ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

در پی انتقاد مجله سوئدی، تویوتا ضعف هندلینگ هایلوکس را برطرف می کند

بعد از عملکرد بسیار ضعیف و تاسف بار هایلوکس در آزمایش تغییر مسیر ناگهانی (تست موس)، کمپانی تویوتا قول داد که ایرادات پیکاپ پرطرفدار خود را برطرف خواهد کرد. به سپتامبر 2016 بر می گردیم، زمانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

بعد از عملکرد بسیار ضعیف و تاسف بار هایلوکس در آزمایش تغییر مسیر ناگهانی (تست موس)، کمپانی تویوتا قول داد که ایرادات پیکاپ پرطرفدار خود را برطرف خواهد کرد. به سپتامبر 2016 بر می گردیم، زمانی که دست اندرکاران یک مجله مستقل سوئدی به نام Teknikens Värld ویدیویی منتشر کردند که در آن آخرین نسل تویوتا هایلوکس با انجام مانور در سرعت 60 کیلومتر در ساعت نزدیک بود واژگون شود.

این اتفاق در حالی رخ داد که نسل قبلی نیز در سال 2007 وضعیت مشابهی داشت؛ البته دلیل عدم پایداری در آن زمان به استفاده از رینگ های 16 اینچی نسبت داده شد که کمی بعد تویوتا آن را از فهرست امکانات هایلوکس خارج کرد.

در رابطه با هایلوکس 2017، تویوتا تصمیم گرفت که آزمایش پیچیدن ناگهانی (معروف به Moose Test) را دوباره تحت نظر متخصصان خود انجام داده و دلایل ضعف های احتمالی را پیدا کند.

سرانجام بعد از چهار ماه آزمون و خطا این کمپانی ژاپنی به مجله سوئدی اطلاع داده که اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در شرایط واقعی انجام داده است.

مهندسین تویوتا برای دستیابی به نتیجه ای بهتر، هایلوکس را با استانداردهای ISO و روش مجله سوئدی که تفاوت های جزیی با هم دارند، تحت آزمایش قرار داده اند.

هر دو تست مورد نظر، قابلیت مانورپذیری و پیچیدن در سرعت های مشخص را ارزیابی می کنند؛ این تست ها شامل یک گردش تند به سمت چپ و بلافاصله گردش تند به سمت راست هستند که گردش دوم خودرو را در شرایط بسیار دشواری قرار داده و باعث ناپایداری یا حتی واژگونی می شود.

به منظور برطرف کردن ضعف هایلوکس 2017 در این شرایط، تویوتا راهکار امنیتی دو مرحله ای ارایه کرده است. این مراحل عبارتند از تغییر فشار باد لاستیک ها و ایجاد تغییرات در سیستم کنترل پایداری الکترونیکی برای کاهش سرعت خودرو در شرایط مشابه.

تویوتا نتیجه بهینه سازی های خود را در قالب ویدیویی به نشریه سوئدی ارسال کرده و حتی برای اطمینان بیشتر از دست اندرکاران این مجله دعوت نموده تا با حضور در مرکز تست IDIADA واقع در اسپانیا، آزمایش های خود را تکرار کنند.

با توجه به شرایط موجود، احتمالا کمپانی تویوتا که همواره از اعتماد بالایی در بین مشتریان خود برخوردار بوده، برای رفع ایراد هایلوکس های قبلی فراخوان خواهد داد.

احساس مسئولیت تویوتا درباره عملکرد ضعیف یکی از محصولات خود و نحوه برخورد این کمپانی ژاپنی با انتقاد مطرح شده از سوی مجله سوئدی می تواند درس های زیادی برای آموختن داشته باشد؛ درس هایی برای آنهایی که تولیدات خود را در جهان بی رقیب می دانند!

با این وجود هنوز ویدیو مربوط به تست نسخه ارتقاء یافته هایلوکس توسط این نشریه منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید که میزان پایداری این خودرو خوشنام ژاپنی در عمل تا چه میزان بهبود یافته است.

در ویدیو فوق می توان آزمایشی را که منجر به واکنش تویوتا و اصلاح خودرو شد را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • daneshju
    daneshju | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    شما باید خودتون خجالت بکشید از این تیکه انداختن به سایپا و اینا
    خه سایپا که در حد تویاتا یا حداقل نصف اون بوده که بخواد باهاش مقایسه شه
    اصلا سایپا هنوز کاملا خودروساز نشده، مونتاژ کنندس، چه مقایسه ایه با تویوتا آخه

    • RaminMjj
      RaminMjj | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

      دوست گرامی. مشکل اینه که همین سایپا حتی مقداری برای مشتریها ارزش قائل نیست که به اصطلاح همون مونتاژ رو هم درست انجام بده. شما برو تو خیابون هر چندتا تیبا 2 خواستی نگاه کن، قسمت چراغ عقب با در صندوق چه فاصله ای داره، براحتی دست یک بچه وارد صندوق میشه. حالا آب و باران بماند. مدل یک سال اخیر رو نگاه کن با یک تلنگر رنگ بدنه تیکه میشه و میپره. وقتی هم مراجعه میکنی و علت این همه بی کیفیتی رو میپرسی، خودشون با الفاظی جواب شما رو میدن که ... بماند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی