ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

علی‌بابا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

به گفته مدیران این شرکت، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با بلوغی که بعد از چندین سال فعالیت در بازار پیدا کرده‌اند، به‌سمت سادگی پیش بروند.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۷

علی‌بابا از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. به گفته مدیران این شرکت، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با بلوغی که بعد از چندین سال فعالیت در بازار پیدا کرده‌اند، به‌سمت سادگی پیش بروند و با نگاهی «جادویی» به موضوع سفر، لوگوی خود را تغییر دهند و ریبرندینگ کنند.

«آرش خسرویان» مدیر مارکتینگ علی بابا در رویداد ریبرندینگ علی بابا که شب گذشته برگزار شد؛ اعلام کرد که آن‌ها دوست داشتند بتوانند علی‌بابا را مانند همه برندهای جهانی پیش ببرند و آن را تبدیل به یک مورد مطالعه برای فعالین کسب‌وکار کنند. او تأکید کرد برای رسیدن به این هدف، سلسله رویدادهایی ایجاد کردند که اول به‌صورت آنلاین پخش شد و حالا در آخرین مرحله که به ریبرندینگ علی‌بابا ختم شده است، یک رویداد فیزیکی برگزار کردند.

خسرویان با اعلام اینکه علی‌بابا از سال ۱۳۹۳ کار خود را شروع کرده و در وهله اول بلیت پروازهای داخلی می‌فروخته است، اعلام کرد آن‌ها ذره‌ذره گستره کاری خود را بیشتر کردند و حالا تبدیل به یک سرویس سفر شدند که تمام ابعاد و زوایای متفاوت سفر را در بر می‌گیرد. او به ویژگی‌هایی نظیر بیمه مسافرتی، خلق تجربه‌های سفر، علی‌بابا پلاس و... که اخیراً در این مجموعه راه افتاده است، اشاره کرد و گفت که باور دارند سفر از زمانی که رؤیای سفر در ذهن کاربر شکل می‌گیرد تا زمانی که خاطرات آن تا مدت‌ها بعد به اشتراک گذاشته می‌شود، در جریان است.

به باور خسرویان، آن‌ها تغییر استراتژی بزرگی را تجربه کردند که نیاز به یک زیرساخت جدید داشت. به گفته خسرویان، آن‌ها تصمیم گرفتند تا ریبرندینگ انجام دهند و این کار را ذره‌ذره پیش بردند: «یک‌سری صفات مانند جسارت، نوآوری، پویایی، پیشرو‌بودن و... را سرلوحه خود قرار داده و به ریبرندینگ علی‌بابا در ابعاد مختلف ادامه دادیم.»

در ادامه «رامین پهلوان»، مدیر استودیو دیزاین علی‌بابا نیز آخرین مسیر تغییرات علی‌بابا را تغییر لوگوی این شرکت دانست: «لوگوی قبلی ما به‌خاطر مسائل فنی و جزئیات زیادی که داشت، با سادگی همراه نبود و واقعیت این است که برندها وقتی به بلوغ می‌رسند، به‌سمت سادگی پیش می‌روند. علی‌بابا نیز دیگر استارتاپ نوپای هشت سال پیش نیست و حالا تبدیل به یک سازمان بزرگ شده و تصمیم گرفته است که مسیر سادگی را پیش برود.»

به گفته پهلوان، گستره خدمات علی‌بابا آنقدر زیاد است که نمی‌توانستند با تمرکز روی یک سرویس، لوگو طراحی کنند و تصمیم گرفتند به‌سمت یک طراحی انتزاعی پیش بروند: «باور داریم مخاطب بعد از سال‌ها فعالیت ما را می‌شناسد و دیگر نیازی نیست در لوگوی خود به مخاطب بگوییم که دقیقاً چه کار می‌کنیم.» پهلوان اعلام کرد آنه‌ا تمرکز خود را روی اسم علی‌بابا گذاشتند؛ چرا که باور دارند اسم یک برند مهم‌ترین هویت آن است.

لوگوی جدید علی‌بابا یک DNA‌ ثابت دارد که بسته به شرایط مختلف می‌تواند تغییر کند. پهلوان اعلام کرد این لوگو به وسعت سفرکردن گسترش پیدا خواهد کرد و می‌تواند با طراحی‌های مختلف به نمایش در بیاید. به گفته پهلوان، پروسه تغییر لوگوی علی‌بابا از شهریورماه سال گذشته به جریان افتاده و همه‌چیز در داخل سازمان پیش رفته است. او اعلام کرد ریبرندینگ علی‌بابا احتمالًا میلیاردها تومان هزینه داشته است. آن‌ها باور دارند که این ریبرندینگ برای برند علی‌بابا لازم بوده و است بر آینده این شرکت تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی