ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا کیفیت پرتره آیفون واقعا استودیویی است؟

رونمایی اپل از آیفون های سال گذشته با تبلیغاتی پرو تب و تاب درباره نورپردازی پرتره همراه بود که اعتراض برخی سازمان ها مبنی بر فریب مشتریان را به دنبال داشت. اپل در تبلیغات خود ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

رونمایی اپل از آیفون های سال گذشته با تبلیغاتی پرو تب و تاب درباره نورپردازی پرتره همراه بود که اعتراض برخی سازمان ها مبنی بر فریب مشتریان را به دنبال داشت.

اپل در تبلیغات خود از عبارت هایی نظیر دوربین کاملا جدید با قابلیت نورپردازی پرتره با کیفیت استودیویی و بدون نیاز به استودیو بهره می برد. استدلال مخالفان اپل این بود که دوربین مذکور توانایی تولید تصاویر استودیویی را ندارد و این مسئله به گمراه کردن مشتریان منجر می شود.

حالا اما سازمان نظارت بر استانداردهای تبلیغات انگلستان موسوم به ASA پس از بررسی جوانب مختلف ماجرا به این نتیجه رسیده که اپل اجازه بکارگیری عبارت «کیفیت استودیویی» به منظور تبلیغ تصاویر پرتره آیفون را دارد.

ASA عقیده دارد که اپل مشتریان را فریب نداده و آنها با سیستم دوربین آیفون آشنایی دارند. بررسی های این سازمان نشان داده که تصاویر پرتره آیفون با نمونه های ثبت شده در استودیو قابل مقایسه اند. از سوی دیگر آنها تاکید کرده اند که بسیاری از تجهیزات استودیویی در آیفون به کار نرفته و علاوه بر این سنسور کانونی آن مشابه نمونه های حرفه ای است. تصاویر پرتره آیفونبنابراین اپل هنگام نمایش تبلیغات مقایسه تصاویر ثبت شده در استودیو و تصاویر پرتره آیفون در پی اغوای مشتریان نبوده و در نتیجه عواقبی دامنگیر آنها نخواهد بود.

این نخستین بار نیست که تیغ بررسی های موشکافانه ASA متوجه اپل می شود. این سازمان نظارتی در سال ۲۰۰۸ انتشار تبلیغی با محتوای «تمام بخش های اینترنت در آیفون» را به بهانه عدم وجود امکاناتی نظیر فلش و جاوا ممنوع کرد.

ASA سه سال بعد عبارت تبلیغاتی «باریک ترین موبایل دنیا» برای آیفون ۴ را نیز سوال برد. در این مورد سامسونگ مدعی شده بود که موبایل آنها در برخی بخش ها باریکترین مدل است اما ضخامت بخش های دیگر آن بیشتر است.

تماشا کنید: نمایش قابلیت های نورپردازی پرتره در ویدئوهای تبلیغاتی اپل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • OLD
    OLD | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    وجود تنها این سازمان در غرب "سازمان نظارت بر استانداردهای تبلیغات " نشون دهنده ی اینه که به حق نام جهان سوم رو یدک میکشیم

  • Ammar Afghahi
    Ammar Afghahi | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    هواوی میت ۱۰ ، لنز مونوکروم داره که کیفیت عکس سیاه و سفیدش از همه گوشیها بالاتره

  • آریا
    آریا | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    کاری ندارم اپل خیلی انحصار طلب و پول دوسته ولی انصافا محصولاتش باکیفیت و باحاله

مطالب پیشنهادی