سایت در سال 2023 و بخش سوم استراتژی، هایپرلینک کردن است.

صفحات ستونی به طور گسترده یک موضوع خاص را پوشش می‌دهند و محتوای خوشه‌ای به یک کلمه کلیدی دم بلند خاص مرتبط با موضوع می‌پردازد. بیایید بگوییم که شما یک صفحه ستونی در بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده اید . این یک موضوع گسترده است. استراتژی صفحه خوشه محتوا می تواند در مورد بازاریابی ایمیلی باشد که یک کلمه کلیدی خاص در موضوع است.

هنگامی که یک صفحه ستونی ایجاد می کنید، باید طولانی تر از یک پست وبلاگ معمولی باشد، اما آنها نباید عمیق باشند. محتوای خوشه عمیق می شود و به صفحه ستون پیوند می یابد.

انتخاب صفحات ستونی که باید روی آنها تمرکز کنید

هنگامی که شما یک صفحه ستون محتوا را انتخاب می کنید، می خواهید موضوعات گسترده ای را بیابید که به اندازه کافی مورد توجه مخاطبان هدف شما باشد. شما باید مطمئن شوید که حجم جستجوی کافی وجود دارد که ایجاد یک صفحه ستونی در مورد موضوع را تضمین کند. شما همچنین باید مطمئن شوید که می توانید به موضوع بیشتر بروید تا بتوانید محتوای خوشه ای زیادی ایجاد کنید.

به گفته HubSpot، این کار باعث می‌شود گوگل راحت‌تر بفهمد که محتوای شما در مورد چیست و کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهید.

این فرآیند ابتدا با ایجاد لیستی از موضوعات شروع می شود و سپس از شما می خواهد صفحاتی به سبک "ستون" برای هر موضوع ایجاد کنید. سپس، مقالاتی ایجاد خواهید کرد که موضوعات فرعی را در اطراف آن صفحه ستون هدف قرار می دهند.

در زیر مراحلی وجود دارد که HubSpot توصیه می کند:

  • فهرستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید.
  • فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس این موضوعات تهیه کنید.
  • برای هر موضوع صفحات مشخصی بسازید.
  • یک وبلاگ راه اندازی کنید.
  • برای توسعه اقتدار صفحه هر هفته وبلاگ بنویسید.
  • یک پلن لینک سازی ایجاد کنید.
  • در جریان اخبار و شیوه های همیشه در حال تحول SEO باشید.
  • موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.
  • ایجاد محتوا

هنگامی که در حال ایجاد محتوا برای استراتژی کلاستر موضوعی خود هستید، تمرکز اصلی شما باید این باشد که چگونه خوشه های محتوایی ایجاد کنید که به مخاطبان شما خدمت کرده و تجربه کاربری خوبی برای آنها فراهم کند.هرچه تجربه کاربری بهتر باشد، سیگنال های بهتری در مورد محتوای شما و ارزش آن برای کاربران موتورهای جستجو به گوگل ارسال می شود.

هنگامی که شما یا تیم بازاریابی شما در حال نوشتن محتوای خوشه‌ای خود هستید، گاهی اوقات مناسب است که یک استراتژی سئوی محلی B2B هم داشته باشید . همچنین، شما باید یک کلمه کلیدی دم بلند داشته باشید در حالی که هنوز کلمات کلیدی طبیعی را هدف قرار می دهید، سعی کنید برای آن نیز رتبه بندی کنید.

  • بهینه سازی

همانطور که روی استراتژی محتوای خوشه‌ای خود کار می‌کنید ، مطمئن شوید که در حال ایجاد و ساختار محتوا با در نظر گرفتن تجربه کاربر و شخصیت‌های خریدار هستید.ایجاد محتوایی که خواندن و پیمایش آسان باشد به شما این امکان را می‌دهد که محتوا را برای خوانندگان خود بهینه کنید و زمانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند تجربه بهتری به آن‌ها بدهید.

  • پیوند داخلی

پیوند داخلی بخش مهمی از استراتژی با صفحات ستونی و محتوای خوشه ای است. کل فکری که در پس استراتژی موثر سئو B2B وجود دارد، داشتن مجموعه ای از محتوای متمرکز بر کلمات کلیدی عمیق و طولانی است که به صفحه قالب ستون محتوای طولانی شما پیوند می دهد. اگر پیوندهای متقابل را کنار بگذارید، مزایای اصلی این استراتژی را از دست خواهید داد.

  • بهترین راه برای ایجاد صفحه ستون

هنگامی که در حال ایجاد یک صفحه ستون هستید، برخی از بهترین روش ها وجود دارد که می توانید آنها را به کار ببرید.

  • درباره مشکلات یا موضوعات اصلی در صنعت خود محتوا ایجاد کنید
  • در مورد موضوعات فرعی و راه هایی برای گسترش حوزه های مختلف هر یک از مسائل یا موضوعات فکر کنید

این ها چند مورد از مهم ترین چیزهایی هستند که هنگام ساخت صفحات ستونی باید به خاطر داشته باشید. اگر می‌خواهید به یک رتبه برتر در serp در صنعت خود تبدیل شوید، باید فوراً بر اساس این استراتژی شروع کنید.ایجاد لینک از وبلاگ‌های معتبر خارجی مفید است، اما اگر محتوای عالی برای پیوند ندارید، وب‌سایت‌های معتبری که از نظر گوگل مورد علاقه هستند، به وب‌سایت شما پیوند نمی‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که محتوای عالی در سایت خود دارید. .

  • نکات کلیدی خوشه SEO

هنگامی که سئوی B2B را به عنوان یک تاکتیک قیفی در برنامه بازاریابی B2B خود انجام می دهید، ممکن است با چالش هایی در بازاریابی ورودی خود مواجه شوید . اگر فقط بازاریابی دیجیتال را شروع کرده اید، می توانید چیزهای زیادی برای یادگیری داشته باشید، و فرآیند یادگیری، و همچنین اجرای استراتژی بازاریابی درونگرا، می تواند فشرده باشد.

به یاد داشته باشید که سئو می‌تواند رتبه‌بندی را افزایش دهد، اما سئو به خودی خود کاری برای پرورش سرنخ‌ها از بالای قیف شما به انتهای قیف شما و مشتریان واقعی جدید که پول پرداخت می‌کنند، انجام نمی‌دهد، در اینجاست که استراتژی‌های تولید سرنخ و پرورش سرنخ مهم‌تر از تلاش های سئو می‌شوند.

در مورد آن فکر کنید - اگر محتوا و تجربه کاربری شما به حدی بد باشد که نمی توانید ترافیک را به سرنخ تبدیل کنید، افزایش رتبه بندی ارگانیک چه فایده ای دارد. در آن نقطه، اگر ابزارهای جذب سرنخ و ابزارهای پرورش سرنخ را برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی در جای خود رها نکنید، رتبه بندی جستجو معنایی ندارد.

ما در سئوورد آماده اراده خدمات سئو سایت به شما هستیم

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی