ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تدوین آیین‌نامه تاکسی‌های اینترنتی؛ تلاشی برای کاهش ترمزهای داخلی

اولین جلسه کارگروه شرکت های تاکسی آنلاین امروز در محل اتحادیه کسب و کارهای مجازی تشکیل شد. این جلسه با حضور مدیران شرکت های تاکسی آنلاین، نمایندگان پلیس اماکن و پلیس فتا تشکیل شد و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۹

اولین جلسه کارگروه شرکت های تاکسی آنلاین امروز در محل اتحادیه کسب و کارهای مجازی تشکیل شد. این جلسه با حضور مدیران شرکت های تاکسی آنلاین، نمایندگان پلیس اماکن و پلیس فتا تشکیل شد و در آن مشکلات این نوع از کسب و کارها مورد کنکاش قرار گرفت تا پیش‌زمینه‌ها برای تدوین آیین‌نامه تاکسی‌های اینترنتی مطرح گردد؛ آیین‌نامه‌ای که هدف اصلی‌اش جلوگیری از پلمب شدن تاکسی‌های اینترنتی در آینده است.

«رضا الفت‌نسب»، دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در این جلسه خبر داد که ۳۰ تاکسی آنلاین در کشور مشغول فعالیت هستند و نیمی از این تاکسی‌ها در شهرستان‌ها فعالند. او در این رابطه گفت:

«۱۵ شرکت در جلسه دیروز بودند. از تهران اسنپ، تپسی، دینگ و ماکسیم حضور داشتند و از شهرستان‌ها شرکت‌هایی همچون عطاتاکسی، تاچ‌سی، بارکو، آی‌تاکسی، رادمان و جابجا و عده‌ای دیگر بودند. یکی از اقداماتی که بعد از تشکیل اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی باید انجام می‌دادیم این بود تا برای رسته‌های مختلف این اتحادیه کارگروه‌های تخصصی تشکیل می‌دادیم تا ضوابط و قوانین خاص هر حوزه با حضور فعالان آن استخراج شود.»

الفت‌نسب از تدوین آیین‌نامه تاکسی‌های آنلاین خبر داد و زمان تقریبی ارائه آن را یک ماه دیگر عنوان کرد. بر اساس صحبت‌های او با کانال تلگرامی استارتاپ ۳۶۰ (startup360@) ، وی هدف از تشکیل این کارگروه را تعیین همین آیین‌نامه بیان کرده و جزییات آن را این‌گونه توصیف کرده است: «شرکت‌های تاکسی آنلاین نیاز به آیین‌نامه دارند؛ برای مثال باید کال‌سنتر داشته باشند، سوپیشینه راننده‌ها چک شود، مباحث انتظامی باید رعایت شود یا قوانینی در بحث رعایت حقوق مصرف‌کننده باید لحاظ شود.»

دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی در ادامه تاکید می‌کند که با وجود این آیین نامه و اعطای آن به موسسات مجاز تاکسیرانی آنلاین، دیگر شاهد پلمب شدن این مجموعه‌ها نخواهیم بود و در صورت رخ دادن این اتفاق، دست کارگروه برای وارد عمل شدن باز است.

بر اساس مستندان این جلهسه، تقاضا برای تعامل هر چه بیشتر پلیس اماکن ناجا با شرکت ها، ارائه تائیدیه به شعبات، اصلاح الزامات انتظامی و ترافیکی برای کسب و کارهای مجازی و... از جمله مواردی بوده که در این جلسه درباره آن بحث و گفتگو صورت گرفته است. در انتهای رویداد نیز قرار شد جلسات این کارگروه هر دو هفته یکبار برگزار شود و هربار مشکلات شرکت‌های این حیطه را مورد بررسی قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    من چند وقت پیش میخواستم برم اسنپ رفتم اول پلیس +10 که گواهی عدم سوء پیشینه بگیرم ولی مسئولش بهم گفت که دیگه مستقیم نمیدن برا تاکسی های اینترنتی و نامش رو هم نشونم داد. گفت باید بری از طریق یه کارفرمای دیگه درخواست بدی بعد نامش رو ببری اسنپ. من الان موندم چجوری هم پلیس میگه سوء پیشینه باید چک بشه هم خودش مستقیم نمیده گواهی رو

  • MohammadEmran
    MohammadEmran | ۱۶ بهمن ۱۳۹۶

    به طور خلاصه دولت ميخواد حقشو بگيره . حالا به اسم ارزش افزوده يا هزينه هاى عمومى يا هر كوفت ديگه .

مطالب پیشنهادی