ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

دیجی‌پی با همکاری فارابی، در حوزه مدیریت ثروت فعالیت استراتژیک خود را آغاز می‌کند

مدیریت ثروت، حاصل همکاری سه شرکت دیجی‌کالا، دیجی‌پی و گروه مالی فارابی باهدف تسهیل ورود به بازار سرمایه است.

مهدیه اسماعیلی
نوشته شده توسط مهدیه اسماعیلی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

مدیران سه مجموعه دیجی‌پی، فارابی و دیجی‌کالا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه قرارداد همکاری مشترکی را امضا کردند. حاصل همکاری این سه مجموعه محصولی در حوزه مدیریت ثروت است که شامل طرح‌های سرمایه‌گذاری بورسی و غیربورسی، ریسک‌سنجی و سبدگردانی می‌شود.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه مجموعه دیجی‌پی، دیجی‌کالا و گروه مالی فارابی در حاشیه سومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت بورس، بانک و بیمه با حضور «رحمان بابازاده»، مدیرعامل گروه مالی فارابی، «حمید محمدی»، مدیرعامل دیجی‌کالا و «هومن امینی»، مدیرعامل دیجی‌پی و اصحاب رسانه برگزار شد. حاصل همکاری این سه شرکت محصولی با نام «مدیریت ثروت» است که با هدف ارائه آسان محصولات بازار سرمایه به مشتریان این پلتفرم‌ها راه‌اندازی شده است. تحقیق و مطالعه روی این ایده آن از دو سال پیش شروع شده و اکنون از طریق اپلیکیشن‌های دیجی‌کالا و دیجی‌پی قابل دسترس است.

به گفته محمدی، هدف این سرویس با حدود ۴۰ میلیون کاربر ماهانه و چندصدهزار فروشنده، ارائه یک الگوی سرمایه‌گذاری هوشمند به زبان ساده به مشتریان است.

امینی با اشاره به اینکه مهاجرت از فرایند سنتی بازار سرمایه به یک محیط هوشمند نیازمند یک‌سری عوامل است، گفت: «وجود یک ادبیات مشخص برای بازار سرمایه یکی از عوامل مهم است تا بازیگران بازار سرمایه بتوانند به‌راحتی در این فضا سرمایه‌گذاری کنند.» او دیجی‌کالا را بازیگر مناسبی برای تحقق این ایده دانست و ادامه داد: «بسیاری از کاربران هستند که تجربه و مهارت کافی برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را ندارند. برنامه ما برای ماه‌های آتی این است که صندوق‌های متنوعی ایجاد کنیم تا کاربرانی که سواد مالی بالایی ندارند نیز بتوانند رفتار در این بازار را یاد بگیرند.»

بابازاده با اشاره به اینکه تاکنون به بیش از ۸۰ درصد نیازهای مشتریان بازار سرمایه با همه طیف‌های ریسک‌پذیری پوشش داده شده است، توضیح داد: «بهینه‌سازی اهداف و پوشش درصد بالاتری از این نیازها نیازمند اعتماد مشتریان به شرکت‌هاست که فارابی به‌واسطه سال‌های فعالیتش توانسته بخشی از این اعتماد را به مردم بازگرداند؛ چرا که عمومیت جامعه به بازار سرمایه دید مثبتی ندارند.»

او درباره دسترسی گسترده کاربران به دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از عوامل این تعامل گفت: «تعامل با شرکت‌های فناوری‌محور مانند دیجی‌کالا و دیجی‌پی می‌تواند به ابعاد بیشتری از نیازهای مشتریان در بستری قابل اعتماد و دردسترس پوشش دهد.»

به گفته مدیرعامل فارابی، هدف اصلی این همکاری آشنایی کاربران با اصطلاحات و مهارت‌های تخصصی بازار سرمایه با روش‌های ساده و ورود درصد بالاتری از آن‌ها به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی است.

مدیرعامل دیجی‌کالا: تورم می‌تواند باعث رشد فناوری‌های مالی شود

مدیرعامل دیجی‌پی در پاسخ به سؤال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا با وجود شرایط تورمی اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی رشد چشمگیری نداشته و ولث منیجمنت آنقدر رشد نکرده است، گفت: «بحث مدیریت ثروت در دنیا هنوز آن‌طور که باید جا نیفتاده است. نبود سواد مالی هم یکی از عوامل این اتفاق است. استارتاپ‌های زیادی در دنیا وجود دارند که ارائه آموزش‌های لازم برای بالابردن سواد مالی افراد جامعه را شروع کرده‌اند. ضمن اینکه بالابردن سرعت ارائه محصولات جدید هم نیازمند تعامل با رگولاتورهاست.»

محمدی در ادامه این بحث با اشاره به اینکه مدیریت ثروت در دنیا نیز پلتفرم جدیدی است، به دیجیاتو گفت: «تا زمانی که خدمات‌دهندگان کار خود را به‌درستی انجام ندهند، مردم به این حوزه ورود نمی‌کنند. از طرفی هم برای اینکه این پلتفرم‌ها رشد کنند نیاز به یک‌سری عوامل دارند. البته در سال‌های اخیر خبرهای زیادی مردم را نسبت به سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه‌شان هشیار کرده است.»

به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا، پدیده‌هایی هستند که برای رشد فناوری‌ها مانند کاتالیزگر عمل می‌کنند. برای مثال، کمبود پهنای باند اینترنت فیبر نوری باعث بالارفتن سرعت رشد اینترنت موبایل شده یا اینکه موضوع یارانه‌ها به گسترش خدمات کارت بانکی در کشور کمک کرده است. محمدی تورم را نیز یکی از عواملی دانست که باعث رشد پلتفرم‌های فناورانه در حوزه صنایع مالی شده؛ چرا که شرایط اقتصادی، مدیریت سرمایه را برای مردم مهم‌تر کرده است.

گفتنی است سرویس مدیریت ثروت دیجی‌پی تاکنون ۷۰ هزار بازدید داشته. ۲۵ هزار نفر از مشتریان نیز از سرویس مشاوره این محصول استفاده کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hamed jafary
    hamed jafary | ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

    دیجی پی فقط سودش ربا که از خرید اقساطی هز میگیره کلاه برداری میکنه ب اسم هزینه های زیرساخت

  • Vahidb1370
    Vahidb1370 | ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

    کلاه برادر اعظم امد بهش باید احترام گذاشت

مطالب پیشنهادی